LOVE ISRAEL mako
צילום: צילום מסך

mako מצטרף למאבק ההסברתי של ישראל: פתח ערוץ ייעודי - במימון חברה מסחרית

בקיץ החלה יוזמה משותפת ל-mako וקבוצת אלדד פרי לשיפור תדמית ישראל. כעת היוזמה הולכת צעד נוסף בדמות מיני-סייט במימון 'אלדד פרי', כחלק משילוב תוכן שיווקי גלוי באתר
אלכסנדר כץ | (1)

ערוץ mako פתח בימים האחרונים גרסה ראשונית של ערוץ הסברה בשם LOVE ISRAEL, שמיועד לישראלים על מנת שיפיצו אותו ברשתות החברתיות. בשלב זה הערוץ, שהוא מעיין מיני-סייט, כבר זוכה להפנייה מסרגל הכלים הראשי של האתר, אבל הוא עדיין בשלבי השקה ומופיעות בו כתבות ישנות יחסית מהחודשים האחרונים. הדבר אמור להשתנות עם מינויה היום (יום ה') של ניצן סניור לעורכת הערוץ. 

הערוץ שיתוף פעולה מסחרי בין mako לבין קבוצת הנדל"ן אלדד פרי, שמשלמת עבור המדור וזוכה לקרדיט בולט - "ביוזמת קבוצת אלדד פרי". ואולם, על התכנים אחראי mako, שאמור ליזום ולהעלות אותם. גופי הסברה ישראלים רשמיים, כגון משרד החוץ ולשכת העיתונות הממשלתית, אינם לוקחים חלק בערוץ החדש, ומדובר ביוזמה פרטית ומסחרית של mako ו'אלדד פרי', כחלק מיוזמה של האתר מבית קשת מלפני יותר משנה - שילוב תוכן שיווקי גלוי בין תכניו, כפי שפורסם לראשונה באייס.

בהסבר לערוץ נכתב כי "קבוצת אלדד פרי ו-mako ממשיכים ביוזמה המשותפת לשפר את תדמית ישראל בעולם. במהלך הקיץ האחרון הושק פרויקט LOVE ISRAEL, שבמסגרתו שלחו אלפי גולשים את הרעיונות שלהם לשיפור ההסברה הישראלית. הרעיונות הרבים אוחדו לכדי ערוץ אחד, שייתן את הכלים לכם הגולשים להפיץ את האמת על ישראל ברחבי הרשת". הגולשים מוזמנים ליטול חלק פעיל במאבק על ההסברה הישראלית: "רוצים גם אתם לקחת במאמץ ההסברה הישראלי? שתפו עם החברים מעבר לים", נכתב.

 

ואכן, הערוץ החדש הוא סיכומה של פעילות שנעשתה בחודשים האחרונים - תחרות בין גולשים לקבלת רעיונות למלחמה בתופעת החרם על ישראל ובארגון החרם BDS. הגולשים התבקשו להציע דרכים אפקטיביות לשיפור תדמיתה של ישראל, ו-ועדה בחרה ברעיון שגרס כי יש להפעיל את הגולשים שייחצנו את ישראל ברשתות החברתיות, כאשר הכל ינותב בהמשך לאתר שיעניק גם כלים לשיווקה של ישראל.

 

קבוצת אלדד פרי העבירה ל-mako בריף כיצד היא מעוניינת לראות את המיני-סייט של LOVE ISRAEL. בחלק מהכתבות מופיע אימג' באנגלית אותו ניתן לשתף ברשתות החברתיות, אבל הכתבות עצמן מופיעות בעברית, וזה עשוי להוות בעיה. גורמים באתר התקשו לומר האם בסופו של תהליך התכנים עצמם יופיעו באנגלית, כדי שיהיה קל יותר להפוך אותם לוויראליים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאוד חכם לעשות אתר בעברית. יהיה אפקטיבי בעולם (ל"ת)
    אובר חוכם 11/02/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.