18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שוב שיבושים קשים באל על - בכיר בהנהלה: "עוד 7 טיסות בסכנת ביטול"

 |  2
המאבק מחריף
Share
המאבק בין הטייסים להנהלה מחריף - והנוסעים משלמים את המחיר. בהמשך לביטולים מהלילה, הנהלת אל על נאלצה לבטל גם היום (א') 6 טיסות ליעדים מרכזיים, ול-Bizportal נודע כעת כי עוד 7 טיסות נמצאות על הכוונת מחשש לביטול.


מניית אל על (+0.66%) אל על 153.1 +0.66% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי אל על בסיס:152.1 פתיחה:153.6 גבוה:156.2 נמוך:153 תמורה:2,938,852 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות מגיבה בירידות של יותר מ-2% בבורסה בתל אביב.

למרות שנראה היה שהצדדים יישבו את רוב המחלוקות בחודש שעבר סביב שולחן ההסתדרות, חידוש המאבק כעת נוגע ל-40 טייסים ותיקים, שהגבלת הגיל המותר לטיסה חותכת להם את השכר וזאת שנתיים לפני הפרישה. כעת, המאבק עולה מדרגה כאשר הטייסים שבו לשבש טיסות, ומנגד ההנהלה ששבעה מביטולים, מאיימת לפנות לבית הדין לעבודה. הערב אמור להתקיים מפגש בין הצדדים.עיקר המחלוקת - מצד אחד, בעוד שגיל הפרישה בישראל הוא 67, רשות התעופה האזרחית מטעם משרד התחבורה אימצה ב-2014 אמנה בינלאומית שמגבילה את הגיל המותר לטיסה ל-65. ללא רישיון טייס, קשה יהיה לאל על להמשיך לשלם שכר מלא לאלו שירדו מכשירות ולא ישמשו עוד כטייסים. נציין כי מדובר בנקודה מהותית שעשויה להשפיע על הוצאות השכר של אל על לאורך השנים, ולמרות שמדובר בפער שכר של שנתיים - ההנהלה לא מעוניינת לקבוע תקדים ומציעה לטייסים מעל גיל 65 תפקידי קרקע והדרכה.הנושא לא חדש. לאורך כל שנות קיומה של החברה גיל הטיסה לא עלה על 65 למעט בין השנים 2009 ל- 2014, עם אימוץ התקנות, וגם אז לא הותר לטייס ותיק לשמש כקברניט. בהנהלה מאשימים כי הטייסים משתמשים בלקוחות כקלף מיקוח בעת המשא ומתן, בזמן שצדדים יושבים סביב השולחן.

גורם בכיר באל על אמר בשיחה עם Bizportal: "הדרך שלהם להפעיל עלינו לחץ היא לשבש טיסות. הטיסה אתמול לבוסטון היתה מאוישת ופתאום בשעה 15:05 קברניט אחד מודיע שהוא חולה, ואחר כך בשעה 16:07 קברניט נוסף מודיע שהוא חולה... וכך גם עוד 16 קברניטים. אנחנו בעיצומו של המשא ומתן והדרך שלהם לאותת לנו ולהפעיל לחץ היא לשבש טיסות. בעודנו מדברים עוד 7 טיסות עומדות כעת בסכנה".

ואלו הטיסות שבוטלו היום:
טיסה מספר 317 ללונדון (שהייתה אמורה לצאת היום ב-17:15),  וטיסת הלילה חזרה מלונדון לישראל. עוד בוטלו טיסה 397 למדריד (שהיתה אמורה לצאת בשעה 17:25), וגם טיסת החזור (398) ממדריד לנתב"ג. בנוסף, בוטלה טיסה מספר 561 לוורשה (שהיתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30), וכך גם טיסת החזור (562).

הביטולים הללו מגיעים בהמשך לביטול אתמול של הטיסות למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון, וזאת בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

2 תגובות ב-2 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
2 דון קישוט 06/02/2017 12:33 החברה צודקת ,טייס בן 65 שיעבור להיות דייל עד גיל 67
אני לא ציני ,מדוע טייס בן 65 (עם כול הכבוד ,ויש ) מדוע שיקבל שכר"כאילו" טס ,,שיעבור להדריך ויקבל שכר לפי המקובל בהדרכות . הטייסים הגזימו בגובה הדרישות שלהם !!
1 יש ר א לי 06/02/2017 08:25 אוי טייסי אל על, תהרסו את החברה ותידרשו תוספות.
מה קרה לכם? חוק בינ"ל קבע שטייסים מסיימים תפקידם בגיל 65. זה בסדר להגיע להבנה על תפקידי קרקע בשנתיים שעד גיל 65 אבל לדרוש שכר גבוה כמו מי שמטיס? גם ככה משכורותיכם בשמיים אז תרדו קצת לגובה הקרקע. תמשיכו כך וגם לאלה שממשיכים להטיס יורידו משכורות כי רבים מהנוסעים יעזבו את אל על והחברה תפסיד, אה, סליחה, בעצם מה איכפת לכם אם החברה תפסיד? העיקר המשכורות שלכם ורק שלכם ולא של שאר עובדי החברה. חשבתם למשל על הדיילים שמרוויחים שכר נמוך ואתם בעצומים שלכם דופקים אותם עד העצם? כי הם לא מקבלים שקל על כל טיסה שהם הגיעו אליה ואתם ביטלתם. גרידיות לא מקבלת אהדת הציבור.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.