לונדון ביג בן אנגליה ברטניה נסיעה חופשה תיירות
צילום: Istock

איך תרוויחו כסף על אנשי מקצוע בבריטניה?

אחת מחברות הסטארט-אפ היותר מעניינות שיש היום בשוק היא חברת ספץ, שמשדכת אנשי מקצוע לאנשים שצריכים את השירותים

עכשיו החברה, נכנסת גם לשוק הבריטי לאחר שהרווחים שלה קפצו ברבעון אחרון בהשוואה לאותו רבעון אשתקד בלמעלה מ-300%. כעת, החברה מגייסת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

בזמנים שלנו, אנחנו רגילים לקבל כל מה שאנחנו רוצים או צריכים באופן מיידי. העולם הטכנולוגי המודרני מאפשר לנו את זה. אנחנו רעבים ואין כוח לבשל? עושים טייקאוויי או מזמינים וולט. צריכים מונית? יש גט טקסי או יאנגו. רוצים לצרוך תוכן? יש נטפליקס, דיסני+ ועוד ועוד. אנחנו אוהבים את זה עכשיו ואנחנו מצפים שהשירות יהיה טוב. וזה בדיוק מה שאפליקציית ספץ (Spetz), עושה לתחום חיפוש בעלי המקצוע.

 

הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה, היא לעשות את מה ש-UBER עשתה לתחום הנהיגה השיתופית. כלומר לנתב את בעל המקצוע הכי מתאים והכי קרוב ללקוח, תוך חיבור ישיר בין נותן השירות למבקש אותו - במקום לחפש במשך שעות בעל מקצוע מתאים. החברה קיימת כבר 20 שנה, כשבגלגולה הקודם הייתה דף הזהב. לאחר 9 שנות פיתוח של בינה מלאכותית, האפליקציה יצאה וכבר צברה 40,000 אנשי מקצוע ומגלגלת 500,000 קריאות בשנה בישראל.

 

החברה כבר ריווחית. ברבעון השלישי של 2019 החברה הרוויחה קרוב ל-1.8 מיליון שקל, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד היא הרוויחה קצת פחות מ-600,000 שקל. קפיצה של 313% בשנה. לא רע בכלל. ברבעון השני ברווחיה עלו ב-316%.

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

בקיצור אתם מבינים לאן זה הולך

 יותר מזה, לחברה יש אסטרטגיה לפרוץ לשני שווקים חדשים ורווחיים הרבה יותר מהשוק הישראלי, שכמו שכולנו יודעים, אינו שוק גדול מספיק. הכסף הגדול נמצא בשווקים הגדולים. לכן, כבר ב-2021, החברה רוצה להיכנס לארצות הברית, השוק הגדול ביותר בעולם.

 

אבל עוד לפני זה, בתחילת 2020 החברה צפויה להיכנס לשוק הבריטי, שם כבר חתמה על חוזים עם מספר חברות של ספקי שירות מקומיים, כדי לחדור בצורה המיטבית לשוק. כדי לממן את הכניסה לשוק הבריטי בצורה אפקטיבית, ספץ מגייסת עכשיו משקיעים בפלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

מי שמובילים את החברה מיומה הראשון, הם שמות שאולי אתם כבר מכירים מאקזיטים אחרים שעשו בהייטק, בהם און פרוינד, יוסי נבו וירון כגן. בין האישים שהצטרפו לחברה הוא חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, מי שהיה יו"ר ועדת הכלכלה, שהפך לדירקטור החברה לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים.

 

למה הצטרפת למיזם?

"פעם הייתה לי נזילה מהגג בבית וחדרה לקירות. קורה. ניסיתי להסביר לבעל מקצוע מאיפה באה הנזילה", מספר כבל, "בזמן שדיברתי עם זפת בטלפון, עליתי לגג כדי לחפש את המקום המדויק של הנזילה. לרוע המזל, בזמן השיחה החלקתי מהסולם, נפלתי ושברתי את הרגל".

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

אתה אמיתי?

"לגמרי. זה סיפור אמיתי. בגלל זה כשפנו אליי להצטרף, לא חשבתי פעמיים. כשהייתי צריך איש מקצוע אמין ומקצועי לא מצאתי. עכשיו אני יודע שאוכל למנוע מאנשים את אותה אי הנעימות. זה מה שספץ היא בשבילי".

 

החברה מגייסת כעת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיפול רפואי
צילום: freepik

משקיעים בחברות רלוונטיות לתקופה: ההזדמנות שבמשבר

מטפלים בכם מרחוק: WizeCare מציעה מוצר חדשני לטיפול ושיקום פיזיותרפי מהבית מגייסת עד 4 מיליון שקל - השוק לטיפולים דיגיטליים צפוי לצמוח ב-26% בשנה עד לשנת 2025 לשווי של 328 מיליארד דולר

