יפגינו ביצועים? 'יהושע', 'גיתם' ו-I&M משיקים חברת פרפורמנס בשם OCEAN

חברת הדיגיטל החדשה תנוהל מגבוה על ידי גיא שמחון, סמנכ"ל הסחר של TMF. בפועל תנוהל החברה על ידי עומר כהן שגויס על ידי שמחון מפובליסיס
משה בנימין | (17)

לאחר חודשים רבים של הכנות וכ-3 חודשים של הרצה שקטה, חברת פרפורמנס חדשה בשם OCEAN, המשותפת ליהושע TBWA, גיתם BBDO ומשרד הדיגיטל I&M מופיעה על הרדאר הסוער של שוק הפרסום המקומי.

למרות שאין הצהרות חד משמעיות על כך - המטרה של משרדי הפרסום שמחזיקים בשותפות על חברת המדיה TMF היא ברורה - להציב ליוניברסל מקאן תחרות שתוביל לבסוף לנגיסה בנתח השוק של זו וצמיחה על חשבונה.

יורם חוטר ישי, מנכ"ל ובעלים משותף ב-I&M אמר לאייס: "כל שוק הדיגיטל הפך להיות שוק של לידים, ואנחנו חיים את זה מאוד לעומק. זה הוביל אותנו, יחד עם גיא שמחון לצאת למהלך להקמת OCEAN". לדברי חוטר ישי, כיום לקוח שמעוניין לצאת בקמפיין פרפורמנס פונה למשרד הפרסום שלו וזה פונה לחברה המתמחה במכירת לידים. בשיטה שכזו, כאשר התהליך כולל גזירת עמלות, הלקוח משלם על ליד מחיר שהוא לרוב כפול ממחירו הריאלי, דהיינו 80-90 שקלים לליד שמחירו הבסיסי עומד על כ-30-40 שקלים.

על פי המודל של OCEAN, למפרסמים תנתן מעתה האופציה לבצע רכישה שקופה ואוטומטית באמצעות מערכת שתעמוד לשירותם. בדרך שכזו הלקוח ישלם את המחיר המקורי של 40 שקלים בממוצע על ידי ול-OCEAN הוא ישלם דמי ניהול בלבד. "להערכתנו" אומר חוטר ישי "כל המדיה תרכש כך בסוף, כמו בבורסות הפרסום של השווקים בארה"ב. הלקוח משלם נטו את המחיר שעלה כל ליד".

כיום, השחקנים הדומיננטיים בשוק הלידים הישראלי הם סקינדו, וויסייל, קליק און, מייפל ועוד. בשנים האחרונות עבדו I&M ומייפל במשותף בשוק הלידים, אל מטבע הדברים שותפות זו תגיע בקרוב לקיצה על רקע הקמת OCEAN.

כאמור, את OCEAN ינהל עומר כהן, לשעבר בפובליסיס. כהן גויס לתפקיד על ידי גיא שמחוןשרשם בעצמו כמה שנים מוצלחות בקבוצת פובליסיס, עד לפרישתו לפני כשנה. שמחון המשמש כסמנכ"ל הסחר בגזרת הדיגיטל של חברת המדיה TMF יפקח מגבוה על פעילות החברה. מזה 3 חודשים, OCEAN שמעסיקה מספר עובדים, כבר פועלת בקרב אתרי התוכן בישראל, מתחת לרדאר במסגרת של הרצה שקטה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    נו באמת...בעולם של מטומי אין מקום לחלטורות (ל"ת)
    קקה מייקה 12/03/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    גיל 12/03/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    זרקו פה מחירים של לידים, באמת יופי. באיזה תחום זה? יש טווחי מחירים עצומים בהתאם לתחומים השונים. מי שחושב שסקינדו, קליקאון ודומיהם מובילים את השוק - לא מבין כלום מהחיים שלו. מערכות Affiliates בישראל מהוות נתח שולי במיוחד בכל מה שקשור לשוק הלידים ולכן כל ההערות על $1800 בכלל לא רלוונטיות. תבחנו פעם את השוק של הביטוח והלימודים...
  • 13.
    אוקסימורון 12/03/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
    המילים רמי יהושע שקיפות ולקוח משלם נטו באותה הכתבה - הצחקתם...
  • 12.
    אנשים קטנים 12/03/2014 03:44
    הגב לתגובה זו
    כל התעשייה הזאת בושה לעצמה . הלוואי כבר שמבקר המדינה יבדוק את ההתנהלות כאן. חוסר שקיפות , סחטנות , שקרים, אנשים גסים ואלימים. ראו אייך מר שמחון מדבר לאנשים. פרפור נס זה רק גוגל
  • 11.
    אבי משולם 11/03/2014 23:31
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמעוניין ניתן לרכוש מנוע/מערכת כולל עיצוב ותרגום ב 1800 $ ולנפח כי יש לך עובדים, יש לך עבודה מתחת לרדר הם לא יהיו סקינדו ואו קליקון בחיים ... מעוניין במערכת השאר מייל
  • 10.
    רפי 11/03/2014 23:21
    הגב לתגובה זו
    חברים אסור לכם לעשות עסקים איתם הם קונים ב 1.9 ש"ח רשומות לידים ועובדים עלייכם בעיניים !
  • 9.
    אחד שמכיר 11/03/2014 20:37
    הגב לתגובה זו
    שמחון סחלה ...
  • 8.
    90% מהלידים מגיעים בכלל ממוקדי מכירות (ל"ת)
    lead 11/03/2014 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אייל 11/03/2014 19:14
    הגב לתגובה זו
    TMF תותחים ובכלל מדובר באנשים טובים ומקצועיים ולכן אני מהמר שזה יצליח
  • 6.
    פיליפ 11/03/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    יש גם סרטונים ביוטיוב שמראים איך לעשות את זה במינימום עלות
  • 5.
    בובי 11/03/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    כמות ספקי הלידים בתחום היא עצומה. מאחל לחברה החדשה שלכם אריכות ימים
  • 4.
    גולשת 11/03/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    1. מגיעים בטעות לעמוד נחיתה 2. רואים שאין מידע אין טלפון ורק שורת מכר ענקית וטופס לידים מפוקפק 3. מחפשים את המותג בגוגל 4. מתקשרים לבד
  • 3.
    קונה לידים 11/03/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
    לצערי , אם כל האהבה , לשני האנשים האלה לשניהם כבר אין מקום בעולם הפרסום . הם מיצו את עצמם
  • avi 12/03/2014 01:50
    הגב לתגובה זו
    הכל שטויות במיץ עגבניות כל הלידים ממוסחרים מחברה לחברה כמו XXXX המבין יבין
  • שי 11/03/2014 19:16
    הגב לתגובה זו
    לצערי מי שמיצה את עצמו זה כנראה אתה - הטוקבקיסט הישראלי הממוצע שלרוב כותב שטויות אבל מקפיד לכתוב את השטויות עם שגיאות כתיב (עם ולא אם)
  • 2.
    סמנכ״ל חברה 11/03/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה רמאות, הרבה ניפוח בקרב כולם. הציפיות שיגעו אותנו הלקוחות ובסוף זה לא זה. צריך להמשיך להשקיע במותג ולעבוד קשה.
  • 1.
    ירון 11/03/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    לחבר׳ה האלה אין שום יכולת אמיתית בתחום הלידים. להעמיד מערכת של has offers זה משהו שכל מפרסם יכול לעשות לבד
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.