מייקרוסופט
צילום: istock

מייקרוסופט קופצת במסחר המוקדם ב-2.9% ברקע לדו"חות

ענקית הטכנולוגיה הצליחה להכות את התחזיות לרבעון האחרון. במקביל, החברה הודיעה כי ביצעה רכישות חוזרות וחלוקת דיבידנדים בסכום של 7.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון
עמית נעם טל | (1)

עונת הדו"חות בוול סטריט רושמת הערב שיא עם דו"חות של ענקית הטכנולוגיה מייקרוסופט (סימול:MSFT), שמציגה דו"חות טובים. מניית החברה מטפסת בתגובה ב-2.9% במסחר המוקדם.

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסכתמו ב-33.72 מיליארד דולר, מעל לצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 32.77 מיליארד דולר. מדובר על גידול שנתי של 12%. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-12.4 מיליארד דולר, עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה. 

ההכנסות מתחום התוכנה והענן של החברה רשמו עלייה שנתי של 14%, כאשר מכירות האופיס 365 רשמו עלייה של 31% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מ-LinkedIn עלו ב-25%. ההכנסות מתחום המחשוב האישי, שכוללת בין היתר את ווינדוס, מחשבי ספרס ומחשבי אקסבוקס, הסתכמו ב-11.3 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 4%. תחום הגיימינג שכלול בסעיף זה, בלט לשלילה עם ירידה של 10%.

בשורה התחתונה, החברה מדווח על רווח נקי של 13.2 מיליארד דולר או 1.71 דולר למניה, עלייה של 49% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחישוב non-GAAP מדובר על רווח של 10.6 מיליארד דולר או 21%. הפער בין הנתונים מוסבר מרווח חד פעמי בסכום של 2.6 מיליארד דולר בתשלומי המס. 

בתוך כך,החברה הודיעה כי החזירה למשקיעים כ-7.7 מיליארד דולר ברכישות חוזרות ותשלומים דיבדנדים. 

בסיכום השנתי, החברה דיווחה על הכנסות של 125.8 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לשנת הכספים הקודמת, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-39.2 מיליארד דולר (GAAP). 

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, טען בדו"חות כי "זו הייתה שנת שיא פיסקלית עבור מיקרוסופט, כתוצאה משיתופי הפעולה העמוקים שלנו עם חברות מובילות בכל תעשייה. בכל יום אנחנו עובדים לצד הלקוחות שלנו כדי לסייע להם לבנות יכולת דיגיטלית משלהם, להביא חדשנות יחד איתם, ליצור איתם עסקים חדשים ולהרוויח את אמונם. המחויבות להצלחת הלקוחות שלנו היא תוצאה של הסכמים גדולים ולשנים ארוכות בתחום הענן המסחרי, ומומנטום גובר הנוגע לכל שכבה של הטכנולוגיה שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יפה שתיקנתם... (ל"ת)
    משה 19/07/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.