חידוש קטן - גדול: הפרסומת של ספרינג יוצאת מהבנאליה ועוברת מאווירה לנרטיב ברור
אי אפשר להתכחש לעובדה שבמשך שנים רבות אולצנו להשלים את המשפט "אל תפריע לי באמצע ה..." במילה "ספרינג".
המטבע הזה, זכיר ונפוץ ככל שיהיה, שייך לעולם הישן של פרסומות שאונסות אותנו לזכור את המותג בזכות חרוז או סלוגן. לזכותו של ספרינג ייאמר שהססמא הזו התחילה בתקופה שכן היה רלוונטי לייצר כאלו ססמאות. מאידך, היא מיצתה את עצמה במיוחד לאור העובדה שקיימים משקאות דומים בין אם מדובר בנקטר או משק"ל או תה קר - בסביבה. רובם ככולם צוננים ומתוקים וכאמור, טבולים במים מכל עבר להמחשת הקרירות והרעננות.
ספרינג מביא חידוש קטן אך גדול בפרסומת החדשה שלו. הוא מוציא את ספרינג מהבנאליה השטוחה והמובנת מאליה של 'רעננות אקזוטית'. עד כה, שלוק של ספרינג היה מטיס אותנו הלוך חזור לחוף אקזוטי בלי לפסוח על פוזה נדושה של חופשה. גם הפעם יש לגימה שבזכותה אנו מגיחים לחופי תאילנד אבל בתאילנד מחכה לנו עולם ומלואו, לרבות שברון לב ועוד הרפתקאות שתופסות אותנו לא מוכנים. המעבר הוא מאווירה לנרטיב וכשיש נרטיב בידי המותג – הוא ברור יותר לצרכן והצרכן מבין מדוע עליו לבחור בו.
בסרטון האחרון ספרינג לא רק לוקח אותנו למזרח. ספרינג אחראי גם על כל מה שקורה לנו שם, ומה שקורה לנו בתאילנד זה להיות במוקד ההתרחשויות של מי שממש קורים לו הדברים האמיתיים של החיים, לא כולם צפויים והוא אינו צופה בהם מהצד. במלים אחרות - לגימה של ספרינג היא לא רק טעימה ומתוקה אלא יותר מזה. ספרינג מסמל התמסרות טוטאלית לחוויה עד כדי אבדן רגעי של מושכות הרסן בהן רובנו אוחזים בשליטה נואשת.
הגיבורה, לוגמת הספרינג, מוברגת חזק בסביבה אורבאנית עסקית, חנוטה בבגדי עבודה ותסרוקת מוקפדת. חם לה אבל היא צריכה לחזור לעבודה והיא כל אחד מאיתנו. הלגימה לא סתם מטיסה אותה "לרגע" לחופי תאילנד. בתאילנד היא משתתפת במסיבת חוף עם נרות מתעופפים, פוגשת בה בחור בו היא מתאהבת ומפתחת איתו קשר, נפרדת ממנו בערב גשום על אותה שפת ים בבכי מר, מתאוששת ומוצאת עבודה בפריקת או אריזת ארגזי אננס, הופכת להיות חלק מהמקום על פי תסרוקת הראסטות, מתאוששת מהמשבר עם חבורת בנות ברחצה לילית, מתמזגת עם המקומיים ומתחבבת על הפעוטות שחיים בכפר.
הלגימה השניה (ספרינג כמובן) מחזירה אותה לרחוב לאותו רגע אורבאני שמאותת לה שצריך לחזור לעבודה. ספרינג לא רק הירווה אותה או נתן לה חיוניות ורעננות. הוא אותת לה שאפשר לגמרי אחרת, ושהאלטרנטיבה הזו ממתינה לה תמיד מעבר לפינה ובכך, אולי, עשה לה את היום או רק את הרגע.
הפנטזיה של ספרינג נוגעת לא רק בחופש, נופש, ביקיני, אווירה וחיצוניות כמו, אולי, סרטוני ספרינג הישנים. האסקפיזם נוגע במשאלה קולקטיבית להישלף מתוך החיים המפוייחים לא סתם לחוף אסייאתי נידח אלא לחיים אחרים או אולי פרק אחר ושונה בחיים שלנו. השאיפה הלא מרפה להיות במקום אחר איננה גיאוגרפית. היא נפשית והיא מפציעה אל מול גירוי קטן שיכול להיות צבע או טעם או ריח ובלבד שהם חודרים לחיינו באופן פתאומי כשאנחנו בהיפך הגמור - בפקק תנועה, בחדר ישיבות, מול מסך מחשב באישון לילה, חרדים להצלחה ויראים את הרגע הבא.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
קחו לכם רגע של ספרינג זו פילוסופיה שהולבשה על משקה עם הצדקה נאותה הנעוצה בעושר הפירות האקזוטיים שמרכיבים את טעמיו. המסע שאנחנו צריכים בלאו הכי לצאת אליו בין אם הוא אמיתי או מדומיין הוא מסע שאפשר להשיג במציאות באמצעות כרטיס טיסה, באמצעות צפייה בסרט או, וזו הגדולה של המותג ספרינג, דרך לגימה קטנה של משקה שיודע איפה אתה נמצא, מנטאלית, ומפרגן לך לזוז משם להשתלשלות אחרת גם אם בדרך ישבר לך הלב.
