IPO

טירוף ההנפקות: קוינבייס מזנקת לשווי של מעל 100 מיליארד דולר

בעקבות הבאז המחודש שנוצר סביב שוק המטבעות הקריפטוגרפיים בשילוב עם הצמיחה של החברה, מניית החברה זינקה ב-68% לשווי של 110 מיליארד שמשקף מכפיל רווח של יותר מאלף על הרווח בשנת 2020
גלעד מנדל | (2)

הטירוף סביב חברות הבלוקציין ומחיר המטבעות ממשיכים לשבור שיאים. חברת קוינבייס (סימול: COIN) שבבעלותה פלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטלית מזנקת ב-68% ביום המסחר הראשון ממחיר של 250 דולר שבו הונפקה למחיר של 420 דולר למניה ובכך מגיעה לשווי של לא פחות מ-110 מיליארד דולר. כפי שכתבנו בביזפורטל, בשוק כבר היו הערכות ששווי השוק יגיע ל-100 מיליארד דולר.

  

בכל שנת 2020 הרוויחה החברה 108 מיליון דולר, כלומר החברה נסחרת במכפיל של 1,018 על הרווח של שנת 2020. ההנפקה באה לחברה בטיימינג מצוין כאשר הביטקוין ושאר מיני המטבעות שוברים בימים אלו שיאים חדשים.

 

ההצלחה של ההנפקה של קוינבייס כאמור ניתנת לניכוס הן למומנטום שבו היא מונפקת והן לצמיחה שמראה החברה בעקבות הבאז המחודש שנוצר סביב המטבעות הדיגיטליים כאשר בשנת 2020 היא הכניסה 1.1 מיליארד דולר והיא צופה שברבעון הראשון של 2021 לבדו היא תכניס 1.8 מיליארד דולר, יותר מכל שנת 2020 כולה.

בורסת הקריפטו הגדולה בעולם

קוינבייס היא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, אולם לא הוותיקה ביותר. היא הוקמה ב-2012 ועד כה גייסה כ-540 מיליון דולר. לפי הפרסומים, ב-2018 גייסה בשוק הפרטי לפי שווי של 8 מיליארד דולר בלבד.

כעת היא תהפוך ציבורית דרך הנפקה ישירה, שבה לא מונפקות מניות חדשות, אלא בעלי מניות קיימים מוכרים מניות שלהם. כך עשו גם ספוטיפיי, פלנטיר וסלאק למשל. היועצים בהנפקה יהיו גולדמן זאקס, ג׳יי.פי מורגן, סיטי גרופ ו-.Allen & Co.

לקוינבייס 56 מיליון משתמשים ובין המשקיעים הגדולים בחברה נמנים קרן ההון סיכון Andreessen Horowitz, Tiger Global, IVP ו-Ribbit Capital. ב-2020 עברה החברה לרווח של 322 מיליון דולר מול הפסד של 30 מיליון דולר ב-2019, ההכנסות עלו קרוב לפי שלושה והסתכמו בכ-1.14 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    היא התחילה ב300 דולר פלוס לא ב250 (ל"ת)
    רועי טוב 16/04/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא מבין. לא נוגע (ל"ת)
    נגר 15/04/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.