מדד מותגי Superbrands: 'ארץ נהדרת' וערוץ 2 - IN, 'קשת' ו'כלבוטק' - OUT

כמדי שנה בוחר Superbrands את רשימת המותגים, גם בקטגוריית תקשורת, לאחר סקר בקרב נשאלים. 'גלובס' בפנים. מי עוד ברשימה, ומי נפלט?
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה כלבוטק קשת

מהם מותגי התקשורת המובילים בישראל? זו השנה השישית בה מכריז ארגון Superbrands ישראל מהי רשימת ה- Superbrands - מותגי-על בישראל כפי שנבחרו על ידי הקהל בישראל במתכונת הבינ"ל.

במסגרת הבחירה מצטרף השנה לראשונה גלובס אל רשימת מותגי העל בתחום התקשורת, בתוכם מותגים בולטים ביניהם ערוץ 2, ערוץ 10, ישראל היום, ידיעות אחרונות, תכנית הטלוויזיה ארץ נהדרת, גלגלצ, mako, אתר וואלה, נשיונל גיאוגרפיק, אתר ynet וחברת yes.

המותגים שספגו השנה מהלומה על פי Superbrands, הם זכיינית ערוץ 2 קשת, התחנה הצבאית גל"צ, ותכנית הטלוויזיה המיתולוגית כלבוטק שעברה לפני כשנה לערוץ 10.

ארגון Superbrands הבינ"ל פעיל ביותר מ-70 מדינות בעולם, כולל ישראל. בכל שנה נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים על ידי מכון המחקר MarketWatch של אבינעם ברוג, שמדרג את המותגים וקובע מי ראוי בעיני הציבור להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל.

המותגים נבחרים בקטגוריות שונות, למשל מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינ"ל, המגזר הציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה כ-2,300 מותגים. בין המותגים שנבחרו על ידי הנשאלים, ניתן למנות את קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, שופרסל ורשת שיווק השקמה של רמי לוי; מותגי תקשורת כדוגמת האייפון, WAZE, גוגל ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת שמעון פרס, הרמטכ"ל בני גנץ ושלמה ארצי ועמותות כדוגמת אד"י, זק"א ויד שרה.

על פי הרשימה המתפרסמת היום, 107 מותגים שינו בשנה החולפת את מעמדם בישראל: 53 נוספו לרשימת ה-Superbrands בעוד ש-54 נפלטו ממנה.

ארגון Superbrands העולמי מיוצג בישראל על ידי חברת פורום פאבלישינג בבעלות אתי עמיעד וערן יסעור, המוציאה לאור את עיתון פורום שיווק, והמארגנת בישראל של פרסי החדשנות הבינ"ל 'מוצר השנה'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קשת "דיללה" את המותג ע"י חיזוק מותג "MAKO" (ל"ת)
    pix37 16/06/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
  • או סתם לא שילמה לערן יסעור.... (ל"ת)
    16/06/2014 21:48
    הגב לתגובה זו
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.