המותג ספרינג מדבר על שאיפה מתמדת לאלטרנטיבה לחיינו המתוחים, אותה יכול ספרינג לפתח עוד ועוד לא רק כי יש הרבה חופים, אלא כי יש הרבה צורות לספר את אותו סיפור.
- 20.אנונימי 14/08/2015 18:01הגב לתגובה זוכלום
- 19.פרסומת משנות ה-90.הסבר משנות ה-70. (ל"ת)פסולת 13/08/2015 20:56הגב לתגובה זו
- 18.יעקב משה דוד 13/08/2015 16:58הגב לתגובה זוזה בסך הכל עוד משקה ולא שונה מהרבה אחרים. שלוק ממנו לא מטיס אף אחד לאף מקום, לכל היותר מרווה צימאון רגעי. שאפו על הרהיטות והמסביב אבל אותי זה לא שכנע.
- 17.גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:23הגב לתגובה זושטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
- 16.גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:19הגב לתגובה זושטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
- 15.גל 2015/08/13 15:18 13/08/2015 15:18הגב לתגובה זושטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
- 14.גידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09הגב לתגובה זושטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
- 13.גידי | 15:05 13/08/2 13/08/2015 15:09הגב לתגובה זושטויות במיץ הייתה פרסומת כזו בעבר ראי בקיץ שעבר
- 12.יהודה 13/08/2015 11:38הגב לתגובה זוהפרסום ממש לא עושה לי את זה, הכל מלאכותי בסיפור המתקתק, השקעה כל כך גדולה ובזבוז כסף, לא מאמין שהמכירות יעלו.
- 11.לא מבין 12/08/2015 13:25הגב לתגובה זוהמותג ספרינג מזוהה עם מיץ תעשייתי נחות, מלא צבעי מאכל, חומרי טעם ריח וכימיכלים שונים וממש לא עם כל הסיפור הזה שסיפרת. הזוי בעיני שאת חושבת שהצופה כ"כ דביל, שבגלל הפרסומת, הוא ישייך למותג ספרינג למסע כלשהו לחיים הלא ממומשים שלו. בדיחה
- 10.אנונימי 12/08/2015 10:21הגב לתגובה זושמעמום שאפשר להקיא! זה אמור לעניין אותי בכלל?! נדוש ונורא. ציפיתי ליותר עטרה......
- 9.מישהיו 11/08/2015 18:41הגב לתגובה זוהבחנה יפה וכתבה איכותיים הנושא עלוב+
- 8.פרצומי. 10/08/2015 16:56הגב לתגובה זוומה הוחלף בין האתר הזה לבין הגברת שמייצגת את כל האיכס הזה
- 7.אלון 10/08/2015 16:01הגב לתגובה זוככ הרבה בולשיט של שלשלול וורבלי על פאקינג מיי סוכר עם צבעי מאכל... "בשלוק הראשון ספריכס לוקח אותי למקום בו השמש אינה זורחת, בשלוק השני הוא משפריץ אותי אל אגם דלוח שמימיו מסתובבים נגד כיוון השעון..״
- נכון ואוסיף שעשו בקיץ שעבר (ל"ת)אפי 13/08/2015 15:21הגב לתגובה זו
- 6.דני 10/08/2015 14:23הגב לתגובה זוובעיקר מטומטם. כמו הכתבה הזאת.
- 5.באתי לפרגן 29/07/2015 17:39הגב לתגובה זואין פה כלום חדש. אותו הגברת בזקנת
- 4.את מיושנת כמו הפרסומת (ל"ת)מיה 28/07/2015 19:18הגב לתגובה זו
- 3.נו באמת עטרה. 28/07/2015 15:24הגב לתגובה זוזה אותו פרסום ניינטיז של פעם אז הוסיפו עוד 3 סצינות בתאילנד שיצרו "עלילה". אוקי. לא נראה לי שהצופה בבית אומר... "מממ... וואלה... יש פה עלילה!" בסוף הוא נשאר אדיש.
- 2.מד מן 28/07/2015 14:55הגב לתגובה זועל מה את מדברת,יותר בנאלי ויותר מיושן מהפרסומת של ספרינג לא יכול להיות , פרסומות הטראנזקציה האלו היו מיושנות כבר בשנות ה 90 , נו באמת...
- 1.שי 28/07/2015 12:55הגב לתגובה זועשית דוקטורט מפרסומת
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
