בזמן שמטא בבית המשפט - ווטסאפ משפרת את הפרטיות
אפליקציית ההודעות הפופולארית משיקה פיצ'ר חדש המאפשר רמה גבוהה יותר של פרטיות, כולל חסימת האפשרות לייצא השיחה ואת האפשרות ליצור קשר עם סוכן הבינה המלאכותית של מטא - שכבר ספג ביקורת מפעילים חברתיים; במקביל, המשפט שמאיים להפריד את ווטסאפ ממטא נמשך
אפליקציית המסרים הפופולארית ווטסאפ, שנמצאת בבעלות מטא Meta Platforms -0.72% , הכריזה על השקת סדרת פיצ'רים חדשה שנועדה לחזק עוד יותר את הפרטיות של משתמשיה ברחבי העולם. מדובר בכלים הנכללים תחת האפשרות החדשה Advanced Chat Privacy, שאותה יש להפעיל ידנית דרך הגדרות האפליקציה. בין הפיצ’רים החדשים ניתן למצוא חסימה של ייצוא היסטוריית שיחה, חסימת אפשרות להוריד קבצי מדיה מתוך הצ'אט, וכן מניעה של יצירת קשר עם סוכן ה-AI של מטא דרך שיחות פרטיות באפליקציה.
המהלך מבטא
את השאיפה של ווטסאפ להעניק למשתמשים שליטה עמוקה יותר על המידע האישי שהם משתפים באפליקציה, במיוחד בעידן שבו הגנת הפרטיות הפכה לנושא רגיש הרבה יותר מבעבר. לדבריה של ווטספא הכלים מיועדים לא רק לשיפור התחושה הסובייקטיבית של אבטחה, אלא גם למתן מענה אמיתי לצרכים
של משתמשים שמבקשים לדון בנושאים אישיים, רפואיים או משפטיים מבלי לחשוש שהמידע יצא מגבולות השיחה. עם זאת, נותרה פרצה - ווטסאפ מבהירה כי האפשרות לבצע צילומי מסך לשיחות עדיין קיימת, דבר שעדיין עשוי לאפשר זליגת מידע.
הביקורת על סוכן ה-AI של מטא
ההכרזה על שדרוג הפרטיות הגיעה זמן קצר לאחר שמטא השיקה את סוכן ה-AI החדש שלה, שניתן לגשת אליו דרך אפליקציית מסנג'ר וגם דרך ווטסאפ. הסוכן מתבסס על מודל
שפה שפותח על ידי מטא עצמה, ומאפשר למשתמשים לשוחח עמו, לשאול שאלות ולקבל סיוע במשימות שונות על בסיס המידע האישי שלהם.
- האם מסירת פרטים מצדיקה קבלת הודעות שיווקיות?
- דיירת תקפה בוואטסאפ - ותפצה את יו"ר ועד הבית ואשתו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך בעוד שמדובר בפיצ'ר חדש שמטרתו לשפר את חוויית המשתמש, הוא דווקא סופג ביקורת. הסיבה לכך נעוצה בכך שאין אפשרות
פשוטה לכבות את הסוכן או למנוע ממנו איסוף מידע, דבר שמעלה שאלות בנושא פרטיות המשתמשים. פעילים חברתיים וחברי פרלמנט באירופה כבר התריעו על כך. חברת הפרלמנט הסלובקית, ורוניקה אוסטריהובה, פרסמה פוסט ברשת X שבו מסרה כי פנתה לאיחוד האירופי בדרישה לבדוק האם השילוב
של סוכן הבינה המלאכותית באפליקציות מטא עומד בדרישות הרגולציה האירופית.
אוסטריהובה סיפרה כי הגיעה אליה שורת תלונות ממשתמשים שהביעו חשש כי הסוכן אוסף עליהם מידע אישי מבלי שקיבלו על כך הסכמה מפורשת או מודעת. סוגיה זו, לדבריה, חורגת
משאלת של נוחות או ממשק, ונוגעת בעקרונות יסוד של פרטיות וזכות הבחירה של המשתמש על האינטראקציה שלו עם מערכות בינה מלאכותית.
