גיתם BBDO. עדו הר-טוב ועמית לבני
צילום: יח"צ

משקפיים זה בסיסי: תקציב הפרסום של 'אופטיקנה' עובר ממקאן תל אביב לגיתם BBDO

לאחר כ-6 שנים בקבוצת מקאן, תקציב הפרסום של רשת אופטיקנה עובר לגיתם BBDO. התקציב עומ במחירים ריאליים על כ-20 מיליון שקל לשנה
משה בנימין | (8)

לאחר כ-6 שנים בקבוצת מקאן, תקציב הפרסום של רשת אופטיקנה ממשיך כמה צעדים במעלה רחוב ראול ולנברג ברמת החייל ועובר לגיתם BBDO. תקציב הפרסום של אופטיקנה עבר למקאן בשנת 2009 לאחר שנפרד מהמשרד בו טופל עד אז - שלמור אבנון עמיחי - תחת הסלוגן "התשוקה למשקפיים".

מזה שנים רבות, תקציב הפרסום של אופטיקנה הוא מהגבוהים בשוק הפרסום הישראלי. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום נאמד תקציב הפרסום של הרשת בשנת 2014 בכ-82 מיליון שקלים, במחירי מחירון. בפועל מדובר בתקציב שעומד על כ-20 מיליון שקלים שכ-50% ממנו מושקע בטלוויזיה. ב-2013 התקציב אף היה גבוה יותר ונתח הדיגיטל עמד על 55%, על חשבון האינטרנט שאז עמד על 7% בלבד. 

ההוצאה לפרסום של אופטיקנה אינה זרה לשוק שבו היא פועלת. תקציב הפרסום של יריבתה, אופטיקה הלפרין, שהשקיעה רבות בפרסום במהלך השנה החולפת תחת הסלוגן "משקפיים זה מוצר צריכה בסיסי" עמד במהלך 2014 על כ-101 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. 

ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא נמסרה תגובה לידיעה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דני 11/05/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    לצפות באימפריה שוקעת זה אף פעם לא דבר נעים. אפילו אם אתה לא מהמעריצים. זה מזכיר לי כוכבי כדורגל מזדקנים שפתאום ילדים עושים מהם צחוק. זה קורה לכולם. יום אחד גם מסי הגדול יובך על ידי שחקן צעיר. ועכשיו זה התור של מקאן. הם כבר כמה שנים הצל של עצמם. זה מה שקורה כשהיו"ר כבר לא מאמין בעבודה של המשרד שלו, כשהמנכ"ל הוא מישהו שאף אחד לא מעריך ושמי ששולטת שם בעניינים היא אשת כספים בלי הבנה בפרסום שבעיקר מתעניינת בהובלת אג'נדה פמיניסטית וקידום הפריפריה (ולא שיש לי משהו נגד האג'נדות האלו. להיפך! אבל זה לא יכול לבוא על חשבון מקצועיות וחדשנות). ולגיתם - כל הכבוד! עושה רושם שהתקופה פוסט עידן נוחי-מודי רק עושה טובה למשרד הזה ומשחררת אותו
  • חחחחחחח חנה (ל"ת)
    עצוב 11/05/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יריב 11/05/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    אשת הקריאייטיב שעשתה את השנתית שלה!!!!! ווהוווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 3.
    קופקיט שתיים 10/05/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    ואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
  • 2.
    AIG+אופטיקנה 10/05/2015 18:15
    הגב לתגובה זו
    יש בדרך עוד שניים.
  • 1.
    קופיקט 10/05/2015 16:43
    הגב לתגובה זו
    ואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
  • אבו שוקרי המקורי 10/05/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    ואני סבור שרק טוב יצא מהעתקה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • קופיקט 11/05/2015 12:02
    ואני סבור שרק טוב יצא מהתגובה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.