מגפת הקורונה כפתה על הציבור ריחוק חברתי ורבים נאלצו להישאר בביתם, על אחת כמה וכמה אם הם נמצאים בקבוצת סיכון רפואית. אולם בד בבד נוכח הציבור לגלות כי ניתן לעשות דברים רבים בלי לצאת מהבית. ולעיתים אפילו ביעילות רבה יותר, תוך חיסכון כספי ובנוחות מקסימלית. עולם הרפואה היה אחד הראשונים למעבר לשימוש בשירותים דיגיטליים לצורך טיפול מרחוק, וכיום עוד ועוד חברות מבינות שזה הכיוון שאליו צועד העולם – וגופים שמשכילים לאתר דרך פרקטית וטכנולוגית למעבר המתבקש לרפואה מרחוק, זוכים בכל הקופה. כל הפרטים על ההשקעה ב- Wize Care > חברת WizeCare (וויזקייר) פיתחה פתרון פורץ דרך לשיקום מרחוק בבית המטופל – המבוסס על טכנולוגיה ייחודית תוך שימוש באלגוריתם בינה מלאכותית הנקרא MoveAI™ ומאפשר לבצע טיפולי פיזיותרפיה בלי שהמטופל יידרש לצאת מביתו. הטיפול מתבצע באמצעות  שימוש במכשיר טלפון נייד, טאבלט או מחשב בלבד וללא צורך באמצעים נוספים. בימים אלה החברה עלתה לגיוס באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז. החברה מציינת כי כספי הגיוס מיועדים לממן את פעילותה השוטפת, לקראת פריצה לשוק הגלובלי יחד עם שותפים מובילים בשוק הבריאות האמריקאי. לחברת וויזקייר מספר חוזים חתומים ופיילוטים הנמצאים בהרצה בארץ ובעולם. המוצר של WizeCare החברה מציעה מוצר מבוסס בינה מלאכותית, המאפשר לפיזיותרפיסטים, רופאים שיקומיים וקלינאים לטפל במטופלים מרחוק באמצעות תוכניות אימון בהתאמה אישית, המבוססות על אלגוריתם לומד, תומך החלטה, ואשר מותאמות באופן ממוקד לצרכי מטופל. וויזקייר מלווה את המטופל לאורך כל הדרך עד להשלמת התהליך השיקומי (לאחר פציעה, אשפוז או מחלה) ומהווה את הדור הבא של מערכות לשיקום מרחוק - מאפשרת קיצור זמן השיקום והשגת תוצאות שיקומיות טובות יותר במטופלים לאחר השלב האקוטי. מחקרי שוק שנעשו מצביעים על תנודה בולטת של צרכנים לצריכה הולכת וגוברת של שירותי בריאות וטכנולוגיות דיגיטליות. בנוסף, מגיפת הקורונה הובילה כאמור לעלייה משמעותית בשוק הבריאות הדיגיטלי. וזאת בעיקר בגלל ההשפעה ההולכת וגוברת של פתרונות הטלרפואה. ריחוק חברתי היא הנורמה החדשה ואנשים אמורים להימנע מהתכנסות ציבורית. זו הסיבה שרופאים עוברים למסלול הטל-רפואי בו הם יכולים לטפל בחולים מרחוק מבלי להסתכן בהתפשטות נגיף. כל הפרטים על ההשקעה ב- Wize Care > למה להשקיע ב WizeCare?

  • קרן Rio-Ventures העולמית השקיעה בחברה בסבב הקודם, משקיעי פיפלביז נכנסים באותו השווי ומקבלים מניות בכורה, כלומר קדימות בחלוקת הרווחים.
  • שותפות ומחקר קליני עם NYU Langone לפיתוח וולידציה קלינית של הטכנולוגיה היחודית לזיהוי ומעקב תנועה- MoveAI
  • Cleveland Clinic - ספק הבריאות מספר 2 בארצות הברית משתמש בטכנולוגיה שפותחה עם חולי פרקינסון, טרשת נפוצה ופגיעות נוירולוגיות.
  • החברה כבר רשמה פטנט בישראל וכעת הגישה בקשת פטנט בארצות הברית.
  • מאות תוכניות אימון ופרוטוקולים שעברו ולידציה קלינית ונוסו בידי למעלה מ-20 אלף מטופלים הוכתרו כהצלחה.
ענף הפיזיותרפיה הציג צמיחה קבועה בהכנסות מאז 2007. הביקוש בשוק צומח בגלל גורמים רבים, כולל אוכלוסייה אמריקאית מזדקנת, פציעות ספורט מתמשכות, שכיחות ניתוחים להחלפת מפרקים ורמות השמנת יתר שעולות בקצב קבוע. עם זאת, 95% מהמטופלים אינם מבצעים את תוכנית הפיזיותרפיה שלהם, ממגוון סיבות ובעיקר עלות גבוהה ופתרונות לא מספקים. כתוצאה מכך, קליניקה ממוצעת לפיזיותרפיה בארצות הברית מפסידה במהלך השנה עד רבע מיליו דולר ממטופלים שאינם משלימים את תוכניות הטיפול שהוגדרו להם. הצורך בכלי מעקב אישי כשל WizeCare עצום – הן מבחינת רווחים לקליניקות והן מבחינת המטופלים. השוק העולמי לטיפולים דיגיטליים צפוי לגדול לכ-328 מיליארד דולר עד שנת 2025, עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 26.30% בתקופת התחזית של 2019 עד 2025.