במקביל לנגיף הקורונה בסין - מדד מחירי ההובלה הימית בצניחה
ברקע לחששות מהאטה כלכלית בעולם ובפרט בשוק הסיני, נראה כי שוק התובלה הימית הנפגע העיקרי. אחד האינדיקטורים המעניינים לפעילות הכלכלה העולמית הוא "המדד הבלטי" (Baltic Dry Index), כאשר הוא מצביע על קיפאון מוחלט בימים האחרונים.
קצת רקע: מאז 1998 נקבע מדד מחירי ההובלה הימית היבשה (Baltic Dry Index) מדי יום בבורסת Baltic שמושבה בלונדון. המדד מראה את העלות הממוצעת של הובלת סחורות יבשות בתפזורת, כדוגמת פחם, עפרות ברזל וגרעינים, ב-26 נתיבי השיט העיקריים בעולם. כל יום נשאלים בעלי חברות הספנות הגדולות בעולם על עלות המשלוחים עבור 22 מסלולי משלוח מובילים בעולם.
לאחר חישוב, הבורסה מחשבת את עלויות ההובלה ל-4 קטגוריות של ספינות: Capesize - ספינות שיכולות לשאת מעל 100,000 טון, והן גדולות מידי לעבור בתעלת פנמה. ספינות אלו מהוות כ-10% מכלל הספינות משא בשוק. Panamax - ספינות היכולות לשאת בין 60 ל-80 אלף טון של סחורות, והן יכולות לעבור דרך תעלת פנמה. ספינות אלו מהוות 19% מכלל הספנות בשוק. Handymax - ספינות היכולות לשאת בין 45 ל-59 אלף טון של סחורה. ספינות אלו מהוות כ-37% מהשוק. Handysize - ספינות היכולות לשאת בין 15 ל-35 אלף טון סחורה.
המדד מהווה אינדיקטור אמין לביקוש לחומרי גלם המשמשים לייצור מכונות/תשתיות/בניינים וכו', ולמעשה מאותת על הצפי לצמיחה/התכווצות כלכלית בעולם. כאשר הביקוש לחומרי גלם עולה, עלות ההובלה של חברות הספנות עולה והמדד עולה, ולהיפך.
- לקראת 2025: האופטימיות נצחה, נצלו את ההטבות המס ואל תשאירו כסף בעו"ש
- דו"ח המכירות הקמעונאיות עשוי להמשיך את הראלי בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שינואר ידוע כחודש חלש בשוק הספנות (לנוכח החגים בסין), הירידה שרושם המדד מתחילת השנה היא חריגה במיוחד. המדד הראשי ירד ביותר מ-81% מהשיא שקבע בתחילת דצמבר. המדד עבור האוניות מסוג Capesize ירד ב-100%. המדד ירד בכל 36 ימי המסחר האחרונים.
מדד התובלה לספינות מסוג Capesize
- 7.טעות המדד ירד ב 150 אחוז.... (ל"ת)קובי 04/02/2020 07:39הגב לתגובה זו
- 6.מושקע בקולים 04/02/2020 06:24הגב לתגובה זואיזה שוק כייפי. כלום לא עוצר אותו. מדינה כמו סין נמצאת בהקפאה וסגר מוחלט וזה לא מעניין את השוק. בריטניה יוצאת מהאיחוד האירופי וזה לא מעניין את השוק. יום אחד של ירידות וממשיכים חזק צפונה. אני צופה היום שבירת שיא בארהב ובישראל חותכים את 1700 וטסים לעבר 1740. יאהווווו
- 5.יניב67 03/02/2020 19:43הגב לתגובה זובסוף הקורנה תעזור להוציא קצת אוויר מהבועה...
- 4.ואם השוק עדיין בשיא כנראה שזה לא מעניין (ל"ת)הכל מגולם 03/02/2020 18:03הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 03/02/2020 18:02הגב לתגובה זוכי אז הוא יפסיק להתקיים מתמטיקה בסיסית.
- 2.לרון 03/02/2020 17:53הגב לתגובה זוהיבשתית ברכבות תיפגע.
- 1.דירה = קורת גג 03/02/2020 17:14הגב לתגובה זודירה = קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.
עו"ד אופיר נאור (צילום: שלומי יוסף)אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים
עו"ד אופיר נאור לצד מחזיקים נוספים בצים - מור גמל פנסיה, רידינג קפיטל וספרטה 24, נלחם להכניס דירקטורים לחברת הספנות שנמצאת במהלך של בחינה למכירת עסקיה, והצליח. החשש הגדול היה שהחברה תימכר בזול למקורבים לרבות למנכ"ל, אלי גליקמן.
בעלי המניות פעלו משפטית ותקשורתית והביאו לכך שהחברה תקבל הצעות רכישה נוספות. במקביל המניה עלתה מאז שהמאבק הזה החל במעל 40%, והיום הם הצליחו להיכנס לדירקטוריון. זה מהלך אקטיבי חשוב שהציף ערך לבעלי מניות המיעוט ומנע העברת ערך למקורבים.
בהמשך להסכם בין החברה לבעלי המניות, נמסרה הודעה משותפת - כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות (הכוללת גופים מוסדיים ופרטיים ישראליים) מביע אמון מלא בדירקטוריון צים, תומך באופן מלא בבחינה האסטרטגית שמוביל הדירקטוריון וממליץ לבחור בכל עשרת המועמדים המומלצים על ידי הדירקטוריון. כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות תומך ברשימת החברה באסיפה השנתית ומעודד את כל בעלי המניות של צים להצביע בעד כל המועמדים.
קבוצת בעלי המניות הסכימה לסיים את מאבק ההצבעה שלה, ודירקטוריון צים אישר רשימה של עשרה מועמדים לדירקטוריון שתוצג לבעלי המניות באסיפה השנתית. הרשימה כוללת את כל חברי הדירקטוריון המכהנים וכן את ה"ה רון הדסי ורן גריצרשטיין, אשר יומלצו על ידי הדירקטוריון לבחירה. זימון מעודכן לאסיפה השנתית, הכולל את רשימת עשרת המועמדים, תוגש בקרוב לרשות ני"ע האמריקאית.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- בדרך לפשרה: ביהמ"ש אישר העברת תביעה נגד אידיבי אחזקות וגנדן לגישור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון צים, אמר: "ההסכם הזה משקף יישור קו חזק בין הדירקטוריון לבעלי המניות ברגע מכריע עבור החברה. עם תמיכה רחבה ברשימת הדירקטורים המלאה, הדירקטוריון יוכל להמשיך ולהתמקד בהשלמת הבחינה האסטרטגית ובמקסום הערך לכלל בעלי המניות של צים."
