בנימין נתניהו רביב דרוקר
צילום: לע"מ; אלדד רפאלי

מכה לרה"מ: יחויב למסור ל'חדשות 10' תיעוד שיחותיו עם אדלסון ועורך 'ישראל היום'

ביהמ"ש קיבל את עתירת 'חדשות 10' ורביב דרוקר וחייב את משרד רה"מ למסור את המידע על השיחות עם אדלסון ועמוס רגב, אחרי שיתקבלו תגובותיהם לפגיעה אפשרית בפרטיותם
אלכסנדר כץ | (1)

שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קיבל אתמול (יום ד') את עתירת חברת החדשות של ערוץ 10 והעיתונאי רביב דרוקר , וחייב את משרד ראש הממשלה לחשוף את תיעוד שיחותיו עם 2 מקורביו – איש העסקים ובעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, ועורך העיתון עמוס רגב, כולל מועדי השיחות ומשך הזמן שערכו.

 

השופט מינץ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגב ואדלסון גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות. השופט דחה את טענת משרד ראש הממשלה לפיה בהיותם של רגב ואדלסון "חברים פרטיים" של ראש הממשלה, זכאי נתניהו לפרטיות לגבי עצם קיום השיחות איתם, מתי נערכו וכמה זמן ארכו.

 

העתירה של חברת החדשות ודרוקר באמצעות עו"ד יונתן ברמן, הוגשה 1- חודשים לאחר שביקש דרוקר ממשרד ראש הממשלה את הפרטים הללו, בבקשה שהפנה לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה. לאחר שהבקשה נדחתה כי מדובר היה בשיחות פרטיות בין חברים, עתרה 'חדשות 10'.

 

נתניהו טען בתגובתו לבית המשפט כי "תיעוד שיחותיו של ראש הממשלה לא נעשית כל הבחנה בין שיחות פרטיות לבין שיחות שנעשו במסגרת עבודתו המיניסטריאלית וגם לא נשמר כל תיעוד בנוגע למשך השיחות. מכל מקום, יחסי אדם עם חברו נפלים בגדר 'ענייניו הפרטיים' של אדם. גם אין לקבל את טענת העותרים כי בעלי העיתון ועורכו הראשי הינם 'אישי ציבור'".

 

השופט מינץ קבע כי היותו של נתניהו גם שר תקשורת, אף מגבירה את הצורך במידע האמור, וזאת בשל שליטתו הרגולטורית של נתניהו על כלי תקשורת. בית המשפט חייב את משרד ראש הממשלה למסור את המידע האמור ל'חדשות 10', אבל קבע כי לפני כן יצטרך משרד ראש הממשלה לקבל את תגובתם של רגב ואדלסון לפגיעה האפשרית גם בפרטיות שלהם. בנוסף חייב בית המשפט את משרד ראש הממשלה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יאצק 05/12/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    ברור לי שערוץ 10 מנהל אג'נדה לעומתית לממשלה ובעיקר לעומד בראשה. בית המשפט החליט כמדווח לעיל וזה בסדר. תמהני מדוע זה לא יקום אדם ובשם כל החס וחלילות יגיש תביעה דומה נגד בוז'י ונגד זהבה (לא זו משלושת הדובים) כדי שיפרטו את פגישותיהם עם מוזס? עם ראשי הקרן החדשה לישראל?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״