לונדון ביג בן אנגליה ברטניה נסיעה חופשה תיירות
צילום: Istock

איך תרוויחו כסף על אנשי מקצוע בבריטניה?

אחת מחברות הסטארט-אפ היותר מעניינות שיש היום בשוק היא חברת ספץ, שמשדכת אנשי מקצוע לאנשים שצריכים את השירותים

עכשיו החברה, נכנסת גם לשוק הבריטי לאחר שהרווחים שלה קפצו ברבעון אחרון בהשוואה לאותו רבעון אשתקד בלמעלה מ-300%. כעת, החברה מגייסת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

בזמנים שלנו, אנחנו רגילים לקבל כל מה שאנחנו רוצים או צריכים באופן מיידי. העולם הטכנולוגי המודרני מאפשר לנו את זה. אנחנו רעבים ואין כוח לבשל? עושים טייקאוויי או מזמינים וולט. צריכים מונית? יש גט טקסי או יאנגו. רוצים לצרוך תוכן? יש נטפליקס, דיסני+ ועוד ועוד. אנחנו אוהבים את זה עכשיו ואנחנו מצפים שהשירות יהיה טוב. וזה בדיוק מה שאפליקציית ספץ (Spetz), עושה לתחום חיפוש בעלי המקצוע.

 

הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה, היא לעשות את מה ש-UBER עשתה לתחום הנהיגה השיתופית. כלומר לנתב את בעל המקצוע הכי מתאים והכי קרוב ללקוח, תוך חיבור ישיר בין נותן השירות למבקש אותו - במקום לחפש במשך שעות בעל מקצוע מתאים. החברה קיימת כבר 20 שנה, כשבגלגולה הקודם הייתה דף הזהב. לאחר 9 שנות פיתוח של בינה מלאכותית, האפליקציה יצאה וכבר צברה 40,000 אנשי מקצוע ומגלגלת 500,000 קריאות בשנה בישראל.

 

החברה כבר ריווחית. ברבעון השלישי של 2019 החברה הרוויחה קרוב ל-1.8 מיליון שקל, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד היא הרוויחה קצת פחות מ-600,000 שקל. קפיצה של 313% בשנה. לא רע בכלל. ברבעון השני ברווחיה עלו ב-316%.

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

בקיצור אתם מבינים לאן זה הולך

 יותר מזה, לחברה יש אסטרטגיה לפרוץ לשני שווקים חדשים ורווחיים הרבה יותר מהשוק הישראלי, שכמו שכולנו יודעים, אינו שוק גדול מספיק. הכסף הגדול נמצא בשווקים הגדולים. לכן, כבר ב-2021, החברה רוצה להיכנס לארצות הברית, השוק הגדול ביותר בעולם.

 

אבל עוד לפני זה, בתחילת 2020 החברה צפויה להיכנס לשוק הבריטי, שם כבר חתמה על חוזים עם מספר חברות של ספקי שירות מקומיים, כדי לחדור בצורה המיטבית לשוק. כדי לממן את הכניסה לשוק הבריטי בצורה אפקטיבית, ספץ מגייסת עכשיו משקיעים בפלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

מי שמובילים את החברה מיומה הראשון, הם שמות שאולי אתם כבר מכירים מאקזיטים אחרים שעשו בהייטק, בהם און פרוינד, יוסי נבו וירון כגן. בין האישים שהצטרפו לחברה הוא חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, מי שהיה יו"ר ועדת הכלכלה, שהפך לדירקטור החברה לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים.

 

למה הצטרפת למיזם?

"פעם הייתה לי נזילה מהגג בבית וחדרה לקירות. קורה. ניסיתי להסביר לבעל מקצוע מאיפה באה הנזילה", מספר כבל, "בזמן שדיברתי עם זפת בטלפון, עליתי לגג כדי לחפש את המקום המדויק של הנזילה. לרוע המזל, בזמן השיחה החלקתי מהסולם, נפלתי ושברתי את הרגל".

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

אתה אמיתי?

"לגמרי. זה סיפור אמיתי. בגלל זה כשפנו אליי להצטרף, לא חשבתי פעמיים. כשהייתי צריך איש מקצוע אמין ומקצועי לא מצאתי. עכשיו אני יודע שאוכל למנוע מאנשים את אותה אי הנעימות. זה מה שספץ היא בשבילי".

