משכנתא
צילום: canva pro

צריכים משכנתא ומעדיפים לא לצאת מהבית? בבנק לאומי אפשר לסגור הכול מרחוק

תהליך לקיחת הלוואה עבר בשנים האחרונות שינוי מעמיק, והפך ממסע מייגע ומסורבל עם ניירת אינסופית, להליך מהיר המתבצע בקליק, בזמן ובמקום הנוחים ללקוח. בעולם המודרני, שבו זמן שווה כסף, ובוודאי לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי, מדובר במגמה מבורכת, אשר מקלה על כל הצדדים לעסקה.

תהליך לקיחת הלוואה עבר בשנים האחרונות שינוי מעמיק, והפך ממסע מייגע ומסורבל עם ניירת אינסופית, להליך מהיר המתבצע בקליק, בזמן ובמקום הנוחים ללקוח. בעולם המודרני, שבו זמן שווה כסף, ובוודאי לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי, מדובר במגמה מבורכת, אשר מקלה על כל הצדדים לעסקה.

כניסה לצעד ראשון לדירה

אולם בכל הנוגע ללקיחת משכנתא, הדברים מעט יותר מורכבים. מדובר בעסקה הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב משקי הבית, ומשכך לווים רבים מבקשים ליווי אנושי ואישי של בנקאי המתמחה בתחום המשכנתאות, מה שלרוב עומד בסתירה עם מגמות הדיגיטציה של עולם ההלוואות והפיננסים.

בבנק לאומי עמלים כבר כמה שנים על יצירת פתרונות שיגשרו על הפער הזה, ואשר ישלבו נוחות ודיגיטציה מלאים, לצד ליווי מקצועי קרוב ואישי של בנקאי משכנתאות – במהלך בקשת ההלוואה ואף לאחריה.

במקביל להרחבת הפריסה של נציגויות לאומי למשכנתאות ברחבי הארץ, בנק לאומי השקיע בשנים האחרונות משאבים רבים  על מנת לפתח ולהטמיע את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר עבור לקוחותיו, ולהפוך לבנק היעיל והמתקדם ביותר בישראל בהיבט הדיגיטלי.  

כבר משלב הגשת הבקשה למשכנתא, מתאפשר ללווים להגיש את הבקשה בערוצי הדיגיטל, ולאחר קבלת האישור העקרוני, גם הליך העברת המסמכים ופתיחת התיק נעשה כולו בדיגיטל, לרבות חתימה מרחוק על מסמכי ההלוואה הסופיים.

בנוסף, לאומי מציע באופן בלעדי ותקדימי את שירות "תעודת זכאות דיגיטלית", המאפשר להגיש בקשה בדיגיטל לתעודת זכאות לסיוע בדיור של משרד הבינוי והשיכון - ללא צורך בהגעה לסניף. שירות ייחודי זה של לאומי הוא בלעדי כיום במערכת הבנקאית, ומהווה פתרון נוסף, המשלב נוחות ודיגיטציה לאוכלוסיית הלקוחות שהינם זכאי משרד הבינוי והשיכון. 

קיראו עוד ב"זירת המשכנתאות"

מודל השירות של לאומי מאפשר ללוות את נוטלי המשכנתאות במערכת רב-ערוצית מגוונת ובהתאם לבחירתם – המשלבת בין מפגש פיזי בסניף, בשיחה טלפונית ואפילו בפגישה בזום – אבל תמיד באופן אישי עם בנקאי משכנתאות מקצועי. בכך, הבנק מצליח לשלב קידמה טכנולוגית בעסקה פיננסית מורכבת כמו משכנתא, ועדיין להיות שם עבור הלקוחות שלו בכל ערוץ שיבחרו.

שירות זה קודם כל נוחות

לאומי הוא הבנק היחיד בישראל המציע לנוטלי המשכנתאות שירות של בנקאי משכנתאות אישי ומלא גם בזום, באופן שמאפשר, בין השאר, חתימה מרחוק על כל מסמכי ההלוואה, ללא צורך להגיע פיזית אל סניף הבנק.

כניסת הזום לתהליך נטילת המשכנתא חוסכת ללקוחות זמן רב ומקלה עליהם משמעותית במסע לרכישת הנכס, ועם זאת מאפשרת להם לקבל שירות אישי ומקצועי 'אחד על אחד' עם בנקאי.

ערוצי הדיגיטל של לאומי הוכחו כיעילים גם עבור יועצי משכנתאות. יועצי המשכנתאות  אשר מהווים כיום גורם משמעותי בשוק המשכנתאות, נהנים בלאומי מתפיסה ייחודית שנבנתה עבורם, הכוללת דסק ייעודי במרכז המשכנתאות של הבנק, המאפשר להם להגיש בקשה למשכנתא בצורה הנוחה ביותר, בשילוב בנקאי משכנתאות שמלווה אותם בכל תיקי המשכנתאות שלהם. הפלטפורמה החדשנית הזו מאפשרת להם לקבל שירות מלא ונוח מרחוק, ובעת ביצוע המשכנתא חוסך גם את הצורך להגיע לסניף הבנק. למעשה, היועצים  ביחד עם הלקוחות והבנקאי נפגשים כולם בזום ומבצעים את תהליך לקיחת המשכנתא בדיגיטל, מבלי הצורך להגיע פיזית לבנק.

במה עוד מתבטא ההבדל בין שירות המשכנתאות בעבר לזה הניתן בלאומי כיום?

