יפגינו ביצועים? 'יהושע', 'גיתם' ו-I&M משיקים חברת פרפורמנס בשם OCEAN

חברת הדיגיטל החדשה תנוהל מגבוה על ידי גיא שמחון, סמנכ"ל הסחר של TMF. בפועל תנוהל החברה על ידי עומר כהן שגויס על ידי שמחון מפובליסיס
משה בנימין | (17)

לאחר חודשים רבים של הכנות וכ-3 חודשים של הרצה שקטה, חברת פרפורמנס חדשה בשם OCEAN, המשותפת ליהושע TBWA, גיתם BBDO ומשרד הדיגיטל I&M מופיעה על הרדאר הסוער של שוק הפרסום המקומי.

למרות שאין הצהרות חד משמעיות על כך - המטרה של משרדי הפרסום שמחזיקים בשותפות על חברת המדיה TMF היא ברורה - להציב ליוניברסל מקאן תחרות שתוביל לבסוף לנגיסה בנתח השוק של זו וצמיחה על חשבונה.

יורם חוטר ישי, מנכ"ל ובעלים משותף ב-I&M אמר לאייס: "כל שוק הדיגיטל הפך להיות שוק של לידים, ואנחנו חיים את זה מאוד לעומק. זה הוביל אותנו, יחד עם גיא שמחון לצאת למהלך להקמת OCEAN". לדברי חוטר ישי, כיום לקוח שמעוניין לצאת בקמפיין פרפורמנס פונה למשרד הפרסום שלו וזה פונה לחברה המתמחה במכירת לידים. בשיטה שכזו, כאשר התהליך כולל גזירת עמלות, הלקוח משלם על ליד מחיר שהוא לרוב כפול ממחירו הריאלי, דהיינו 80-90 שקלים לליד שמחירו הבסיסי עומד על כ-30-40 שקלים.

על פי המודל של OCEAN, למפרסמים תנתן מעתה האופציה לבצע רכישה שקופה ואוטומטית באמצעות מערכת שתעמוד לשירותם. בדרך שכזו הלקוח ישלם את המחיר המקורי של 40 שקלים בממוצע על ידי ול-OCEAN הוא ישלם דמי ניהול בלבד. "להערכתנו" אומר חוטר ישי "כל המדיה תרכש כך בסוף, כמו בבורסות הפרסום של השווקים בארה"ב. הלקוח משלם נטו את המחיר שעלה כל ליד".

כיום, השחקנים הדומיננטיים בשוק הלידים הישראלי הם סקינדו, וויסייל, קליק און, מייפל ועוד. בשנים האחרונות עבדו I&M ומייפל במשותף בשוק הלידים, אל מטבע הדברים שותפות זו תגיע בקרוב לקיצה על רקע הקמת OCEAN.

כאמור, את OCEAN ינהל עומר כהן, לשעבר בפובליסיס. כהן גויס לתפקיד על ידי גיא שמחוןשרשם בעצמו כמה שנים מוצלחות בקבוצת פובליסיס, עד לפרישתו לפני כשנה. שמחון המשמש כסמנכ"ל הסחר בגזרת הדיגיטל של חברת המדיה TMF יפקח מגבוה על פעילות החברה. מזה 3 חודשים, OCEAN שמעסיקה מספר עובדים, כבר פועלת בקרב אתרי התוכן בישראל, מתחת לרדאר במסגרת של הרצה שקטה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    נו באמת...בעולם של מטומי אין מקום לחלטורות (ל"ת)
    קקה מייקה 12/03/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    גיל 12/03/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    זרקו פה מחירים של לידים, באמת יופי. באיזה תחום זה? יש טווחי מחירים עצומים בהתאם לתחומים השונים. מי שחושב שסקינדו, קליקאון ודומיהם מובילים את השוק - לא מבין כלום מהחיים שלו. מערכות Affiliates בישראל מהוות נתח שולי במיוחד בכל מה שקשור לשוק הלידים ולכן כל ההערות על $1800 בכלל לא רלוונטיות. תבחנו פעם את השוק של הביטוח והלימודים...
  • 13.
    אוקסימורון 12/03/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
    המילים רמי יהושע שקיפות ולקוח משלם נטו באותה הכתבה - הצחקתם...
  • 12.
    אנשים קטנים 12/03/2014 03:44
    הגב לתגובה זו
    כל התעשייה הזאת בושה לעצמה . הלוואי כבר שמבקר המדינה יבדוק את ההתנהלות כאן. חוסר שקיפות , סחטנות , שקרים, אנשים גסים ואלימים. ראו אייך מר שמחון מדבר לאנשים. פרפור נס זה רק גוגל
  • 11.
    אבי משולם 11/03/2014 23:31
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמעוניין ניתן לרכוש מנוע/מערכת כולל עיצוב ותרגום ב 1800 $ ולנפח כי יש לך עובדים, יש לך עבודה מתחת לרדר הם לא יהיו סקינדו ואו קליקון בחיים ... מעוניין במערכת השאר מייל
  • 10.
    רפי 11/03/2014 23:21
    הגב לתגובה זו
    חברים אסור לכם לעשות עסקים איתם הם קונים ב 1.9 ש"ח רשומות לידים ועובדים עלייכם בעיניים !
  • 9.
    אחד שמכיר 11/03/2014 20:37
    הגב לתגובה זו
    שמחון סחלה ...
  • 8.
    90% מהלידים מגיעים בכלל ממוקדי מכירות (ל"ת)
    lead 11/03/2014 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אייל 11/03/2014 19:14
    הגב לתגובה זו
    TMF תותחים ובכלל מדובר באנשים טובים ומקצועיים ולכן אני מהמר שזה יצליח
  • 6.
    פיליפ 11/03/2014 18:20
    הגב לתגובה זו
    יש גם סרטונים ביוטיוב שמראים איך לעשות את זה במינימום עלות
  • 5.
    בובי 11/03/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    כמות ספקי הלידים בתחום היא עצומה. מאחל לחברה החדשה שלכם אריכות ימים
  • 4.
    גולשת 11/03/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    1. מגיעים בטעות לעמוד נחיתה 2. רואים שאין מידע אין טלפון ורק שורת מכר ענקית וטופס לידים מפוקפק 3. מחפשים את המותג בגוגל 4. מתקשרים לבד
  • 3.
    קונה לידים 11/03/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
    לצערי , אם כל האהבה , לשני האנשים האלה לשניהם כבר אין מקום בעולם הפרסום . הם מיצו את עצמם
  • avi 12/03/2014 01:50
    הגב לתגובה זו
    הכל שטויות במיץ עגבניות כל הלידים ממוסחרים מחברה לחברה כמו XXXX המבין יבין
  • שי 11/03/2014 19:16
    הגב לתגובה זו
    לצערי מי שמיצה את עצמו זה כנראה אתה - הטוקבקיסט הישראלי הממוצע שלרוב כותב שטויות אבל מקפיד לכתוב את השטויות עם שגיאות כתיב (עם ולא אם)
  • 2.
    סמנכ״ל חברה 11/03/2014 17:43
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה רמאות, הרבה ניפוח בקרב כולם. הציפיות שיגעו אותנו הלקוחות ובסוף זה לא זה. צריך להמשיך להשקיע במותג ולעבוד קשה.
  • 1.
    ירון 11/03/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    לחבר׳ה האלה אין שום יכולת אמיתית בתחום הלידים. להעמיד מערכת של has offers זה משהו שכל מפרסם יכול לעשות לבד
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.