עטרה בילר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

חידוש קטן - גדול: הפרסומת של ספרינג יוצאת מהבנאליה ועוברת מאווירה לנרטיב ברור

"קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו". עטרה בילר על השינוי המרענן של ספרינג
עטרה בילר | (21)
נושאים בכתבה ספרינג עטרה בילר

אי אפשר להתכחש לעובדה שבמשך שנים רבות אולצנו להשלים את המשפט "אל תפריע לי באמצע ה..." במילה "ספרינג".

המטבע הזה, זכיר ונפוץ ככל שיהיה, שייך לעולם הישן של פרסומות שאונסות אותנו לזכור את המותג בזכות חרוז או סלוגן. לזכותו של ספרינג ייאמר שהססמא הזו התחילה בתקופה שכן היה רלוונטי לייצר כאלו ססמאות. מאידך, היא מיצתה את עצמה במיוחד לאור העובדה שקיימים משקאות דומים בין אם מדובר בנקטר או משק"ל או תה קר - בסביבה. רובם ככולם צוננים ומתוקים וכאמור, טבולים במים מכל עבר להמחשת הקרירות והרעננות.

ספרינג מביא חידוש קטן אך גדול בפרסומת החדשה שלו. הוא מוציא את ספרינג מהבנאליה השטוחה והמובנת מאליה של 'רעננות אקזוטית'. עד כה, שלוק של ספרינג היה מטיס אותנו הלוך חזור לחוף אקזוטי בלי לפסוח על פוזה נדושה של חופשה. גם הפעם יש לגימה שבזכותה אנו מגיחים לחופי תאילנד אבל בתאילנד מחכה לנו עולם ומלואו, לרבות שברון לב ועוד הרפתקאות שתופסות אותנו לא מוכנים. המעבר הוא מאווירה לנרטיב וכשיש נרטיב בידי המותג – הוא ברור יותר לצרכן והצרכן מבין מדוע עליו לבחור בו.

בסרטון האחרון ספרינג לא רק לוקח אותנו למזרח. ספרינג אחראי גם על כל מה שקורה לנו שם, ומה שקורה לנו בתאילנד זה להיות במוקד ההתרחשויות של מי שממש קורים לו הדברים האמיתיים של החיים, לא כולם צפויים והוא אינו צופה בהם מהצד. במלים אחרות - לגימה של ספרינג היא לא רק טעימה ומתוקה אלא יותר מזה. ספרינג מסמל התמסרות טוטאלית לחוויה עד כדי אבדן רגעי של מושכות הרסן בהן רובנו אוחזים בשליטה נואשת.

 

הגיבורה, לוגמת הספרינג, מוברגת חזק בסביבה אורבאנית עסקית, חנוטה בבגדי עבודה ותסרוקת מוקפדת. חם לה אבל היא צריכה לחזור לעבודה והיא כל אחד מאיתנו. הלגימה לא סתם מטיסה אותה "לרגע" לחופי תאילנד. בתאילנד היא משתתפת במסיבת חוף עם נרות מתעופפים, פוגשת בה בחור בו היא מתאהבת ומפתחת איתו קשר, נפרדת ממנו בערב גשום על אותה שפת ים בבכי מר, מתאוששת ומוצאת עבודה בפריקת או אריזת ארגזי אננס, הופכת להיות חלק מהמקום על פי תסרוקת הראסטות, מתאוששת מהמשבר עם חבורת בנות ברחצה לילית, מתמזגת עם המקומיים ומתחבבת על הפעוטות שחיים בכפר.

הלגימה השניה (ספרינג כמובן) מחזירה אותה לרחוב לאותו רגע אורבאני שמאותת לה שצריך לחזור לעבודה. ספרינג לא רק הירווה אותה או נתן לה חיוניות ורעננות. הוא אותת לה שאפשר לגמרי אחרת, ושהאלטרנטיבה הזו ממתינה לה תמיד מעבר לפינה ובכך, אולי, עשה לה את היום או רק את הרגע.

