פסטיבל ניו יורק
צילום: יח"צ

פסטיבל ניו יורק לפרסום: ניר רפואה שופט בכיר; דניאל ברק ב-Grand jury

הפסטיבל שמשרדים רבים בישראל שולחים אליו עבודות, החל בבניית סגל השיפוט. רפואה יקבע את המדליות, ברק בסגל המורחב שקובע את השורטליסט
משה בנימין |

תחרות הפרסום שנערכת מדי שנה בניו יורק מאז 1957 החלה בגיוס סגל השופטים הבינלאומי ה-Grand Jury. דניאל ברק, לשעבר ב-D.tales ומקאן דיגיטל וכיום ב-Deutsch LA ישפוט בתחרות במסגרת זו. ברק מצטרף לניר רפואה (מקאן לשעבר וכיום מנהל החדשנות של מקאן במזרח אירופה) שמונה באחרונה לסגל השופטים הבכיר של התחרות - Executive Jury.

ב-2014 הוגשו לתחרות ניו יורק עבודות מ-75 מדינות מסביב לעולם. היא כוללת 16 קטגוריות, ובסגל השופטים הבינלאומי שלה לוקחים חלק כ-400 אנשי קריאייטיב מסביב לעולם, המשמשים ככלי הסינון הראשון להרכבת רשימת השורטליסט. סגל השופטים הבכיר כולל 24 בכירי קריאייטיב שקובעים מי יהיו העבודות שיזכו לאחת מהמדליות.

הקשר בין מארגני התחרות לתעשיית הפרסום המקומית בישראל חמים למדי. בכל שנה מוזמנים אנשי קריאייטיב מישראל לשפוט בתחרות ומשרדי הפרסום מגישים אליה לא מעט עבודות. בשנה שעברה שפטו בתחרות (ב-Grand Jury) טל שוויגר, עמי אלוש ושחר פילר. שנה לפני כן כללה התחרות 6 שופטים ישראלים: גדעון עמיחי (שבשנים האחרונות פועל מניו יורק), עמית סטולר, ארז רובינשטיין, אלדד וינברגר, ינון לנדנברג ודן אבלגון.

לענף המקומי יש גם היסטוריה של זכיות, למרות שבשנתיים האחרונות אף משרד לא הצליח לעשות זאת. ב-2011 הסתכמו הזכיות של משרדי הפרסום הישראליים בפסטיבל ניו יורק ב-6 מדליות ארד ומדלית כסף לשלמור אבנון עמיחי Y&R. ב-2012 היה השלל צנוע יותר והתחלק בין שני משרדים: באומן בר ריבנאי עם זכייה במדליית זהב וגיתם BBDO עם זכייה בארד.

התחרות מורכבת מ-2 שלבי שיפוט המבוססים על 2 קבוצות שופטים. השלב הראשון מתקיים אונליין מסביב לעולם על ידי חברי ה-Grand juri. שופטים אלו מדרגים את העבודות בשלב הסינון הראשוני וקובעים מי יעפילו לרשימת השורטליסט. טקס הסיום וההכרזה על הזוכים ייערך בחודש מאי 2015.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.