לונדון ביג בן אנגליה ברטניה נסיעה חופשה תיירות
צילום: Istock

איך תרוויחו כסף על אנשי מקצוע בבריטניה?

אחת מחברות הסטארט-אפ היותר מעניינות שיש היום בשוק היא חברת ספץ, שמשדכת אנשי מקצוע לאנשים שצריכים את השירותים

עכשיו החברה, נכנסת גם לשוק הבריטי לאחר שהרווחים שלה קפצו ברבעון אחרון בהשוואה לאותו רבעון אשתקד בלמעלה מ-300%. כעת, החברה מגייסת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

בזמנים שלנו, אנחנו רגילים לקבל כל מה שאנחנו רוצים או צריכים באופן מיידי. העולם הטכנולוגי המודרני מאפשר לנו את זה. אנחנו רעבים ואין כוח לבשל? עושים טייקאוויי או מזמינים וולט. צריכים מונית? יש גט טקסי או יאנגו. רוצים לצרוך תוכן? יש נטפליקס, דיסני+ ועוד ועוד. אנחנו אוהבים את זה עכשיו ואנחנו מצפים שהשירות יהיה טוב. וזה בדיוק מה שאפליקציית ספץ (Spetz), עושה לתחום חיפוש בעלי המקצוע.

 

הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה, היא לעשות את מה ש-UBER עשתה לתחום הנהיגה השיתופית. כלומר לנתב את בעל המקצוע הכי מתאים והכי קרוב ללקוח, תוך חיבור ישיר בין נותן השירות למבקש אותו - במקום לחפש במשך שעות בעל מקצוע מתאים. החברה קיימת כבר 20 שנה, כשבגלגולה הקודם הייתה דף הזהב. לאחר 9 שנות פיתוח של בינה מלאכותית, האפליקציה יצאה וכבר צברה 40,000 אנשי מקצוע ומגלגלת 500,000 קריאות בשנה בישראל.

 

החברה כבר ריווחית. ברבעון השלישי של 2019 החברה הרוויחה קרוב ל-1.8 מיליון שקל, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד היא הרוויחה קצת פחות מ-600,000 שקל. קפיצה של 313% בשנה. לא רע בכלל. ברבעון השני ברווחיה עלו ב-316%.

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

בקיצור אתם מבינים לאן זה הולך

 יותר מזה, לחברה יש אסטרטגיה לפרוץ לשני שווקים חדשים ורווחיים הרבה יותר מהשוק הישראלי, שכמו שכולנו יודעים, אינו שוק גדול מספיק. הכסף הגדול נמצא בשווקים הגדולים. לכן, כבר ב-2021, החברה רוצה להיכנס לארצות הברית, השוק הגדול ביותר בעולם.

 

אבל עוד לפני זה, בתחילת 2020 החברה צפויה להיכנס לשוק הבריטי, שם כבר חתמה על חוזים עם מספר חברות של ספקי שירות מקומיים, כדי לחדור בצורה המיטבית לשוק. כדי לממן את הכניסה לשוק הבריטי בצורה אפקטיבית, ספץ מגייסת עכשיו משקיעים בפלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

מי שמובילים את החברה מיומה הראשון, הם שמות שאולי אתם כבר מכירים מאקזיטים אחרים שעשו בהייטק, בהם און פרוינד, יוסי נבו וירון כגן. בין האישים שהצטרפו לחברה הוא חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, מי שהיה יו"ר ועדת הכלכלה, שהפך לדירקטור החברה לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים.

 

למה הצטרפת למיזם?

"פעם הייתה לי נזילה מהגג בבית וחדרה לקירות. קורה. ניסיתי להסביר לבעל מקצוע מאיפה באה הנזילה", מספר כבל, "בזמן שדיברתי עם זפת בטלפון, עליתי לגג כדי לחפש את המקום המדויק של הנזילה. לרוע המזל, בזמן השיחה החלקתי מהסולם, נפלתי ושברתי את הרגל".

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

אתה אמיתי?

"לגמרי. זה סיפור אמיתי. בגלל זה כשפנו אליי להצטרף, לא חשבתי פעמיים. כשהייתי צריך איש מקצוע אמין ומקצועי לא מצאתי. עכשיו אני יודע שאוכל למנוע מאנשים את אותה אי הנעימות. זה מה שספץ היא בשבילי".

 

החברה מגייסת כעת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ovoמסך
צילום: OVO

ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו

השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.

נושאים בכתבה פיפלביז

לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה? מוצר ייחודי בשוק גדול OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס  פתוח רק ל-35 ניצעים. החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים. בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון). גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE  אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם. הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות:  הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב. שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים. גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE