מייקרוסופט
צילום: istock

מייקרוסופט קופצת במסחר המוקדם ב-2.9% ברקע לדו"חות

ענקית הטכנולוגיה הצליחה להכות את התחזיות לרבעון האחרון. במקביל, החברה הודיעה כי ביצעה רכישות חוזרות וחלוקת דיבידנדים בסכום של 7.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון
עמית נעם טל | (1)

עונת הדו"חות בוול סטריט רושמת הערב שיא עם דו"חות של ענקית הטכנולוגיה מייקרוסופט (סימול:MSFT), שמציגה דו"חות טובים. מניית החברה מטפסת בתגובה ב-2.9% במסחר המוקדם.

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסכתמו ב-33.72 מיליארד דולר, מעל לצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 32.77 מיליארד דולר. מדובר על גידול שנתי של 12%. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-12.4 מיליארד דולר, עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה. 

ההכנסות מתחום התוכנה והענן של החברה רשמו עלייה שנתי של 14%, כאשר מכירות האופיס 365 רשמו עלייה של 31% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מ-LinkedIn עלו ב-25%. ההכנסות מתחום המחשוב האישי, שכוללת בין היתר את ווינדוס, מחשבי ספרס ומחשבי אקסבוקס, הסתכמו ב-11.3 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 4%. תחום הגיימינג שכלול בסעיף זה, בלט לשלילה עם ירידה של 10%.

בשורה התחתונה, החברה מדווח על רווח נקי של 13.2 מיליארד דולר או 1.71 דולר למניה, עלייה של 49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחישוב non-GAAP מדובר על רווח של 10.6 מיליארד דולר או 21%. הפער בין הנתונים מוסבר מרווח חד פעמי בסכום של 2.6 מיליארד דולר בתשלומי המס. 

בתוך כך,החברה הודיעה כי החזירה למשקיעים כ-7.7 מיליארד דולר ברכישות חוזרות ותשלומים דיבדנדים. 

בסיכום השנתי, החברה דיווחה על הכנסות של 125.8 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לשנת הכספים הקודמת, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-39.2 מיליארד דולר (GAAP). 

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, טען בדו"חות כי "זו הייתה שנת שיא פיסקלית עבור מיקרוסופט, כתוצאה משיתופי הפעולה העמוקים שלנו עם חברות מובילות בכל תעשייה. בכל יום אנחנו עובדים לצד הלקוחות שלנו כדי לסייע להם לבנות יכולת דיגיטלית משלהם, להביא חדשנות יחד איתם, ליצור איתם עסקים חדשים ולהרוויח את אמונם. המחויבות להצלחת הלקוחות שלנו היא תוצאה של הסכמים גדולים ולשנים ארוכות בתחום הענן המסחרי, ומומנטום גובר הנוגע לכל שכבה של הטכנולוגיה שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יפה שתיקנתם... (ל"ת)
    משה 19/07/2019 12:44
    הגב לתגובה זו

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.