
אמדוקס מקימה חטיבה ייעודית להטמעת AI ליבת החברה
חברת התוכנה אמדוקס מאחדת את יכולות המוצר, ההנדסה והאסטרטגיה תחת חטיבה חדשה שתתמקד בהטמעת בינה מלאכותית גנרטיבית ודאטה בכל שכבות הארגון
אמדוקס Amdocs Ltd. 1.31% הודיעה על הקמת חטיבת GenAI & Data ייעודית במטרה להטמיע בינה מלאכותית גנרטיבית ודאטה בליבת פעילות החברה. החטיבה תאחד תחת קורת גג אחת את כלל תחומי הליבה של הארגון: מוצר, הנדסה, אסטרטגיה ו-Go-to-Market,
ותפעל לשלב טכנולוגיות GenAI בכל מוצר, שירות ותהליך עבודה פנימי וחיצוני. המטרה היא לייצר יתרון תחרותי מובהק באמצעות שיפור ביצועים, האצת פיתוחים והגברת הערך המוסף עבור לקוחות החברה ברחבי העולם.
בראש החטיבה יעמוד אילן שדה, סגן נשיא בכיר באמדוקס, "הקמנו את החטיבה החדשה מתוך כוונה אסטרטגית, להפוך את הבינה המלאכותית לחלק בלתי נפרד מה-DNA של אמדוקס," מסר שדה. "המטרה שלנו היא לשלב את יכולות ה-GenAI בכל מוצר, שירות ותהליך של החברה, ובכך להניע צמיחה חדשה עבור אמדוקס ולקוחותינו. המסע שלנו החל לפני שנתיים, וכעת אנו מעמיקים את המחויבות שלנו וממצבים את עצמנו כמובילי שוק עולמיים בתחום".
החטיבה החדשה צפויה גם להעמיק שיתופי פעולה עם ענקיות טכנולוגיה ולפתח פתרונות חדשניים בתחומי הענן, חוויית הלקוח והדאטה, תוך שימוש בבינה מלאכותית כמנוע מרכזי להאצת פיתוחים, לייעול תפעולי
וליצירת חוויות מותאמות אישית בקנה מידה גלובלי.
הרבעון השלישי של אמדוקס
את הרבעון השלישי של שנת הכספים סגרה אמדוקס עם תמונה מעורבת: מצד אחד, החברה עוקפת את התחזיות של הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, ומציגה שיפור תפעולי משמעותי אבל מהצד השני, ההכנסות ירדו בשיעור שנתי של 8.5%. מניית אמדוקס מציגה תשואת חסר מובהקת מול השוק: מתחילת השנה איבדה המניה 0.7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים רשמה עלייה מתונה בלבד של 2.7% זאת לעומת עלייה של כ-7% במדד S&P 500.
- אמדוקס עקפה במעט את התחזיות אבל הציגה תחזית פושרת
- אמדוקס עקפה את התחזיות אבל הציגה ירידה של 8.5% בהכנסות: הרווח 1.72 דולר למניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי השוק של החברה עומד על 9.4 מיליארד דולר. ההכנסות הסתכמו ב-1.144 מיליארד דולר, נמוך מ-1.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל, אבל גבוה ב-1.37% מהקונצנזוס של האנליסטים שעמד על 1.13 מיליארד דולר. הרווח המדולל למניה (Non-GAAP) עמד על 1.72 דולר, עלייה של 6.2% משנה קודמת, וגבוה ב-0.58% מהתחזית הממוצעת שעמדה על 1.71 דולר.
גם הרווח לפי GAAP רשם שיפור נאה: 1.39 דולר למניה, לעומת 1.21 דולר ברבעון המקביל. הצמיחה בשורת הרווח הגיעה למרות ירידה בפעילות הכוללת, על רקע סיום יזום של פעילויות בעלות רווחיות נמוכה. בנטרול רכיבים אלה, ההכנסות צמחו ב-3.5% (על בסיס פרופורמה
ומתואם לשערי חליפין), בהתאם למדיניות המיקוד של החברה בפעילות הליבה.
אמדוקס הציגה גם שיפור בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 212 מיליון דולר רמה גבוהה יחסית לרבעון שלישי ומתוך זה 241 מיליון דולר נבעו מפעילות שוטפת. אמדוקס ביצעה בייבאק בהיקף של 135
מיליון דולר, ואישרה דיבידנד רבעוני של 0.527 דולר למניה, שישולם ב-31 באוקטובר.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
