לונדון ביג בן אנגליה ברטניה נסיעה חופשה תיירות
צילום: Istock

איך תרוויחו כסף על אנשי מקצוע בבריטניה?

אחת מחברות הסטארט-אפ היותר מעניינות שיש היום בשוק היא חברת ספץ, שמשדכת אנשי מקצוע לאנשים שצריכים את השירותים

עכשיו החברה, נכנסת גם לשוק הבריטי לאחר שהרווחים שלה קפצו ברבעון אחרון בהשוואה לאותו רבעון אשתקד בלמעלה מ-300%. כעת, החברה מגייסת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

בזמנים שלנו, אנחנו רגילים לקבל כל מה שאנחנו רוצים או צריכים באופן מיידי. העולם הטכנולוגי המודרני מאפשר לנו את זה. אנחנו רעבים ואין כוח לבשל? עושים טייקאוויי או מזמינים וולט. צריכים מונית? יש גט טקסי או יאנגו. רוצים לצרוך תוכן? יש נטפליקס, דיסני+ ועוד ועוד. אנחנו אוהבים את זה עכשיו ואנחנו מצפים שהשירות יהיה טוב. וזה בדיוק מה שאפליקציית ספץ (Spetz), עושה לתחום חיפוש בעלי המקצוע.

 

הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה, היא לעשות את מה ש-UBER עשתה לתחום הנהיגה השיתופית. כלומר לנתב את בעל המקצוע הכי מתאים והכי קרוב ללקוח, תוך חיבור ישיר בין נותן השירות למבקש אותו - במקום לחפש במשך שעות בעל מקצוע מתאים. החברה קיימת כבר 20 שנה, כשבגלגולה הקודם הייתה דף הזהב. לאחר 9 שנות פיתוח של בינה מלאכותית, האפליקציה יצאה וכבר צברה 40,000 אנשי מקצוע ומגלגלת 500,000 קריאות בשנה בישראל.

 

החברה כבר ריווחית. ברבעון השלישי של 2019 החברה הרוויחה קרוב ל-1.8 מיליון שקל, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד היא הרוויחה קצת פחות מ-600,000 שקל. קפיצה של 313% בשנה. לא רע בכלל. ברבעון השני ברווחיה עלו ב-316%.

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

בקיצור אתם מבינים לאן זה הולך

 יותר מזה, לחברה יש אסטרטגיה לפרוץ לשני שווקים חדשים ורווחיים הרבה יותר מהשוק הישראלי, שכמו שכולנו יודעים, אינו שוק גדול מספיק. הכסף הגדול נמצא בשווקים הגדולים. לכן, כבר ב-2021, החברה רוצה להיכנס לארצות הברית, השוק הגדול ביותר בעולם.

 

אבל עוד לפני זה, בתחילת 2020 החברה צפויה להיכנס לשוק הבריטי, שם כבר חתמה על חוזים עם מספר חברות של ספקי שירות מקומיים, כדי לחדור בצורה המיטבית לשוק. כדי לממן את הכניסה לשוק הבריטי בצורה אפקטיבית, ספץ מגייסת עכשיו משקיעים בפלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז.

קיראו עוד ב"פיפלביז"

 

מי שמובילים את החברה מיומה הראשון, הם שמות שאולי אתם כבר מכירים מאקזיטים אחרים שעשו בהייטק, בהם און פרוינד, יוסי נבו וירון כגן. בין האישים שהצטרפו לחברה הוא חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, מי שהיה יו"ר ועדת הכלכלה, שהפך לדירקטור החברה לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים.

 

למה הצטרפת למיזם?

"פעם הייתה לי נזילה מהגג בבית וחדרה לקירות. קורה. ניסיתי להסביר לבעל מקצוע מאיפה באה הנזילה", מספר כבל, "בזמן שדיברתי עם זפת בטלפון, עליתי לגג כדי לחפש את המקום המדויק של הנזילה. לרוע המזל, בזמן השיחה החלקתי מהסולם, נפלתי ושברתי את הרגל".

 

לפרטים על ההשקעה ב Spetz >

 

אתה אמיתי?

"לגמרי. זה סיפור אמיתי. בגלל זה כשפנו אליי להצטרף, לא חשבתי פעמיים. כשהייתי צריך איש מקצוע אמין ומקצועי לא מצאתי. עכשיו אני יודע שאוכל למנוע מאנשים את אותה אי הנעימות. זה מה שספץ היא בשבילי".

 

החברה מגייסת כעת דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז, בפיקוח רשת ניירות ערך, החל מ 623 ₪.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צופן קוד סייבר
צילום: Istock

חברת הזיהוי הביומטרי הקולי Multi B.T מגייסת דרך פיפלביז

החברה מספקת פתרון ייחודי לזיהוי ביומטרי קולי, הנחשב למדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה או טביעת אצבע 

מפרשת קיימברידג' אנליטיקה שכמעט וריסקה את ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק, דרך תמונות שנגנבות מטלפונים ועד חשדות כי מידע נגנב מטלפון של מועמד לראשות הממשלה, נראה כי נושא אבטחת המידע וזיהוי המשתמש הפך לנחוץ כל כך בכל תחומי חיינו, ובייחוד שחלק רחב מחיינו מתנהל למעשה ברשת. אם בעבר הספיק קוד פשוט בן 4 ספרות כדי לאבטח את מכשיר הטלפון שלנו, היום כשהוא מחובר לרשת 24 שעות ביממה ומהווה מטרה אמיתית עבור פורעי חוק, רמת הגנה כזו כבר לא מספיקה, ואנחנו עדים לחידושים מכיוונן של חברות הטלפונים הגדולות, כגון אפל וסמסונג  שמוסיפות אמצעי זיהוי חדשים למכשירים שלהן במטרה לענות על הצורך בפרטיות. לפרטים נוספים על ההשקעה >> אחת החברות היותר מעניינות בתחום מגיעה (כמה מפתיע) מישראל ושמה מולטי בי.טי (Multi B.T). החברה פיתחה מערכת זיהוי ביוטרי קולית אשר מאפשר לזהות את המשתמש על פי חתימת קול, ובכך מספקת פתרון מדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה ואפילו זיהוי לפי טביעת אצבע, שכבר הוכח כי ניתן לזייפו על ידי דבק מגע פשוט. פתרונות הזיהוי הקולי שמפותחות בחברת מולטי.בי.טי, הן היחידות לעת עתה אשר משלבות את שני רבדי הזיהוי הביומטרי (פיזי והתנהוגותי) ברמת דיוק גבוהה ובאפשרות הטמעאה יחסית קלה. בין היתר מאפשרת המערכת לזהות נהגים שיכורים לפני התנעת רכב, אנשים מאוימים מול כספומט, אנשים עייפים מול מכונת חיתוך, למנוע השתלטות על רכבים אוטונומיים ועוד, כאשר השוק בו היא פועלת צפוי לגדול ולעבור את ה-15 מיליארד דולר בשנת 2025. הלקוחות העיקריים: מוקדי שירות טלפוניים, חברות ביטוח, בנקים, נמלי תעופה, בתי חולים ועוד, אשר מוכנות לשלם לא מעט כסף עבור זיהוי מדויק של הלקוחות שלהן. לפרטים נוספים על ההשקעה >> עם כניסת הרגולציה השנה, אשר חייבה את רב המדינות המפותחות בשימוש בזיהוי ביומטרי, למשל בנמלי תעופה, במעברי גבול, לשם קבלת שירותים פיננסיים, רפואיים ועוד, קמו להן חברות כמו Voicepin הבריטית ו-Auraya האמריקאית שמתחרות עם מולטי בי.טי. אך אמצעי הזיהוי שלהן נחשבים לפחות אמינים מאלה של החברה הישראלית. החברה, אשר בראשה עומד אדי נבואני, וזיו ברזילאי, מהנדס ותיק עם ניסיון עשיר מאוד בתחום הביומטריה אשר 70 חברות משתמשות בפטנטים שלו. זיו הוביל הן את התקינה הישראלית ואת תקן ה ISO הבינלאומי בתחום הביומטריה הקולית.  כעת ניתן להשקיע בה דרך פלטופרמת פיפלביז. לפרטים נוספים על ההשקעה >>