הישראלים מעדיפים רשת: 36% נכנסים לאתרים במהלך אירועים ביטחוניים

האינטרנט חזק מה-TV והרדיו, והרבה יותר מהעיתונות. התוצאות המלאותשל הסקר יוצגו בכנס DIGIT 2012 לעיתונות דיגיטלית שייערך בתחילת מאי
אלכסנדר כץ | (4)

הישראלים מעדיפים את רשת האינטרנט על פני אמצעי תקשורת אחרים. כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס DIGIT 2012 לעיתונות דיגיטלית שייערך במרכז הבינתחומי בהרצליה ב-1 במאי. מהסקר עולה כי יותר מרבע מצרכני התקשורת בישראל מתעדכנים בחדשות באמצעות אתרי האינטרנט, אולם מאידך, האינטרנט עדיין סובל מדימוי בעייתי ולא נתפס אמין.

את הסקר הטלפוני ערך מכון המחקר 'מאגר מוחות' בתחילת החודש, בקרב מדגם הכולל 509 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאים 16 ויותר. טעות הדגימה עומדת על 4.5%.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

מהסקר עולה כי 28% מהישראלים מתעדכנים מדי יום בחדשות באמצעות אתרי האינטרנט השונים, מול 25% באמצעות הרדיו, 24% בערוצי הטלוויזיה, ורק 14% באמצעות העיתונים. במקרה של אירועים ביטחוניים, אתרי האינטרנט שומרים על הבכורה (36%) לפני שידורי הטלוויזיה (34%), הרדיו (20%), והרשתות החברתיות והטלפונים הניידים (2% כל אחד).

למרות השימוש הרב שעושים הישראלים באתרי החדשות ברשת, רבים אינם מחשיבים אותם לאמינים בהשוואה לאמצעי תקשורת מתחרים. מהדורות החדשות בטלוויזיה נתפסות לאמינות ביותר עם 21% מהמשתתפים הסקר, בהשוואה לדיווחים באתרי החדשות באינטרנט עם 12%, 11% לרדיו, ו-3% לעיתונות המודפסת. כרבע מהנשאלים ענו כי עיתונאי הטלוויזיה נחשבים ל"רציניים ומקצועיים" ביותר מקרב העוסקים במקצוע (24%), לפני עיתונאים שכותבים בעיתונים יומיים (15%), כתבי רדיו (9%) ועיתונאי אונליין (3%). יותר מרבע מהעונים (26%) מאמינים כי כל העיתונאים הפועלים בפלטפורמות שונות (אינטרנט, רדיו, טלוויזיה, מודפסת) אמינים באותה המידה: 15% נוספים אומרים כי איש מהעיתונאים בכלי התקשורת השונים אינו אמין בעיניהם.

שאר נתוני הסקר יוצגו בכנס DIGIT 2012 שיתקיים בבית הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה ביום שלישי בעוד שבועיים. הכנס יתמקד בעתיד העיתונות ויכלול סדנאות, כיתות אמן ופאנלים שיוקדשו לאתגרים התוכניים והטכנולוגיים שעומדים בפני העוסקים בעיתונות בפלטפורמות דיגיטליות.

המנהל המקצועי והעורך הראשי של הכנס, רועי כ"ץ, מסר כי "הסקר מלמד כי קיים פער בלתי נסבל בין עוצמתם של כלי התקשורת הדיגיטליים בישראל ובין דימוי העיתונאים שעוסקים בעיתונות אונליין. כנס DIGIT 2012 יהפוך במהרה לבמה מרכזית שתשאף לצמצם את הפער ולשקף את העבודה העיתונאית העצומה שנעשית מדי יום בפלטפורמה הדיגיטלית בישראל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יוהנה 17/04/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    לכן קשה לדעת מה מתרחש ומה האמת.
  • 3.
    שמואל 17/04/2012 09:34
    הגב לתגובה זו
    הנתונים שהובאו מענינים במיוחד בהקשר לאינטרנט.
  • 2.
    יריב קרני 17/04/2012 00:34
    הגב לתגובה זו
    איפה אני מוצא את הסקר המלא עם כל הנתונים?
  • 1.
    יוני לוין 16/04/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    עד שעולה שידור בערוץ אחד יוצאת הנשמה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.