שוב שיבושים קשים באל על - בכיר בהנהלה: "עוד 7 טיסות בסכנת ביטול"
המאבק בין הטייסים להנהלה מחריף - והנוסעים משלמים את המחיר. בהמשך לביטולים מהלילה, הנהלת אל על נאלצה לבטל גם היום (א') 6 טיסות ליעדים מרכזיים, ול-Bizportal נודע כעת כי עוד 7 טיסות נמצאות על הכוונת מחשש לביטול.
מניית אל על 3.95% מגיבה בירידות של יותר מ-2% בבורסה בתל אביב.
למרות שנראה היה שהצדדים יישבו את רוב המחלוקות בחודש שעבר סביב שולחן ההסתדרות, חידוש המאבק כעת נוגע ל-40 טייסים ותיקים, שהגבלת הגיל המותר לטיסה חותכת להם את השכר וזאת שנתיים לפני הפרישה. כעת, המאבק עולה מדרגה כאשר הטייסים שבו לשבש טיסות, ומנגד ההנהלה ששבעה מביטולים, מאיימת לפנות לבית הדין לעבודה. הערב אמור להתקיים מפגש בין הצדדים.
עיקר המחלוקת - מצד אחד, בעוד שגיל הפרישה בישראל הוא 67, רשות התעופה האזרחית מטעם משרד התחבורה אימצה ב-2014 אמנה בינלאומית שמגבילה את הגיל המותר לטיסה ל-65. ללא רישיון טייס, קשה יהיה לאל על להמשיך לשלם שכר מלא לאלו שירדו מכשירות ולא ישמשו עוד כטייסים. נציין כי מדובר בנקודה מהותית שעשויה להשפיע על הוצאות השכר של אל על לאורך השנים, ולמרות שמדובר בפער שכר של שנתיים - ההנהלה לא מעוניינת לקבוע תקדים ומציעה לטייסים מעל גיל 65 תפקידי קרקע והדרכה.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנושא לא חדש. לאורך כל שנות קיומה של החברה גיל הטיסה לא עלה על 65 למעט בין השנים 2009 ל- 2014, עם אימוץ התקנות, וגם אז לא הותר לטייס ותיק לשמש כקברניט. בהנהלה מאשימים כי הטייסים משתמשים בלקוחות כקלף מיקוח בעת המשא ומתן, בזמן שצדדים יושבים סביב השולחן.
גורם בכיר באל על אמר בשיחה עם Bizportal: "הדרך שלהם להפעיל עלינו לחץ היא לשבש טיסות. הטיסה אתמול לבוסטון היתה מאוישת ופתאום בשעה 15:05 קברניט אחד מודיע שהוא חולה, ואחר כך בשעה 16:07 קברניט נוסף מודיע שהוא חולה... וכך גם עוד 16 קברניטים. אנחנו בעיצומו של המשא ומתן והדרך שלהם לאותת לנו ולהפעיל לחץ היא לשבש טיסות. בעודנו מדברים עוד 7 טיסות עומדות כעת בסכנה".
ואלו הטיסות שבוטלו היום:
טיסה מספר 317 ללונדון (שהייתה אמורה לצאת היום ב-17:15), וטיסת הלילה חזרה מלונדון לישראל. עוד בוטלו טיסה 397 למדריד (שהיתה אמורה לצאת בשעה 17:25), וגם טיסת החזור (398) ממדריד לנתב"ג. בנוסף, בוטלה טיסה מספר 561 לוורשה (שהיתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30), וכך גם טיסת החזור (562).
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
- 2.דון קישוט 06/02/2017 12:33הגב לתגובה זואני לא ציני ,מדוע טייס בן 65 (עם כול הכבוד ,ויש ) מדוע שיקבל שכר"כאילו" טס ,,שיעבור להדריך ויקבל שכר לפי המקובל בהדרכות . הטייסים הגזימו בגובה הדרישות שלהם !!
- 1.יש ר א לי 06/02/2017 08:25הגב לתגובה זומה קרה לכם? חוק בינ"ל קבע שטייסים מסיימים תפקידם בגיל 65. זה בסדר להגיע להבנה על תפקידי קרקע בשנתיים שעד גיל 65 אבל לדרוש שכר גבוה כמו מי שמטיס? גם ככה משכורותיכם בשמיים אז תרדו קצת לגובה הקרקע. תמשיכו כך וגם לאלה שממשיכים להטיס יורידו משכורות כי רבים מהנוסעים יעזבו את אל על והחברה תפסיד, אה, סליחה, בעצם מה איכפת לכם אם החברה תפסיד? העיקר המשכורות שלכם ורק שלכם ולא של שאר עובדי החברה. חשבתם למשל על הדיילים שמרוויחים שכר נמוך ואתם בעצומים שלכם דופקים אותם עד העצם? כי הם לא מקבלים שקל על כל טיסה שהם הגיעו אליה ואתם ביטלתם. גרידיות לא מקבלת אהדת הציבור.
בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?
אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת
לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52% קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה.
זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".
הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל
הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני
אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.
- סינאל של "אחרי" הטעות: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד
- אופס, טעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