ההבדלים ניכרים כבר בשלב הראשוני של אישור המשכנתא: 'בעולם הישן', הגשת הבקשה למשכנתא נעשתה לרוב לאחר בחירת הנכס הרצוי, כשהלווה נדרש להציג הסכם רכישה. מדובר בתהליך שלקח זמן רב. כיום, בין השאר בזכות הכלים הדיגיטליים המתקדמים בלאומי, הלווה יכול  לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק עוד בטרם שקיבל החלטה על רכישת נכס כזה או אחר.

היתרון בכך הוא שעל סמך האישור העקרוני הזה, שאינו מחייב את הלקוח וניתן לו ללא עלות, הלקוח יכול לחפש את הנכס המתאים לו, כשהוא נהנה משקט נפשי ופיננסי ויודע שהבנק נכון להעניק לו מימון לעסקה שיבחר. לאחר השלמת הרכישה, הלקוח מעביר לבנק את המסמכים הנדרשים, והם מצורפים לתיק הדיגיטלי שנפתח עבורו בתחילת הדרך.

צעד קטן לבנק – צעד גדול לרוכשים

ייחודו של בנק לאומי בעולם המשכנתאות הישראלי אינו בא לידי ביטוי בפן הטכנולוגי בלבד. באחרונה השיק הבנק את "צעד ראשון לדירה" – שירות חדש ובלעדי בתחום המשכנתאות. באמצעות מענה על שמונה שאלות בלבד באתר של לאומי למשכנתאות, יכול כל לקוח לקבל אינדיקציה לגבי גובה המשכנתא שהוא יוכל לקבל תוך כ-2 דקות בלבד.

לקבלת כלים שיעזרו לכם לנהל את המשכנתא בצורה הנוחה ביותר היכנסו לאתר לאומי למשכנתאות. האמור הינו מידע כללי בלבד ולא ממצה את כל ההיבטים של הנושאים המתוארים בו, ואין בו משום המלצה ו/או ייעוץ. האמור אינו מהווה הצעה/התחייבות להעמדת אשראי. העמדת הלוואות המשכנתא ותנאיהן, כפופים לשיקול הדעת ולקריטריונים של הבנק. שירות "צעד ראשון לדירה" אינו מהווה בקשה לאישור עקרוני. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. האישור העקרוני מותנה בזמן בהתאם להוראות הרגולציה ומותנה בכך שכל הנתונים שנמסרו על ידי הלקוח יאומתו במסמכים שימסור לבנק. במידה ותהיה סתירה בין הנתונים למסמכים, יבחן מחדש האישור העקרוני בהתאם לנתונים המופיעים במסמכים.  

משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)
ריבית משכנתא

ריבית המשכנתא ירדה, עוד לפני החלטת הנגיד

בכמה יירד ההחזר החודשי שלכם, איך תדעו אם המשכנתא שלכם בריבית סבירה ואיך זה שמזרחי טפחות היקר ביותר במערכת למרות שהוא הגדול ביותר?  ביזפורטל עושים סדר

צלי אהרון |

נתונים מעודכנים שפרסם בנק ישראל על ריבית המשכנתא בבנקים מפתיעים - עוד לפני הורדת הריבית הצפויה החודש, ריבית המשכנתא ירדה. בסכימת חמשת הבנקים הגדולים (לאומי, הפועלים, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי)  נרשמה ירידה ממוצעת של כ-0.2% 6 בריביות המשכנתא - מ-5.37% ל-5.2%.  בכל המערכת הבנקאית חלה ירידה מ-5.44% ל-5.28%. אלו בשורות טובות ללוקחי המשכנתא וגם לאלו שיש להם משכנתא - הם משלמים פחות על המסלולים בריבית משתנה.  

הירידה אומנם לא דרמטית, אבל היא מסמנת שינוי כיוון ועל פי הידוע גם באוגוסט צפויה ירידה קלה בריבית המשכנתא. כל זה קורה עוד לפני הפחתת הריבית כסוג של תגובה מוקדמת להפחתה הצפויה בסוף החודש.  מאחורי המספר עומדים שני כוחות: תחרות שמתחממת בין הבנקים על לקוחות חדשים ועל מיחזורי הלוואות כשזה בולט על רקע היקף העסקאות שיורד דרמטית. הבנקים מבינים שאוטוטו הירידה הזו תשתקף גם בלקיחת משכנתאות והם מנסים להגדיל נתח שוק לפני הירידה הצפויה. 

גורם נוסף להורדת ריבית המשכנתא הוא הציפיות להורדת ריבית שמחלחלות גם לשוק האג"ח שהוא מקור מזומנים לבנקים ומשמש גם למשכנתאות.

חיסכון צנוע, אך כזה שאמור להימשך

ירידה של  0.16%-0.2% מתורגמת לחיסכון צנוע, אבל זה גם משהו, וזה כאמור צפוי להימשך. במשכנתא של מיליון שקל ל-30 שנה, ההחזר החודשי קטן בכ-90-110  שקל, ב-1.5 מיליון שקל מדובר כבר ב-135-165 שקל בכל חודש. זה קורה בלי שינוי רשמי בריבית בנק ישראל, ולכן משקף בעיקר הורדת מרווחים מצד הבנקים והצעות מחיר תחרותיות יותר בשלבי המו”מ וההיערכות להפחתת הריבית.

חשוב לזכור שהממוצע מסתיר פערים: לווים חזקים עם יחס מימון (LTV) נמוך וניקוד אשראי טוב מקבלים כעת שיפור גדול יותר, בעוד לווים עם רקע פחות נחשק מבחינת הבנקים, בין אם בשל הכנסות תנודתיות או היסטוריית אשראי חלשה - רואים ירידה מתונה בלבד. ולעיתים כמעט שלא מרגישים שינוי.