ביום שאחרי: האם פייסבוק צפויה לגרוף רווחים בעזרת מנוע החיפוש?
מניית חברת פייסבוק צנחה ביום המסחר האחרון (ג') ב-2.74% לאחר שהודיעה כי השיקה מנוע חיפוש חברתי אשר מסייע, בין היתר, לחפש תמונות לפי קריטריונים ספציפיים. לסיפור המלא האם הצניחה מוצדקת?
לו קרנר, דירקטור מנהל ב'קרן החברתית באינטרנט' (Social Internet Fund) ציין כי, אומנם מניית החברה ספגה מהלומה קשה עקב הדיווח על מנוע החיפוש אך בעתיד החברה צפויה לגרוף סכומי כסף רבים בעזרת המנוע. הדירקטור הוסיף כי "מארק צוקרברג הוא עבד למידע הוא בודק טוב איך אנשים פועלים והוא מגיב בהתאם, מנוע החיפוש הוא הגביע הקדוש של הפרסום באינטרנט".
"השוק ממשיך לא להאמין בפייסבוק,עד כה השוק פיקפק ביכולת של החברה להרוויח מפרסום וביכולת להרוויח מפרסום דרך הסמארטפונים, כעת הוא לא מאמין שחברה תצליח להפיק הכנסה ממנוע החיפוש", אמר קרנר.
כידוע, מנוע החיפוש, אשר הושק אתמול (ג') מכונה גרפסרץ' (GRAPH SEARCH) והוא מאפשר למשתמשים לחפש מידע בפייסבוק הכולל תמונות, פרטים אישיים, מוזיקה וסרטים אשר שותפו איתם בעבר. לטענת קרנר "בשורה התחתונה המפרסמים מעוניינים להגיע לאנשים והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בזמנם הפנוי, כאשר הם גולשים להנאתם.
מקס וולף מ- Greencrest Capital התייחס לצניחה במניית החברה: "אני חושב שראינו את התופעה הקלאסית של מכירה על פי שמועה". וולף הוסיף כי "זכינו לראות את הולנטיין המוקדם בוול סטריט, המשקיעים זלזלו בהודעה עוד לפני שבדקו את תוכנה".