LOVE ISRAEL mako
צילום: צילום מסך

mako מצטרף למאבק ההסברתי של ישראל: פתח ערוץ ייעודי - במימון חברה מסחרית

בקיץ החלה יוזמה משותפת ל-mako וקבוצת אלדד פרי לשיפור תדמית ישראל. כעת היוזמה הולכת צעד נוסף בדמות מיני-סייט במימון 'אלדד פרי', כחלק משילוב תוכן שיווקי גלוי באתר
אלכסנדר כץ | (1)

ערוץ mako פתח בימים האחרונים גרסה ראשונית של ערוץ הסברה בשם LOVE ISRAEL, שמיועד לישראלים על מנת שיפיצו אותו ברשתות החברתיות. בשלב זה הערוץ, שהוא מעיין מיני-סייט, כבר זוכה להפנייה מסרגל הכלים הראשי של האתר, אבל הוא עדיין בשלבי השקה ומופיעות בו כתבות ישנות יחסית מהחודשים האחרונים. הדבר אמור להשתנות עם מינויה היום (יום ה') של ניצן סניור לעורכת הערוץ.  הערוץ שיתוף פעולה מסחרי בין mako לבין קבוצת הנדל"ן אלדד פרי, שמשלמת עבור המדור וזוכה לקרדיט בולט - "ביוזמת קבוצת אלדד פרי". ואולם, על התכנים אחראי mako, שאמור ליזום ולהעלות אותם. גופי הסברה ישראלים רשמיים, כגון משרד החוץ ולשכת העיתונות הממשלתית, אינם לוקחים חלק בערוץ החדש, ומדובר ביוזמה פרטית ומסחרית של mako ו'אלדד פרי', כחלק מיוזמה של האתר מבית קשת מלפני יותר משנה - שילוב תוכן שיווקי גלוי בין תכניו, כפי שפורסם לראשונה באייס. בהסבר לערוץ נכתב כי "קבוצת אלדד פרי ו-mako ממשיכים ביוזמה המשותפת לשפר את תדמית ישראל בעולם. במהלך הקיץ האחרון הושק פרויקט LOVE ISRAEL, שבמסגרתו שלחו אלפי גולשים את הרעיונות שלהם לשיפור ההסברה הישראלית. הרעיונות הרבים אוחדו לכדי ערוץ אחד, שייתן את הכלים לכם הגולשים להפיץ את האמת על ישראל ברחבי הרשת". הגולשים מוזמנים ליטול חלק פעיל במאבק על ההסברה הישראלית: "רוצים גם אתם לקחת במאמץ ההסברה הישראלי? שתפו עם החברים מעבר לים", נכתב.   ואכן, הערוץ החדש הוא סיכומה של פעילות שנעשתה בחודשים האחרונים - תחרות בין גולשים לקבלת רעיונות למלחמה בתופעת החרם על ישראל ובארגון החרם BDS. הגולשים התבקשו להציע דרכים אפקטיביות לשיפור תדמיתה של ישראל, ו-ועדה בחרה ברעיון שגרס כי יש להפעיל את הגולשים שייחצנו את ישראל ברשתות החברתיות, כאשר הכל ינותב בהמשך לאתר שיעניק גם כלים לשיווקה של ישראל.   קבוצת אלדד פרי העבירה ל-mako בריף כיצד היא מעוניינת לראות את המיני-סייט של LOVE ISRAEL. בחלק מהכתבות מופיע אימג' באנגלית אותו ניתן לשתף ברשתות החברתיות, אבל הכתבות עצמן מופיעות בעברית, וזה עשוי להוות בעיה. גורמים באתר התקשו לומר האם בסופו של תהליך התכנים עצמם יופיעו באנגלית, כדי שיהיה קל יותר להפוך אותם לוויראליים.   

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מאוד חכם לעשות אתר בעברית. יהיה אפקטיבי בעולם (ל"ת)
    אובר חוכם 11/02/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.