דוחות

ואלנס סמיקונדקטור: הכנסות של 23 מיליון דולר והפסד של 2 סנט למניה

שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמד על 69.7%; יתרת המזומנים והפיקדונות עמדה על 152.9 מיליון דולר
דור עצמון |

חברת ואלנס הישראלית המפתחת שבבים לתעשיית האודיו-וידאו ולתעשיית הרכב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה כ-23.1 מיליון דולר - גידול של 21.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 22.65 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמד על 69.7% בהשוואה ל-72.4% ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי (על בסיס non-GAAP) היה 70.5% בהשוואה ל-72.7% ברבעון המקביל אשתקד. ואלנס רושמת הפסד מתואם למניה של 2 סנט לעומת צפי האנליסטים להפסד מתואם של 8 סנט למניה. ההפסד המתואם (Adjusted EBITDA) עמד על 1.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל של שנת 2021. ההון החוזר של החברה בתום הרבעון השלישי הסתכם ב-166.6 מיליון דולר, ויתרת המזומנים והפיקדונות לזמן קצר עמדה על 152.9 מיליון דולר. גדעון בן-צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור: "ולנס סמיקונדקטור הציגה הכנסות שיא ברבעון השלישי של שנת 2022, המשקפות את הביקוש ההולך וגדל למוצרינו המובילים, לתקשורת מהירה בתעשייה. תחום האודיו-וידאו ממשיך להתרחב לאפליקציות ושווקים חדשים בארגונים, מוסדות חינוך, יישומים תעשייתיים, רפואיים ועוד. בתחום הרכב, אנו צופים הכפלה של הכנסות החברה בשנת 2022 בהשוואה להכנסות מפעילות זו בשנת 2021. יתר על כן, אנו מצפים לשוב ולהכפיל את הכנסותינו בתחום הרכב גם בשנת 2023 בהשוואה לשנת 2022. החברה קיבלה RFIs (Request For Information) ראשונים מיצרני מכוניות, לשילובם של מוצרי ה-VA7000 לתקשורת מהירה ברכב, התומכים בתקן PHY-A. זוהי נקודת ציון חשובה בתהליך אימוץ משפחת מוצרים חדשה זו על ידי לקוחות ושותפים פוטנציאליים. אנו צופים זכיה במכרזים (Design Wins) ראשונים למוצרי ה-7000VA, לקראת מחצית שנת 2023, ובעקבותיהם תחל התקנה סדרתית של ה-VA7000 במכוניות החל משנת 2025".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.