משקפיים זה בסיסי: תקציב הפרסום של 'אופטיקנה' עובר ממקאן תל אביב לגיתם BBDO
לאחר כ-6 שנים בקבוצת מקאן, תקציב הפרסום של רשת אופטיקנה ממשיך כמה צעדים במעלה רחוב ראול ולנברג ברמת החייל ועובר לגיתם BBDO. תקציב הפרסום של אופטיקנה עבר למקאן בשנת 2009 לאחר שנפרד מהמשרד בו טופל עד אז - שלמור אבנון עמיחי - תחת הסלוגן "התשוקה למשקפיים".
מזה שנים רבות, תקציב הפרסום של אופטיקנה הוא מהגבוהים בשוק הפרסום הישראלי. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום נאמד תקציב הפרסום של הרשת בשנת 2014 בכ-82 מיליון שקלים, במחירי מחירון. בפועל מדובר בתקציב שעומד על כ-20 מיליון שקלים שכ-50% ממנו מושקע בטלוויזיה. ב-2013 התקציב אף היה גבוה יותר ונתח הדיגיטל עמד על 55%, על חשבון האינטרנט שאז עמד על 7% בלבד.
ההוצאה לפרסום של אופטיקנה אינה זרה לשוק שבו היא פועלת. תקציב הפרסום של יריבתה, אופטיקה הלפרין, שהשקיעה רבות בפרסום במהלך השנה החולפת תחת הסלוגן "משקפיים זה מוצר צריכה בסיסי" עמד במהלך 2014 על כ-101 מיליון שקלים במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים.
ממשרד הפרסום גיתם BBDO לא נמסרה תגובה לידיעה.
- 5.דני 11/05/2015 13:12הגב לתגובה זולצפות באימפריה שוקעת זה אף פעם לא דבר נעים. אפילו אם אתה לא מהמעריצים. זה מזכיר לי כוכבי כדורגל מזדקנים שפתאום ילדים עושים מהם צחוק. זה קורה לכולם. יום אחד גם מסי הגדול יובך על ידי שחקן צעיר. ועכשיו זה התור של מקאן. הם כבר כמה שנים הצל של עצמם. זה מה שקורה כשהיו"ר כבר לא מאמין בעבודה של המשרד שלו, כשהמנכ"ל הוא מישהו שאף אחד לא מעריך ושמי ששולטת שם בעניינים היא אשת כספים בלי הבנה בפרסום שבעיקר מתעניינת בהובלת אג'נדה פמיניסטית וקידום הפריפריה (ולא שיש לי משהו נגד האג'נדות האלו. להיפך! אבל זה לא יכול לבוא על חשבון מקצועיות וחדשנות). ולגיתם - כל הכבוד! עושה רושם שהתקופה פוסט עידן נוחי-מודי רק עושה טובה למשרד הזה ומשחררת אותו
- חחחחחחח חנה (ל"ת)עצוב 11/05/2015 15:03הגב לתגובה זו
- 4.יריב 11/05/2015 10:55הגב לתגובה זואשת הקריאייטיב שעשתה את השנתית שלה!!!!! ווהוווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 3.קופקיט שתיים 10/05/2015 19:08הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
- 2.AIG+אופטיקנה 10/05/2015 18:15הגב לתגובה זויש בדרך עוד שניים.
- 1.קופיקט 10/05/2015 16:43הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
- אבו שוקרי המקורי 10/05/2015 17:49הגב לתגובה זוואני סבור שרק טוב יצא מהעתקה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- קופיקט 11/05/2015 12:02ואני סבור שרק טוב יצא מהתגובה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.