בנימין נתניהו רביב דרוקר
צילום: לע"מ; אלדד רפאלי

מכה לרה"מ: יחויב למסור ל'חדשות 10' תיעוד שיחותיו עם אדלסון ועורך 'ישראל היום'

ביהמ"ש קיבל את עתירת 'חדשות 10' ורביב דרוקר וחייב את משרד רה"מ למסור את המידע על השיחות עם אדלסון ועמוס רגב, אחרי שיתקבלו תגובותיהם לפגיעה אפשרית בפרטיותם
אלכסנדר כץ | (1)

שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קיבל אתמול (יום ד') את עתירת חברת החדשות של ערוץ 10 והעיתונאי רביב דרוקר , וחייב את משרד ראש הממשלה לחשוף את תיעוד שיחותיו עם 2 מקורביו – איש העסקים ובעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, ועורך העיתון עמוס רגב, כולל מועדי השיחות ומשך הזמן שערכו.

 

השופט מינץ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגב ואדלסון גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות. השופט דחה את טענת משרד ראש הממשלה לפיה בהיותם של רגב ואדלסון "חברים פרטיים" של ראש הממשלה, זכאי נתניהו לפרטיות לגבי עצם קיום השיחות איתם, מתי נערכו וכמה זמן ארכו.

 

העתירה של חברת החדשות ודרוקר באמצעות עו"ד יונתן ברמן, הוגשה 1- חודשים לאחר שביקש דרוקר ממשרד ראש הממשלה את הפרטים הללו, בבקשה שהפנה לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה. לאחר שהבקשה נדחתה כי מדובר היה בשיחות פרטיות בין חברים, עתרה 'חדשות 10'.

 

נתניהו טען בתגובתו לבית המשפט כי "תיעוד שיחותיו של ראש הממשלה לא נעשית כל הבחנה בין שיחות פרטיות לבין שיחות שנעשו במסגרת עבודתו המיניסטריאלית וגם לא נשמר כל תיעוד בנוגע למשך השיחות. מכל מקום, יחסי אדם עם חברו נפלים בגדר 'ענייניו הפרטיים' של אדם. גם אין לקבל את טענת העותרים כי בעלי העיתון ועורכו הראשי הינם 'אישי ציבור'".

 

השופט מינץ קבע כי היותו של נתניהו גם שר תקשורת, אף מגבירה את הצורך במידע האמור, וזאת בשל שליטתו הרגולטורית של נתניהו על כלי תקשורת. בית המשפט חייב את משרד ראש הממשלה למסור את המידע האמור ל'חדשות 10', אבל קבע כי לפני כן יצטרך משרד ראש הממשלה לקבל את תגובתם של רגב ואדלסון לפגיעה האפשרית גם בפרטיות שלהם. בנוסף חייב בית המשפט את משרד ראש הממשלה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יאצק 05/12/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    ברור לי שערוץ 10 מנהל אג'נדה לעומתית לממשלה ובעיקר לעומד בראשה. בית המשפט החליט כמדווח לעיל וזה בסדר. תמהני מדוע זה לא יקום אדם ובשם כל החס וחלילות יגיש תביעה דומה נגד בוז'י ונגד זהבה (לא זו משלושת הדובים) כדי שיפרטו את פגישותיהם עם מוזס? עם ראשי הקרן החדשה לישראל?
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.