 

החברה מגייסת כעת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרושים ויכוח זוג
צילום: Istock

הפתרון לבעיה של 1 מתוך 4 גברים בעולם

סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה

בקומדיות של צעירים, הרבה פעמים רואים את הבחור המסכן שלא מצליח להתמודד עם בחורה יפה ולצחוק של הקהל "גומר" מהר. אז רק שתדעו, שעבור 1 מכל 4 גברים, זו ממש לא בדיחה. רבים הגברים שבמקרה כזה או אחר סובלים ממה שמכונה בעגה המקצועית 'שפיכה מהירה', אך ישנם כאלה שמוגדרים כסובלים מהבעיה באופן קליני. בשבילם הוקמה Verility Medical, הפתרון של ה-21 לאחת מהבעיות העתיקות ביותר של גברים בכל מקום.   שפיכה מהירה נמדדת בהגעה לשפיכה בפחות מ-2 דקות. עבור רבים, רבים מדי, זו בעיה שמשפיעה לא רק על הביטחון העצמי, אלא יכולה להוביל לדכאונות ואף להוביל לבעיות משמעותיות בזוגיות ואף לפרידה וגירושים. נתון שאי אפשר להתווכח עמו הוא שהבעיה מספיק חמורה, שכ-16 מיליון גברים בוגרים בוחרים במיני טיפולים הקיימים בשוק, בהם ספריי השהייה או טיפול תרופתי כדי לנסות ולהתמודד עם אחת מהבעיות החמורות הפוגעות בכל גבר, תחושה של חוסר גבריות. הבעיה עם תרופות אלה, שיכולות להיות להן השפעה חמורה על הגוף.   המרכיב הפיזי השכיח ביותר המוביל לשפיכה מהירה, הוא היחלשות רצפת האגן של הגבר. כך שבקרוב יהיה לאותם סובלים פתרון חדש ולא תרופתי מבית Verility Medical, סטארט-אפ ישראלי מבטיח שמפתח בימים אלה מדבקה חדשנית, עם פוטנציאל להשתלט על שוק עולמי שנאמד כיום בכ-2 מיליארד דולר וצומח בכ-9% בכל שנה.   לפרטים והשקעה ב Verility >   הפאטצ' של Verility, שבימים אלה עובר הליך לקבלת 2 פטנטים, הנו חידוש רפואי בינלאומי. הפאטצ' החד פעמי מודבק על הפרינאום (האזור בין איבר המין לפי הטבעת) ונשלט על ידי אפליקציה. משם הוא מעביר פולסים לשרירי רצפת האגן ומאפשר שליטה עצמית טובה יותר של המשתמש. המדבקה עברה כבר שני ניסויים קליניים מתקדמים והיא לקראת קבלת אישורים של ועדת אישור התרופות האמריקאית ה-FDA וגם אצל מקבילתה האירופאית (CE). בתחילת 2020, ממש מעבר לפינה החברה תתחיל בשלב הניסויים הראשי.   החברה מורכבת מאנשים מוכרים מתחום הביומד ואנשי עסקים מובילים. יו"ר החברה הוא ירון מירון, מי שהיה בעבר מנכ"ל טבע ישראל. טל גולן, מייסד החברה הוא מפתח מכשור רפואי ואיש ביומד כבר למעלה מעשור והמשקיע המוביל הוא רון צוקרמן, מי שייסד את Sapiens, חברה הנסחרת בנאסד"ק. יחד עם המנכ"ל דוד סלטון, שכיהן כקונסול כלכלי בבוסטון, אלה המומחים המובילים את הצוות שהולך להשתלט על השוק עם הפאטצ' החדשני.  לפרטים והשקעה ב Verility >  איך החברה תרוויח כסף? כל פאטצ' הוא לשימוש חד פעמי, כך שכמו השימוש בקונדומים, כל משתמש ירכוש פאטצ'ים. בנוסף, ציבור המשתמשים יוכלו לקבל נתוני DATA מתקדמים שנאספים על ידי האפליקציה ושירותים נוספים שיינתנו בתשלום. בקיצור, Verility Medical הנה מהחברות הביומד המבטיחות כיום בישראל, שפוטנציאל השוק שלה הוא עצום.