נקב במחיר יעד: האורקל וורן באפט סיפק תחזית ברורה למדד הדאו ג'ונס

האורקל מאומהה התארח באירוע לציון 100 שנים להשקת מגזין פורבס ושחרר תחזיות וציטוטים שכדאי לקרוא
 |  (20)
וורן באפט, צילום: Getty images Israel
המשקיע האגדי וורן באפט התארח אמש באירוע בניו יורק לציון 100 שנה להשקת המגזין הכלכלי פורבס. באפט שגילו (87) כמעט כגילו של המגזין שחרר תחזית קדימה ברוח האירוע. "100 שנה מהיום מדד הדאו ג'ונס יסחר ברמה של מעל מיליון נקודות", כך אמר ואישש את תאוריית ההשקעה לטווח ארוך ועל הדרך גם הבהיר כמה הוא שורי על הכלכלה האמריקנית.

"בכל פעם שאני שומע אנשים שמדברים בצורה פסימית על המדינה הזו, אני פשוט חושב שהם יצאו מדעתם. להיות שורט על אמריקה זו תמיד הייתה פוזיציה הפסדית ואני צופה שזה גם מה שיהיה בהמשך", כך אמר באפט שעם קריצה למארחיו שנוהגים לפרסם את הרשימה השנתית של 400 עשירי ארה"ב גם אמר כי מאז שהוא עצמו נכנס לאותה רשימה ב-1982 עם הון של 250 מיליון דולר, זכו להיכלל ברשימה כ-1,500 אנשים. המכנה המשותף לכולם - "לא תראה שם אף שורטיסט". אגב, כיום באפט תופס את המקום הרביעי ברשימה עם הון של כמעט 80 מיליארד דולר.

עכשיו למספרים: לפני 100 שנה, כאשר הושק המגזין הראשון של פורבס, מדד הדאו ג'ונס עמד על רמה של 81. מאז המדד זינק פי 275, שזה לפי חישוב פורבס עלייה שנתית ממוצעת של 5.8% או עלייה שנתית של 10% כולל דיבידנדים. כדי שהתחזית של באפט תתממש, המדד צריך לעלות בשיעור של 4% בממוצע שנתי. אם המדד יעלה בשיעור שנתי של 4.6%, המדד כבר יגיע ל-2 מיליון נקודות ואם התשואה השנתית תהיה 6.4% בממוצע, המדד כבר יגיע ל-10 מיליון נקודות. בשורה התחתונה, אם נשווה לתשואה ההיסטורית (שאותה באפט כמובן מכיר היטב), אז בהסתכלות קדימה באפט צופה תשואות נמוכות יותר, ובכל זאת לטווח ארוך יש כדאיות השקעה גדולה. ובאפט הוא הראשון להמליץ.

