ניצחון פנסינו בתחרות
צילום: יח"צ

ווייז, מאחורייך: אפליקציה ישראלית במקום הראשון בכנס המובייל בברצלונה

Fansino שפותחה ע"י 2 ישראלים, מאפשרת למוזיקאים לבצע מעקב מדוייק אחר התוכן שיצרו, ומספקת עולם תוכן משלים על האמן עבור מעריציו
ליאור נאור |
האקזיט בדרך? בתחרות האפליקציות היוקרתית MPA שנערכה במסגרת כנס המובייל שנערך בשבוע שעבר בברצלונה, זכתה במקום הראשון האפליקציה ישראלית Fansino. מאחורי האפליקציה עומדים שני ישראלים, הרן יפה ועמרי ארז, והיא כוללת 2 ממשקים: האחד עבור האמן, ובו מגוון כלים ואפשרויות ליצירת אינטראקציה, ניתוח ומעקב אחר הקהל והתוכן שיצרו, ובשני, המיועד למעריצים, עולם תוכן משלים על האמן עצמו. למעשה Fansino מבצעת ניתוח ומעקב אחר שירותי סטרימינג רבים כמו Spotify, פנדורה ו-Deezer, וכך מאפשרת לאמן לדעת, בזמן אמת, מי שומע את היצירה שלו, כמה זמן נמשכה ההאזנה, מה הן היצירות הפופולאריות ביותר וכן את זהותו המדויקת של המאזין. מנגד, קהל המעריצים יוכל לקבל באפליקציה עולם תוכן משלים על האמן האהוב עליו, הכולל פרופיל מלא וכן מידע על הופעות המתקיימות בסביבתו.  

הרן יפה (יח"צ)

הרן יפה אומר כי המודל הכלכלי של מוזיקאים השתנה מאוד, ואם פעם הוא היה מבוסס על מכירות תקליטים, היום הוא מבוסס בעיקר על הופעות ונתמך במידה רבה בנוכחות במדיה הדיגיטלית. יפה מוסיף כי בדיוק למקום הזה נכנסת Fansino, היא מצד אחד מנתחת עבור האמן את השימוש בתוכן שיצר, עד לרמת פרופיל הפייסבוק של כל מעריץ, ומנגד מספקת חווית תוכן משלים בעבור קהל המאזינים. אל התחרות ניגשו לא פחות מ-800 מפתחי אפליקציות, מתוכם רק 16 עלו לגמר. זו אינה הפעם הראשונה בה אפליקציה ישראלית זוכה בתחרות, בשנת 2010 הייתה זו אפליקציית ווייז שזכתה במקום הראשון.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.