אלה השינויים בתיק ההשקעות של וורן באפט
ברקשייר האת'וויי BERKSHIRE HATHAWAY A ענקית ההשקעות של גורו ההשקעות וורן באפט ושותפו צ'רלי מאנגר, מדווחת על השינויים בתיק ההשקעות שלה. על פי הדיווח, החברה המשיכה לצאת מחברות התרופות. היא חיסלה את השקעתה ב- MERCK & COMPANY והקטינה את אחזקותיה ב- ABBVIE וב- BRISTOL-MYERS SQUIBB .
בנוסף, באפט החליט לצאת גם מ- ORGANON & CO. COMMON STOCK , ספין-אוף של Merck המתמחה באמצעי מניעה ומוצרים אחרים לבריאות נשים, וכן מחברת התקשורת LIBERTY GLOBAL PLC A .
מנגד, ברקשייר נכנסה להשקעה של 475 מיליון דולר ב- ROYALTY PHARMA PLC , שרוכשת תמלוגים על תרופות, ו-99 מיליון דולר בקמעונאית הפרקטים FLOOR & DECOR HOLDINGS INC .
רויאלטי פארמה עוזרת לממן ניסויים קליניים בשלבים מאוחרים והשקות מוצרים בתמורה לתמלוגים עתידיים, ולפעמים גם קונה תמלוגים ממפתחי תרופות. ההכנסות הגדולות שלה מגיעות מ- VERTEX PHARMACEUTICALS ומ- BIOGEN IDEC עבור טרשת נפוצה ומ- ABBVIE עבור סוגי סרטן שונים. מניית החברה נסחרה לאחרונה בכ-50% מעל מחיר ההנפקה הראשונית שלה ביוני 2020.
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- אפקט באפט: אלפאבית קופצת ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אגב, חשיפת ההשקעה החדשה של באפט הובילה לזינוק של 5% במניית רויאלטי פארמה, במסחר המאוחר. מדובר בתופעה ידועה שכן יש משקיעים רבים שהולכים אחרי הגורו ומחקים את פעולותיו. מדובר בהחלט באסטרגיה רווחית למי שמשקיע לטווח ארוך. כך למשל - מי שנכנס אחרי באפט לאפל APPLE ב-2014 עשה מאז כ-380%. אבל גם מי שהתעורר רק ב-2019 הרוויח על ההשקעה בינתיים 250%.
המשקיעים עוקבים מקרוב אחרי ההשקעות והשינויים בפרוטפוליו של באפט. כידוע, הוא גם מחזיק מניות בטבע הישראלית, אם כי לא בהיקף גדול יחסית לתיק שלו. למעשה, רוב האחזקות שלו נמצאות בכמה חברות ספציפיות: אפל היא ההחזקה הגדולה ביותר, אחרי בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה - הוא ידוע כמשקיע שנכנס להשקעות לעשרות שנים, ואומר כי טווח ההשקעה המועדף צריך להיות לנצח.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
לאחרונה דיווחה ברקשייר בדוחותיה לרבעון השלישי של 2021 על עלייה של 18% ברווח התפעולי ל-6.5 מיליארד דולר. הרווח הזה מבטא את הפעילויות הפרטיות של החברה לרבות בתחום הרכבות והביטוח. בהינתן מכלול הפעילויות לרבות החברות המוחזקות הנסחרות בשוק, שמתבטאות בדוח רווח והפסד של ברקשייר רק בעת מימוש או קבלת דיבידנדים, הרווח הכולל הסתכם ב-10 מיליארד דולר.
> השינויים בתיק של באפט: ג'נרל מוטורס וביוג'ן OUT; קרוגר IN
> אחיין של באפט מנצח אותו בתשואות מתחילת השנה
ברקשייר נסחרת בשווי של 632 מיליארד דולר, אחת החברות הגדולות בעולם. לחברה הר מזומנים כ-150 מיליארד דולר, לאחר שב-6 השנים האחרונות היא לא ממש מצאה מציאות בשוק. באפט ושותפו מאנגר ממש לא מתלהבים מהתמחור הנוכחי בשווקים והם יושבים על הגדר, וזאת למרות שהחברה רכשה רק השנה מניות של עצמה בהיקף של כ-21.9 מיליארד דולר.
באפט מסביר שהמחירים בשווקים לצד הפעילות של קרנות ההשקעות גורמות לכך שאין כרגע הזדמנויות מעניינות. ההזדמנות היחידה שבאפט רואה כרגע היא במניות של ברקשייר עצמה. החברה רכשה ברבעון השלישי מניות של עצמה בשווי של 7.6 מיליארד דולר, לעומת 6 מיליארד דולר ברבעון השני ו-6.6 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2021. באפט ומאנגר ממשיכים לראות במניית ברקשייר את ההשקעה הטובה ביותר של החברה.
רכישת המניות העצמית עוזרת בעקיפין לרווח למניה של החברה לעלות. רכישה עצמית מורידה את כמות המניות כך שהמכנה בעת חישוב הרווח למניה הופך להיות קטן יותר והתוצאה הופכת להיות גדולה יותר.
- 6.בן 19/11/2021 07:09הגב לתגובה זואיך הוא מחזיק עדיין בטבע? מה הוא יודע שאנחנו לא? כאן קבור הכלב. למה שיחזיק במניות חברה כושלת כל כך? בלי אופק בלי פיתוח בלי עתיד. אני חיסלתי את רוב האחזקות שלי בטבע בהפסד ענק. לא מוכר הכל רק בגלל שבאפט עדיין מחזיק בה. מי יודע..??
- 5.לרון 18/11/2021 10:46הגב לתגובה זומ מ ש י כה...וכל הכבוד לשניהם ,עד 130
- 4.באפט יש לך את טבע המחיר ריצפה קנה אותה (ל"ת)יגאל 18/11/2021 08:05הגב לתגובה זו
- לא מבין אותך 19/11/2021 07:57הגב לתגובה זואני מבין מתוך דברך שאתה רוצה שבאפט יקנה ויעלה את המחיר, אבל שיטת באפט בכלל לא מתעסקת בפירמידות. הוא מתייחס לתפקוד החברה. לא שאני מבין בזה משהו
- אליעזר 18/11/2021 15:52הגב לתגובה זוהוא מחיר רצפה ,אז קדימה תן בראש. תיזהר שבסוף תגלה בור מתחת לריצוף
- 3.אלירם 18/11/2021 07:09הגב לתגובה זותודה על פרסום הכתבה, סוף סוף כתבה נקיה...שמדברת ישר ולעניין
- 2.מוטי 18/11/2021 01:51הגב לתגובה זווחלילה
- 1.באפט תוך שנה ילך לעולמו (ל"ת)אבי 17/11/2021 22:52הגב לתגובה זו
- איזו תגובה לא קשורה ומעידה על קטנותך כאדם! (ל"ת)עמית 18/11/2021 07:31הגב לתגובה זו
- אבו אחמד 18/11/2021 05:27הגב לתגובה זומה הקטע? הוא עשה לך משהו?
- אבי 1 18/11/2021 01:58הגב לתגובה זועדיף לאחל בריאות איתנה לשנים רבות ולא לגזור את דינו . מעט כבוד לא יזיק
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
