מעריב מעלה אתר לנשיונל ג'אוגרפיק; משרדי הפרסום הוזמנו להפנות תקציבים
במעריב ממשיכים לשים דגש על תחום הניו-מדיה: לאייס נודע כי העיתון יעלה אתר אינטרנט רשמי למגזין נשיונל ג'אוגרפיק, שיכלול תכנים בלעדיים לאתר, שלא יופיעו במגזין אותו מעריב מפיץ. במקביל, קיבלו משרדי פרסום בריפים ומצגות עם הסברים על האתר החדש.
מעריב מציג מזה שנים רבות הפסדי ענק בכל רבעון (ושנה). רק בשנת 2011 הפסיד 96 מיליון שקלים, ומצבת העובדים של הקבוצה קטנה ב-211 איש. בשנת 2011 רמת החשיפה למעריב ביום חול ובסוף שבוע עמדה על 11.5% ו-13.1% בהתאמה, לעומת רמת חשיפה של 13% ו-16%, ב-2010.
במצב כזה, קיבלו בקבוצה החלטה אסטרטגית - עוד בתקופתו של זקי רכיב - לפנות לתחום הניו-מדיה, מהלך שזכה לחיזוק בחודשים האחרונים, עם ההחלטה לחיזוק הנוכחות בסלולר, לחיזוק הסינרגיה בין הפרינט ל-NRG, ולחיזוק תחום הווידאו באתר. לפני חודש וחצי פורסם באייס כי מעריב בחרה בחברת iSOCIA שתטפל לה בתקציב הניו-מדיה, ובמסגרת זו תהיה אחראית לפעילות העיתון ברשתות החברתיות, באפליקציה הסלולארית, והפעלת ערוץ יוטיוב ייעודי שיסתנכרן עם תכני הווידאו של אתר NRG.
בשבוע הבא תשיק חטיבת הדיגיטל של מעריב את האתר הרשמי של 'נשיונל ג'יאוגרפיק ישראל', במסגרתו יועלו מדי יום חדשות עם דגש על נושאים סביבתיים, חברתיים, מדעיים ומחקריים מהארץ ומהעולם, לצד סרטונים מרחבי העולם. כמו כן יפורסמו כתבות מגזין על טבע, גיאוגרפיה ועוד, ויעלה לאוויר מדור צילום נרחב שיכלול גם ארכיון לצילומים בני יותר מ-100 שנים. במהלך השנה יתווספו לאתר ערוצים נוספים, בהם מגזין הנסיעות והתיירות TRAVELLER, ומגזין הילדים והנוער 'עולמי'.
בשבועות האחרונים קיבלו משרדי פרסום רבים, בריף ומצגות לגבי האתר החדש, התחומים בהם יעסוק, הערוצים שיופיעו בו, ועוד. המטרה, כמובן, היא שאותם משרדים יתחילו להפנות תקציבי פרסום לאתר החדש.
נתוני הגלישה של אתר NRG של מעריב, מציגים יציבות והאתר ממוקם עשירי ברשימת האתרים הישראלים של ועדת רייטינג האתרים, עם 605 אלף גולשים בחודש. בוועדת המדרוג טרם החליטו האם למדוד את האתר יחד עם NRG מעריב, או בנפרד. מדידה משותפת עשויה להגדיל את נפח הגולשים לכאורה של NRG.
- 4.אבי 23/07/2012 01:44הגב לתגובה זוסוף סוף עיתון מכובד וגדול מבין את כוחה של הניו מדיה ומרכז כוחות ומשאבים כדי לצעוד לקראת העתיד ... עלו והצליחו אשמח לקרוא את העיתון שלכם והמגזינים ברשת ... http://www.advertisingagencies.co.il/
- 3.סוזי מהנהלת חשבונות 25/04/2012 15:04הגב לתגובה זואיזו שטות
- 2.יהלי 25/04/2012 08:43הגב לתגובה זוכקוראה נלהבת של נשיונל בגרסה הכתובה אני מברכת על היוזמה לעלות גם באינטרנט. קורים דברים טובים במעריב.
- 1.מה יוצא כשלוקחים אפס אחד ומוסיפים לו עוד אפס? (ל"ת)פשששש איזה סקופ... 25/04/2012 08:04הגב לתגובה זו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.