הפנטזיה של ספרינג נוגעת לא רק בחופש, נופש, ביקיני, אווירה וחיצוניות כמו, אולי, סרטוני ספרינג הישנים. האסקפיזם נוגע במשאלה קולקטיבית להישלף מתוך החיים המפוייחים לא סתם לחוף אסייאתי נידח אלא לחיים אחרים או אולי פרק אחר ושונה בחיים שלנו. השאיפה הלא מרפה להיות במקום אחר איננה גיאוגרפית. היא נפשית והיא מפציעה אל מול גירוי קטן שיכול להיות צבע או טעם או ריח ובלבד שהם חודרים לחיינו באופן פתאומי כשאנחנו בהיפך הגמור - בפקק תנועה, בחדר ישיבות, מול מסך מחשב באישון לילה, חרדים להצלחה ויראים את הרגע הבא.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו. המסע שאנחנו צריכים בלאו הכי לצאת אליו בין אם הוא אמיתי או מדומיין הוא מסע שאפשר להשיג במציאות באמצעות כרטיס טיסה, באמצעות צפייה בסרט או, וזו הגדולה של המותג ספרינג, דרך לגימה קטנה של משקה שיודע איפה אתה נמצא, מנטאלית, ומפרגן לך לזוז משם להשתלשלות אחרת גם אם בדרך ישבר לך הלב.

המותג ספרינג מדבר על שאיפה מתמדת לאלטרנטיבה לחיינו המתוחים, אותה יכול ספרינג לפתח עוד ועוד לא רק כי יש הרבה חופים, אלא כי יש הרבה צורות לספר את אותו סיפור.

 

 

 

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אנונימי 14/08/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
    כלום
  • 19.
    פרסומת משנות ה-90.הסבר משנות ה-70. (ל"ת)
    פסולת 13/08/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    יעקב משה דוד 13/08/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    זה בסך הכל עוד משקה ולא שונה מהרבה אחרים. שלוק ממנו לא מטיס אף אחד לאף מקום, לכל היותר מרווה צימאון רגעי. שאפו על הרהיטות והמסביב אבל אותי זה לא שכנע.
  • 17.
    גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
  • 16.
    גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
  • 15.
    גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
  • 14.
    גידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
  • 13.
    גידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    שטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
  • 12.
    יהודה 13/08/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    הפרסום ממש לא עושה לי את זה, הכל מלאכותי בסיפור המתקתק, השקעה כל כך גדולה ובזבוז כסף, לא מאמין שהמכירות יעלו.
  • 11.
    לא מבין 12/08/2015 13:25
    הגב לתגובה זו
    המותג ספרינג מזוהה עם מיץ תעשייתי נחות, מלא צבעי מאכל, חומרי טעם ריח וכימיכלים שונים וממש לא עם כל הסיפור הזה שסיפרת. הזוי בעיני שאת חושבת שהצופה כ"כ דביל, שבגלל הפרסומת, הוא ישייך למותג ספרינג למסע כלשהו לחיים הלא ממומשים שלו. בדיחה
  • 10.
    אנונימי 12/08/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    שמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......
  • 9.
    מישהיו 11/08/2015 18:41
    הגב לתגובה זו
    הבחנה יפה וכתבה איכותיים הנושא עלוב+
  • 8.
    פרצומי. 10/08/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    ומה הוחלף בין האתר הזה לבין הגברת שמייצגת את כל האיכס הזה
  • 7.
    אלון 10/08/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    ככ הרבה בולשיט של שלשלול וורבלי על פאקינג מיי סוכר עם צבעי מאכל... "בשלוק הראשון ספריכס לוקח אותי למקום בו השמש אינה זורחת, בשלוק השני הוא משפריץ אותי אל אגם דלוח שמימיו מסתובבים נגד כיוון השעון..״
  • נכון ואוסיף שעשו בקיץ שעבר (ל"ת)
    אפי 13/08/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דני 10/08/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    ובעיקר מטומטם. כמו הכתבה הזאת.
  • 5.
    באתי לפרגן 29/07/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    אין פה כלום חדש. אותו הגברת בזקנת
  • 4.
    את מיושנת כמו הפרסומת (ל"ת)
    מיה 28/07/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נו באמת עטרה. 28/07/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    זה אותו פרסום ניינטיז של פעם אז הוסיפו עוד 3 סצינות בתאילנד שיצרו "עלילה". אוקי. לא נראה לי שהצופה בבית אומר... "מממ... וואלה... יש פה עלילה!" בסוף הוא נשאר אדיש.
  • 2.
    מד מן 28/07/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
    על מה את מדברת,יותר בנאלי ויותר מיושן מהפרסומת של ספרינג לא יכול להיות , פרסומות הטראנזקציה האלו היו מיושנות כבר בשנות ה 90 , נו באמת...
  • 1.
    שי 28/07/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    עשית דוקטורט מפרסומת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.