הבעלים של טינדר תצורף ל-S&P 500; המניה קופצת ב-7%
בקרוב מאד הולכים להיות הרבה יותר ביקושים לטינדר – ואין הכוונה למשתמשים שיחפשו שידוך באפליקציית היכרויות, אלא למשקיעים שירצו חשיפה לרווחים שמייצרים רווקי ורווקות העולם לחברה האם – MATCH GROUP (סימול: MTCH), שהיא אימפריה של ישומוני דייטינג נוספים. החברה הודיעה כי תצורף ב-20 בספטמבר למדד ה-S&P 500. הדבר יזרים למניה ביקושים גדולים מצד הקרנות העוקבות אחר המדד. כעת, בניסיון של המשקיעים להקדים את גל הביקושים הזה ולרכוש כבר כעת כשהמחיר נמוך יותר, מניית Match עולה בכ-6% בוול סטריט, כשבמסחר המוקדם העליות הגיעו אף לכ-11%.
Match נסחרת לפי שווי של 44 מיליארד דולר ובפורטפוליו שלה למעלה מ-40 אפליקציות היכרויות הזמינות בכ-40 מדינות בעולם. המובילות הן כמובן טינדר ולצדה ישנן OK Cupid, Hinge ו-Plenty of Fish בעלת השם האירוני.
ב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו בסוף יוני, ההכנסות הצטברו לכדי 2.7 מיליארד דולר ואילו ה-EBITDA המתואם היה ברמה של 978 מיליון דולר. עוד בסוף התקופה לחברה היו 15 מיליון משתמשים משלמים. כן, משלמים – על זה בנוי המודל הכלכלי של החברה, הרי לא חשבתם שהשדכנית הדיגיטלית, שהחליפה את השדכנית בשר ודם תעבוד לשם שמים, נכון?
למעשה משתמשי האפליקציות מוגבלים בחשיפה שלהם למשתמשים האחרים. בכולן אחרי מספר מסויים של לייקים שמחלק המשתמש לאלה האחרים, נחסמת בפניו האפשרות לחלק כאלה נוספים וליצור התאמה שתוביל לפתיחת צ'אט עם הצד השני. כדי להסיר את המגבלה על המשתמש לשלם, כשישנן מספר תכניות תשלום. כמו כן ניתן לשלם כדי להגדיל את החשיפה בתקווה לזכות בעוד לייקים וכד'.
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הרבעון השני של השנה סגרה עם הכנסות של כ-708 מיליון דולר ורווח של כ-141 מיליון דולר (0.52 דולר למניה). בכך עקפה את תחזיות ההכנסות בשוק שצפו לה הכנסות של 690.4 מיליון דולר בעודה קולעת לתחזיות הרווח. מדובר בצמיחה של כ-27.5% בשורה העליונה מרמת הכנסות של 555.5 מיליון דולר שנה קודם לכן, ובעלייה של 88% ברווח מנתון של כ-75 מיליון דולר בזמנו. סך הרכישה הממוצע ללקוח ברבעון השני עלה ב-10% ל-15.46 דולר לחודש.
עם זאת, הרווח התפעולי עלה בשיעור נמוך יותר מההכנסות, של 7%, מ-195.6 מיליון דולר ל-210 מיליון דולר, כשהרווחיות עצמה ירדה מ-35% ל-30%. ה-EBITDA המתואם ברבעון עלה ב-15% מ-228 מיליון דולר ל-262.6 מיליון דולר, ואמנם גם כאן שולי הרווח ירדו – מ-41% ל-37%.
כיום טינדר אחראית למירב הכנסות החברה, אך האפליקציה הגדולה הראשונה בפורטפוליו שלה הייתה OK Cupid שנרכשה על ידה ב-50 מיליון דולר עוד בתחילת 2011. את טינדר החלה לפתח בתוך הבית, דרך סטארט אפ שרכשה, בשנת 2012. במחצית 2018 רכשה את השליטה (51%) ב-Hinge.
