מניית נטפליקס איבדה כמעט מחצית מערכה; האם צפוי קאמבק ב-2023?

נטפליקס עברה תקופה קשה השנה; אבל מספר אנליסטים בוול סטריט בטוחים שצפויה לה התאוששות ב-2023, ומגבירים דירוגים שוריים על המניה
דור עצמון |
נושאים בכתבה נטפליקס

ביום שישי, אנליסט וולס פארגו WELLS FARGO & CO , סטיבן קהאל, שדרג את הדירוג שלו למניית נטפליקס NETFLIX מ'משקל שווה' ל'עודף משקל'. הצעד מגיע ככל הנראה בעקבות ג'יי פי מורגן JP MORGAN , שחזר על דירוג עודף משקל למניה כמה ימים קודם לכן. באמצע נובמבר, האנליסטית ג'סיקה רייף ארליך מבנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA , גם החזירה את המלצת הקנייה שלה למנית החברה. בסך הכל, 21 מתוך 45 אנליסטים צופים למניית נטפליקס שוק שורי לעומת 15 אנליסטים לפני כשלושה חודשים.

הקריאה של קהאל לנטפליקס מגיעה כאשר המניה איבדה כ-47% השנה, לעומת נפילה של 17% של מדד ה-S&P 500. חברת הסטרימינג דיווחה על ירידה במספר מנויים בשני הרבעונים הראשונים של 2022. התחרות נמצאת גם היא במגמת עלייה: Disney+ של וולט דיסני WALT DISNEY השיקה ביום חמישי את שירות הסטרימינג מבוסס הפרסומות שלה בסך 7.99 דולר לחודש, שמתחרה במנוי הפרסומות של נטפליקס שהושק בנובמבר בעלות של 6.99 דולר.

אנליסטים, במקרים רבים, משדרגים או חוזרים על דירוג קנייה כאשר הם רואים את המניה כבעלת ערך נמוך, או אם המניות ירדו במידה ניכרת והם רואים רוח גבית שהמשקיעים לא מעריכים אותה. בנק אוף אמריקה, ג'יי מורגן וולס פארגו צופים כולם ימים טובים יותר לנטפליקס, בין אם השירות מבוסס הפרסומות יצליח בשנים הקרובות או השיפור בתוכן.

הנתונים של וולס פארגו לנובמבר הראו צמיחה של 6% במספר המשתמשים הפעילים החודשיים כאשר תכני סוף השנה התחילו להגיע. העונה השלישית של תוכנית המצליחה 'אמילי בפריז' תגיע לראשונה ב-21 בדצמבר, בעוד העונה השנייה של בורדרלנד והמחזמר מטילדה של רואלד דאל תגיענה שתיהן לנטפליקס בימים האחרונים של דצמבר. בנוסף, קהאל צופה שהשירות מבוסס הפרסומות יגדיל את מספר המנויים העולמי בכ-23 מיליון ל-279 מיליון עד 2025 לעומת הצפי הקודם של 256 מיליון.

האנליסטית ארליך מבנק אוף אמריקה אומרת כי הצעת הפרסומות תפנה לקבוצת דור ה-Z, שבדרך כלל יש להם פחות הכנסה פנויה. דאג אנמות' מג'יי פי מורגן ציטט נתונים ראשוניים המצביעים על שיפור של ההורדות הגלובליות של האפליקציה לאחר השקת שירות הפרסומות; לנטפליקס הייתה ירידה של 16% משנה לשנה בנובמבר, בניגוד לירידה של 30% באוקטובר.

ובכל זאת, יש סיבות להטיל ספק. האינפלציה מכבדה על הארנקים של הצרכנים, ולמרות שהשירות המבוסס על פרסומות זול יותר, עדיין מוקדם לדעת אם הוא יגדיל מאוד את ההכנסה הממוצעת למשתמש. החשש בקרב חלק מהמשתתפים בשוק הוא שמנויים בארה"ב המשלמים יותר - עם חשבונות של 16 או 20 דולר לחודש - עלולים לעבור למוצר המבוסס על הפרסומות. זה עלול להוביל לירידה בהכנסות, כזו שהכנסות ממודעות ומנויים חדשים לא יוכלו לקזז. ברבעון השלישי, ההכנסה החודשית הממוצעת של חברות בעלות מנויים ברחבי העולם הייתה 11.85 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
sp500
צילום: טוויטר
תחזית

מורגן סטנלי שורי על ה-S&P 500 - התחזית האגרסיבית ביותר ומה מעלה את שערי המניות?

ההשקעה תניב פירות מהירים - התחזית של מורגן סטנלי ולכמה יגיע ה-S&P 500?

רן קידר |
נושאים בכתבה S&P500 מורגן סטנלי

במורגן סטנלי מספקים הערכה אופטימית במיוחד למניות בוול סטריט - האנליסטים של מורגן מעריכים כי אימוץ טכנולוגיות AI בקרב חברות ה־S&P 500 עשוי להוסיף עד 920 מיליארד דולר בשנה לשורת הרווח הנקי. מדובר בפוטנציאל לשינוי דרמטי ברווחיות וברווח וכתוצאה מכך בשווי השוק של החברות הגדולות בארה"ב.

מורגן שהוא השורי ביותר מבין גופי ההשקעות מסביר שהמהפכה הטכנולוגית של הבינה המלאכותית, שהחלה כטרנד נקודתי בסקטור ההיי-טק, מתפשטת כעת לכל ענפי המשק. מדובר בחיסכון והתייעלות, גידול בהכנסות וכמובן גידול ברווח. ברגע שהרווח גדל, מכפיל הרווח של החברה יורד והשוק צפוי להעלות את המניה למכפיל הרווח המייצג. 

במורגן מדברים על סכום פנומנלי - כמעט טריליון דולר לרווח והמשמעות היא גידול של קרוב ל-20% ברווח התפעולי וגידול מרשים יותר בשורה התחתונה. אלו רמות גידול שלא זכורות בהיסטוריה בפרק זמן קצר, כשבמורגן מסבירים שהתהליך כבר החל והוא יתעצם השנה ושנה הבאה. 

במקביל לעלייה ברווח, מדד ה-S&P עשוי לעלות במעל 20% בכדי להתאים את עצמו לרווחים החדשים. 


השקעות עם פוטנציאל אדיר

המספרים המניעים את התחזיות קשורים ישירות להיקף ההשקעות. ארבעת ענקיות הטכנולוגיה - אלפבית, מיקרוסופט, אמזון ומטא  שצפויות להוציא כמעט טריליון דולר בשלוש שנים על תשתיות, מרכזי נתונים, פיתוח תוכנה ויישומים מבוססי AI. זהו קצב השקעות חריג גם ביחס לעשורים הקודמים, וממחיש את האמון של החברות בכך שההשקעה תניב החזר מהיר יחסית.

השימושים האפשריים מגוונים: החל ממוקדי שירות לקוחות שמבוססים על מערכות חכמות, דרך כלי פרסום ממוקדים יותר ועד אוטומציה מתקדמת של תהליכים לוגיסטיים. חלק מהחסכון יגיע מצמצום כוח אדם בתחומים מסוימים, אך ההיסטוריה מלמדת שכאשר פרודוקטיביות עולה, נוצרים גם מקומות עבודה חדשים בתחומים אחרים.

ספייס אקס
צילום: ספייס אקס

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל

SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ספייס איקס חלל

השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.


החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.


הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.

מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון

לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.


שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.