LEAD מחפש טאלנט בחו"ל? שתל מודעת גיוס בין העבודות לשיפוט ב-NY

סמנכ"ל הקריאייטיב ליאור זייד: "תקופה ארוכה שאנחנו מחפשים אנשי קריאייטיב; רצינו מהלך שיתפוס איתם, אז החלטנו לקחת את זה עד הסוף"
משה בנימין | (15)

מודל השיפוט בפסטיבל ניו יורק לפרסום כולל שופטים בכירים ולצידם כ-380 שופטים, מסביב לעולם, המחולקים בין הקטגוריות השונות. על פניו מדובר בריכוז איכותי במיוחד של אנשי קריאייטיב, בדיוק מהסוג שכל משרד בעולם ירצה אצלו. את זה הבינו גם במשרד הפרסום LEAD שהשתמש בפלטפורמה של פסטיבל ניו יורק כדי להשיק מהלך גיוס חביב.

השופטים, מנהלי קריאייטיב בדרגים שונים, ומאסכולות שונות לוקחים חלק בהליך הענקת הציונים לאלפי העבודות באמצעות גישה פרטית לעבודות המועלות לאתר. שם חיכתה לשופטים, חלקם נציגים מישראל, מודעה מפתיעה ששתל משרד הפרסום LEAD.

המשרד, בראשות סמנכ"ל הקריאייטיב ליאור זייד הגיש לתחרות מודעה מטעמו (יחד עם 5 מודעות אחרות שלו) שונה במקצת מאלפי העבודות שעברו לשופטים מול העיניים. העבודה הייתה למעשה מודעת דרושים שפנתה לשופטים באופן ישיר והציעה להם לשלוח קורות חיים למשרד הישראלי שמחפש לגייס טאלנטים מתחום הקריאייטיב.

ליאור זייד, סמנכ"ל הקריאייטיב של LEAD אמר לאייס: "זו תקופה ארוכה שאנחנו מחפשים אנשי קריאייטיב וארטים בפרט. יצא לי לפגוש הרבה מועמדים אבל עוד לא מצאתי את החבר'ה שאנחנו מחפשים. רצינו לצאת במהלך שיתפוס איתם עם מסר אחר ואז החלטנו לקחת את זה עד הסוף".

המודעה הוגשה לתחרות כעבודה לכל דבר - לקטגוריית הדיגיטל. בקטגורייה זו שופטים מישראל ארז רובינשטיין מ'טוונטי טרי' ודן אבלגון מאדלר חומסקי. במודעה נכתב: היי, אנחנו יודעים שאתם עסוקים בלשפוט, אבל אם בחרו בכם לשמש כשופטים בפסטיבל ניו יורק, אתם כנראה כשרונות קריאייטיב - מהסוג שאנחנו מחפשים. LEAD, סוכנות הפרסום הצומחת ביותר בישראל מחפשת את אניש הקריאייטיב הטובים בעולם, אז קחו הפסקה וצרו אתנו קשר".

לא ברור אם המודעה שהוגשה כעבודה על פי כל הכללים תזכה גם לציון, אך אם כן, כנראה שמדובר בתקדים מעניין - עבודה שעצם ההגשה שלה היא מהלך הקריאייטיב לפיו היא נבחנת. סמנכ"ל הקריאייטיב של LEAD הוסיף: "חיפשנו לתפוס את תשומת הלב בדרך ייחודית, בעיקר קריאייטיבית, אפרופו פנייה לאנשי קריאייטיב. למעשה, לקחנו פלטפורמת שיפוט והפכנו אותה למדיה מאוד מדויקת".

לא בטוח אם ב-LEAD אכן בונים על גיוס טאלנטים מחו"ל, בד"כ המגמה היא הפוכה ואנחנו רגילים לראות אנשי קריאייטיב שעוזבים את השוק המקומי כדי לעבוד בניכר. מה שכן, במשרד לבטח מעוניינים בחשיפה, ובדיבור מפה לאוזן שיגיע לאנשים הנכונים ויוביל בסופו של דבר לגיוס הטאלנט/ית המתאימים לתפקיד.