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    הרמז "הדק" של אדון באפט-שאנו מכבדים מאוד
    כותבי תרחישים 24/09/2017 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלת תם לאדון הנכבד באפט הנכבד 1-באם כבודי יודע מה יהיה שבשנתיים הבאות-יהיה חיובי אנו מעריכים שהיית אומר זאת-וקונה בעודף הכספי שיש אצלך! 2- לעומת זאת באם ההנחה ההפוכה היא הנכונה איך הייתה תגובתך ? 3 -ואיך בעלי הענין האחרים היו מגיבים והתשובה !!!!!!!! ברורה מאלוו מאין היסוד לחשיבה הנל ? לפני 1980 לארהב היה עודפים בין השנים 1980 - 2017 ארהב חיה על חוב בלתי ניסבל ארהב חיה על הדפסת כספים,,,, של אחרים הדולר צנח =להערכתינו= והדולר יצנח ב20 השנים הבאות בב40-60% מדינות =יאמצו מטבע חדש -אובר לסוחר אחר=כפי שדנים בזה המדינות -רוסיה וסין - שמחזיקות כ 3-4 טרליון $ =להערכה=הסיבה שהבורסות שמווסטות לא יורדו כבר עכשוו היא מאזנים שנתיים -באם הבורסות ירדו לפני המאזן יהיה מי שישלם ,,,,,,,בכסאו= רמז אדון פישר מתפטר נקודות אחיזה : מדוע פוטין הגיע לישראל? כיוון שישראל והסונים קרי סעודיה ירדן המורדים הסונים- והכורדים עמדו לתקוף ולהפיל את אסעד ולהקים ממשלה סונית וזאת בהסכמת נאטו- מישהו הלשין לפוטין (האם ארכי-דואן?) לכן פוטין הגיע לאיים על ישראל= והכל נעצר=ואובמה שתק=
    סגור
  • 11.
    הבעיה שבדרך היא התיקון או המפולת ...
    שש 22/09/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שרוצה תשואה סולידית ישמע לעצתו של וורן 5-8% שנתי לעומת הריבית הבנקאית זה נפלא אך טבע האדם שהוא רוצה יותר ולכן ההימור למכה גדולה משחקת ל-2 הצדדים .אז מי צודק ?
    סגור
  • 10.
    למה רק 100 שנה?
    משקיע 22/09/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם נחשב תשואה שנתית לפני דיבידנד של 4% במשך 1000 השנים הבאות, דולר אחד שנשקיע היום במדד יהיה שווה 108,000 טריליון דולר. זאת בהשוואה ל 4.5 טריליון במאזו הבנק המרכזי של ארה"ב. אני ממליץ להשקיע 5 $ וצאצאי המשקיע יחזיקו פי 100,000 מסך הכסף כיום בעולם, וזה עוד לפני דיבידנד. אגב אם אוכלוסיית העולם תמשיך לצמוח ב 1% לשנה, בעוד 1000 שנה יהיו בעולם 160 מיליארד אנשים, מה שיקשה על מציאת מקום לחפצים שנקנה עם כל הכסף שהרווחנו.
    סגור
  • 9.
    הבעיה היא
    דן 21/09/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שלא הוא ולא אנחנו נהיה כאן עוד 100 שנים בשביל לבדוק אם צדק או לא
    סגור
  • לדן
    מירו 22/09/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אנחנו נהיה. אל תדבר בבקשה בשמנו. ואם אתה חושב שלא תהיה על בטוח ואיני מבין למה. אז האמן לי שיהיו לי גם דרכים להעביר לך המידע..אבקשך לא להתפלא ולזלזל בתגובתי. ים דברים שאני יודע ואתם לא והם יתגשמו בודאות. תוך עשר שנים לערך תבין על מה דיברתי.
    סגור
  • 8.
    קונה ים סחורה ברחבי תבל (ל"ת)
    קוקו בלוקו 21/09/2017 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    זה מה שאני אומר רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 21/09/2017 20:36
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • לרק למעלה
    רק למטה 21/09/2017 21:12
    הגב לתגובה זו
    49 1
    אני חושב שאתה תותח וצודק בענק..ובאמת מי שמחזיק או יחזיק תיק שורט על הכל יהיה עם הרווחים שלו רק למעלה רק למעלה רק למעלה ותודה על ההמלצה אחינו.
    סגור
  • 6.
    מה שיש ללמוד זה שאם התחלת עשיר, יש מצב שתגמור עשיר מאד (ל"ת)
    חכם גדול 21/09/2017 19:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 5.
    תגיד מה יהיה מחר? (ל"ת)
    Q 21/09/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 4.
    הוא צודק אבל
    משקיע 21/09/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריך לקצת את המספרים ברצינות אל לא לשכוח זה בדיוק כמו לפני100 שנה הכול פחות שלושה אפסים מה שזה אומר בורסה במקום עם תנודות של עשרות אחוזים למטה למעלה נדנדה כזו .
    סגור
  • 3.
    קח עוד אפל
    לזקנצ'יק 21/09/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    31 6
    יש ים סחורה בשוק שנזרקת תוכל לקנות במחירים האלו מאות מליארדים של רוצים להתפטר. כדאי לך.
    סגור
  • להיפטר.. (ל"ת)
    תיקון מצטער 21/09/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה יודע מה אחי?
    לז'קנצ'יק 21/09/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    24 5
    בא ונמתין יחד 100 שנה ונראה אם אתה צודק. האין זאת שטות או איוולת להגיד ואף להביא כתבה כזאת. אז אולי כדאי כבר לשאול את באפטוש מה יהיה בעוד 1000 או 10.000 שנים אם הדאו. נחכה. יש לנו סבלנות.
    סגור
  • עם הדאו. (ל"ת)
    תיקון .מצטער . 21/09/2017 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אולי עם 'ביטדולר' זה יהיה שווה משהו עוד 100 שנה (ל"ת)
    אנונימי 21/09/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    100 שנה, לך תזכור
    עמי 21/09/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    10 2
    להגיד שעוד 100 שנה המדד יסחר ברמה גבוהה מהיום זאת אימרה שכם אם נכונה - היא ריקה מתוכן. הסיבה שמצטטים את באפט היא מפני שהוא עצמו מוצלח ביותר, אבל האם הוא חושב שכדי להנות מהעליות בטווח הארוך, כדי לספוג את המפולות בטווח הקצר? גם אני חושב שלא. הנאסדק נסחר היום באותם רמות שהיו לפני משבר הדוט.קום. 17 שנים אחרי והתשואה הנומינאלית "הדביקה" את הפער, אבל האם לא היה עדיף לצאת מהשוק לפני המפולת ולקנות חזרה את המניות במחיר נמוך יותר? טיפש מי שחושב שלא. וורן באפט "השורי" בכלל לא מגבה את הדברים שלו במעשים. רוב הונו נמצא במצב נזיל (כ100 מיליארד) ולא מושקע בבורסה כלל.
    סגור
  • תפסיק לבלבל את המוח בחצאי דברים ששמעת... (ל"ת)
    כ 21/09/2017 19:41
    הגב לתגובה זו
    1 13
    סגור
  • למר כ