- ממשל טראמפ מקדם כורים גרעיניים בהיקף 80 מיליארד דולר
- טראמפ מדיה משיקה פלטפורמה להימורים על בחירות, אינפלציה וספורט
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
מפילוח של תוצאות הרבעון האחרון עולה כי ההכנסות מטינדר צמחו ב-26% לסך של 399 מיליון דולר. מגזר המותגים המבוססים (match, OK Cupid, Plenty of Fish, ParPerfeito, Meetic, match-affinity) הכניס 192 מיליון דולר, צמיחה של 13% לאחר ירידה של 2% בין הרבעון השני של 2019 לזה של 2020. מגזר המותגים בצמיחה (Hinge, Pairs, BLK, Chispa, Upward, Hawaya, Azar, Hakuna, Ablo) הכניסו 103 מיליון דולר – עלייה של 71% על פני 60 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה אכן הואצה, שכן בזמנו הייתה בשיעור של 65% מול הרבעון השני של 2019.
בחלוקה לפי גיאוגרפיות ניתן לראות כי הטריטוריה המובילה את הצמיחה היא אסיה, אוסטרליה, המזרח התיכון, האיים הפסיפיים, אפריקה ואחרים (APAC and Others) עם עלייה של 31% בהכנסות. לאחר מכן אירופה עם צמיחה של 28% ואז ארצות הברית עם 25%. האחרונה מהווה גם את הנתח הארי – 374 מיליון דולר הכנסות מתוך 708 מיליון בסך הכל. במקום השני אירופה עם 196 מיליון ואז APAC and Others עם 123 מיליון דולר.
לרבעון השלישי של השנה הקבוצה צופה הכנסות בסך 790-805 מיליון דולר ולשנה כולה כאלה בהיקף של 3-3.025 מיליארד דולר. ה-EBITDA ברבעון הנוכחי עתיד להיות בטווח של 275-280 מיליון דולר, ובסיכום שנתי בהיקף של 1.045-1.06 מיליארד דולר.
Match עצמה היא ספין-אוף של החברה האם IAC, ממנה פוצלה עם הנפקתה ביולי של 2020. את השנה שעברה המניה סגרה עם עלייה של 45%, ואילו השנה, על אף הכאת תחזיות הרבעון השני, המניה ירדה עד כה – קודם לעליות הנוכחיות לקראת צירוף ל-S&P 500 – בכאחוז. החברה תתפוס במדד את מקומה של פריגו (US) שתרד ל-S&P 400.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

אפל חוצה שווי של 4 טריליון דולר - האנליסטים מציעים למכור
המניה זינקה ל-269 דולר, כשקונסנזוס התחזיות למחיר היעד עומד על 257 דולר - מה הסיבות? וגם - זינוק של 57% במניית אפל מאז אפריל דוחף את החברה לשווי שיא של מעל 4 טריליון דולר
שווי של 4 טריליון לאפל Apple 0.26% . אנבידיה NVIDIA Corp. 1.91% היתה הראשונה, אחר כך מיקרוסופט Microsoft Corp 2.16% , והנה מגיעה לזה גם אפל. העלייה במחיר המניה נובעת, בין היתר, מביקושים גבוהים מהצפוי לדגמי האייפון החדשים, בעיקר iPhone 17, שמכר בכ-15% יותר לעומת הדגם הקודם בתקופה המקבילה בארה"ב וסין.
החברה הציגה לאחרונה גם גרסאות חדשות של iPad Pro, Vision Pro ודגם בסיסי של MacBook Pro המבוסס על שבב ה-M5 החדש. כל אלו מציבים את אפל עם קו מוצרים רחב לקראת עונת החגים, שמהווה תקופה קריטית להכנסות.
על אף ההישגים והזינוק במניה, יש לא מעט ספקות ויותר מזה - היא עברה בחודש האחרון את מחיר היעד המשוקלל של האנליסטים המסקרים אותה. המניה נסחרת ב-269 דולר, האנליסטים מעניקים מחיר יעד של 257 דולר.
אולי האנליסטים לא הספיקו לעדכן המלצות, אולי הם חוששים מהמכפיל רווח היחסית גבוה - החברה נסחרת במכפיל רווח חזוי לשנה הבאה של 33-34. אולי הם חוששים מההתקדמות של החברה בתחום הבינה המלאכותית.
- היום שבו אפל עשתה מהפכה בעולם המוזיקה וגוגל השיקה את מה שיהפוך אותה לאימפריה
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה שאפל עדיין מאחור בתחום הבינה המלאכותית, בהשוואה לענקיות הטק ובמיוחד חברות כמו אנבידיה, מיקרוסופט, מטא, אמזון ונוספות. זו אחת הסיבות לכך שחלק מהאנליסטים שומרים על גישה זהירה ביחס להמשך הדרך.