קרדיטים : ליאור זייד - סמנכ"ל קריאייטיב; יפעת שלזינגר - מנהלת קריאייטיב; ניר אמבר - קופירייטר; מאייר- מיקי מוטס.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    חבל על הכסף של הקייס 23/03/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    קופירייטר הגיש את הקו"ח שלו לתחרות כדי לקבל את חשיפת השופטים
  • 12.
    22/03/2013 06:08
    הגב לתגובה זו
    יהודיחה, בענף מלא אגו, כדי שמישהו ירצה לעבוד תחת צעיר ולא מותג כמו זייד, הוא צריך לקבל בוחטה של כסף ( מה שלא יקרה בקבוצת אדלר) ולהיות חסר אגו ( מה שמשאיר לך את הבינוניים) המהלך באמת נחוץ בעיקר בשביל קאן
  • 11.
    מהתחום 21/03/2013 23:01
    הגב לתגובה זו
    אם כבר יש רעיון טוב, למה לא להשקיע? הביצוע כולו זועק ״הכנסנו מודעת דרושים כהגשה בתחרות, מה דעתך משה שווה אייטם?״ במקום ״לליד דרושים אנשי קריאייטיב ששווה להם להגיע לישראל״
  • 10.
    שלי שפילמן יערי (ל"ת)
    מקורי 21/03/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמעתי פעם 21/03/2013 18:27
    הגב לתגובה זו
    השמות למעלה לא עלו בשיחה
  • גוגל 21/03/2013 19:31
    הגב לתגובה זו
    אולי כדיי שתחפש את השמות בגוגל?... נראה לי שתופתע לטובה.
  • 8.
    עבד שלו לשעבר 21/03/2013 17:28
    הגב לתגובה זו
    טיפים לעבודה עם ליאור זייד: 1. תיפרד מהחברה 2. תביא שק שינה 3. אל תצפה לצאת הביתה 4. אל תצפה לעשות קריאייטיב 5. אחת בלילה זו שעה סבירה לגמרי להביא עוד רעיון 6. אם הרעיון שהוא אישר לא עבר את הלקוח זו אשמתך 7.הכל חשוב: דין סטריפ בעלון בית ספר כדין קמפיין ענק לטלויזיה 8. שיהיה לך בהצלחה, אתה תזדקק לה
  • צריך להגיד את האמת 21/03/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    עברתי 5 מנהלי קריאייטיב. זייד הכי אנושי, הכי מוטיבטור והכי מפרגן מכולם. תענוג של מנהל
  • 7.
    תפסיקו כבר להשמיץ! 21/03/2013 17:02
    הגב לתגובה זו
    גם אם הוא דומה לזה של באומן, ויותר מזה דומה גם לדרושים דיאבלו שלהם ולמהלך הגטי אימג'ס של מקאן, ועדיין, יש בו זווית חדשה. באמנות, כמו גם בפרסום. אנשים שואבים השראה מאחרים ומכניסים נשמה משלהם - כך העולם נע ומתקדם, רק לא אצלכם. אנשים שמחכים בפינה כדי לטנף
  • 6.
    אויש נו 21/03/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    במקום לנסות ולתרץ את המהלך כניסיון לגייס אנשי קריאייטיב פשוט תגידו את האמת שזה בשביל הקייס לקאן
  • 5.
    נחום 21/03/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
    בטוח שכל טלנט מחו"ל היה מת לקבל גו"ב בליד, ולהרוויח 3,500$ (גג) בחודש. צפו למבול של פניות!
  • 4.
    חרטבונה, תביאו קמפיין טוב. יותר טוב. (ל"ת)
    אחד שעשה קמפיין אחד 21/03/2013 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    theredadman 21/03/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    מוזר לי שאתם מכתירים את ה"יציאה" הזו כמקורית שאתם בעצמכם כתבתם פה על המהלך של באומן בפסטיבל קאן. http://www.ice.co.il/article/view/323828
  • 2.
    רועי 21/03/2013 16:34
    הגב לתגובה זו
    מהלך גאוני!
  • 1.
    שיחפש אשת קריאטיב ללא חיים ועם משאף ונטולין (ל"ת)
    ועדת ייעול 21/03/2013 16:20
    הגב לתגובה זו