META AI IN YOUR PHONE
👀 Noticed something new in your WhatsApp or Messenger chats lately? That little blue circle — Meta AI — is Meta's new assistant, meant to help you find "relevant content."
But here's the catch:
👉 You can’t turn it off! And that raises real questions… pic.twitter.com/3OwpNJVeILקיראו עוד ב"BizTech"— Veronika Cifrova Ostrihonova (@VeronikaCifrova) April 8, 2025
- גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
- סטארטאפ הפרופטק Venn גייס 52 מיליון דולר, מכוון לניהול מיליון דירות עד 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
המשפט שמאיים לפרק את מטא
במקביל, מטא מתמודדת בימים אלה עם משפט מורכב בארה"ב, שעשוי להוביל לצעד חסר תקדים - פירוק החברה מהבעלות על אינסטגרם וווטסאפ. תביעת הענק שמובילה רשות הסחר הפדרלית (FTC) מתמקדת בטענה כי רכישת שתי
האפליקציות, שהתרחשו לפני כ-11 ו-13 שנה, פגעה באופן חמור בתחרות בשוק הרשתות החברתיות.
לטענת ה-FTC, מטרת הרכישות לא הייתה טכנולוגית בלבד, אלא אסטרטגית: לחסל מתחרים אפשריים ולחזק את ההגמוניה של מטא בשוק. גורמים המעורבים בתביעה ציינו
כי בכוונת הרשות להציג ראיות מתוך התכתבויות פנימיות של מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, שבהן נכתב כי יש "לנטרל" את אינסטגרם. לפי ה-FTC, מדובר ב"ראיית זהב" שמוכיחה את הכוונות האמיתיות מאחורי הרכישות.
מהצד השני, עורכי הדין של מטא טוענים
בתוקף שהחברה השביחה את המוצרים ולא חיסלה תחרות. לדבריהם, הן אינסטגרם והן ווטסאפ עברו מהפכה של ממש מאז נרכשו, תוך שיפור משמעותי בחוויית המשתמש, הרחבת הפיצ'רים והתייעלות תפעולית. בנוסף, הם מזכירים כי אותן רכישות אושרו בזמנו על ידי אותה רשות תחרות, כלומר, ה-FTC
עצמה, ולכן אין הצדקה חוקית "להפוך את השולחן" יותר מעשר שנים לאחר מכן.
"המיזוגים האלה שיפרו את המוצרים באופן דרמטי", טען עו"ד מארק הנסן שמייצג את מטא. "לא קיים תקדים לכך שבית משפט יפסול מיזוג שהוכח כי שיפר את המוצר לצרכן - ואין סיבה
שזה יקרה הפעם".
לפי מומחים משפטיים, התביעה של ה-FTC עומדת בפני אתגר מורכב. פרופ’ לורה פיליפס-סוייר מאוניברסיטת ג’ורג’יה הסבירה כי התחום שבו פועלת מטא, הרשתות החברתיות, נחשב לתחרותי יותר מאשר תחומים אחרים, כמו חיפוש (בו גוגל שולטת
ב-90% מהשוק). לכן, לטענתה, קשה יותר לשכנע כי מטא היא מונופול.
עם זאת, היא מציינת כי התיק עשוי לשמש פסק דין עקרוני, שבו ייקבע האם הרשויות רשאיות לחזור בהן מהחלטות עבר. תקדים כזה עלול להשפיע לא רק על מטא, אלא גם על חברות נוספות שצברו
שליטה דרך רכישות אסטרטגיות. למשפט זומנו להעיד בין היתר מארק צוקרברג, מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי, וכן סמנכ"לית התפעול לשעבר של מטא, שריל סנדברג.
פאלו אלטופאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה
ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.94% מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות
הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.
בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של
למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.
"הטמעת
הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם
על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”
על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה
פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.
- "הבינה המלאכותית משנה את מפת הסייבר"
- אינטל ופאלו אלטו מזנקות, ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026
עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי
גימיני 3 גוגלגוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.
גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.
במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.
מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״
לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.
- בינה מלאכותית ופיננסים: כלי עזר או סיכון לכספנו?
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.
