גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס; קרדיט: החברהגדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס; קרדיט: החברה

מובילאיי תשלב את השבבים של ולנס בפרויקטים של נהיגה אוטונומית

שת"פ כחול לבן בוול סטריט, שבבי VA7000 של ולנס, התומכים בתקן MIPI A-PHY, ישמשו להעברת וידאו מהירה בין חיישני הרכב לפלטפורמת EyeQ6 של מובילאיי

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה מובילאיי ולנס

שת"פ אסטרטגי בין מובילאיי Mobileye -0.52%   לחברת ולנס סמיקונדקטור Valens -1.69%   - ולנס, ספקית של שבבים לתקשורת מהירה בתעשיות האודיו-וידאו והרכב, הודיעה כי שבבי VA7000 של החברה התומכים בתקן MIPI A-PHY, ישמשו כתשתית התקשורת המהירה להעברת וידאו בין החיישנים ברכב למערכת EyeQ™6 High של מובילאיי, עבור פרויקטים של קבוצה עולמית מובילה של יצרניות רכבים. מדובר באבן דרך משמעותית עבור תקן MIPI A-PHY, כאשר תעשיית הרכב ממשיכה להתאגד סביב תקן עולמי זה.


"אנחנו שמחים לשלב את שבבי VA7000 של ולנס התומכים בתקן MIPI A-PHY, כרכיב מפתח התומך בפלטפורמות הנהיגה האוטומטית והאוטונומית שלנו, עבור פרויקט ראשוני זה של הלקוח", אמר אלחנן רושינק, סגן נשיא בכיר להנדסה במובילאיי. "תקן ה-MIPI A-PHY מספק תשתית תקשורת וידאו אמינה ובעלת ביצועים גבוהים ביותר, ואנו מצפים לעבוד עם ולנס להרחבת האקוסיסטם של התקן ולהביא את הטכנולוגיה הזו לעוד יצרניות רכב מובילות בשוק."


מובילאיי בחרה בשבב VA7000 של ולנס, לאחר השוואות ובדיקות ביצועים מקיפות בהן נמצא השבב של ולנס טוב יותר בפרמטרים רבים, ועם יתרונות משמעותיים. "שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי, מובילה עולמית בתחומי ADAS ומערכות נהיגה אוטונומיות, הוא הוכחה להבטחה שטמונה בתקן MIPI A-PHY, אמר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס. "טיבן של מערכות SoC כמו של מובילאיי תלוי במידע מדויק ואיכותי המתקבל מהחיישנים של מערכות אלו, והבחירה של מובילאיי בשבבי VA7000 שלנו מוכיחה שהפתרון שלנו הוא הפתרון המתאים להעברת המידע הנדרש בצורה מהירה, איכותית וללא שגיאות. שיתוף פעולה חשוב זה, עם חברה מהפכנית כמו מובילאיי, מהווה אבן דרך משמעותית עבור ולנס ועבור תעשיית הרכב כולה."


MIPI A-PHY הוא התקן הטכנולוגי הראשון בתעשיית הרכב אשר פותח לצורך תקשורת וידיאו מהירה עבור חיישנים ומסכי תצוגה. הוא תוכנן במיוחד כדי לעמוד בדרישות הדור הבא של מערכות ADAS ומאפשר העברת וידאו בקצבים גבוהים וללא השהייה, תוך שמירה על בטיחות הנוסעים לאורך כל מחזור חיי הרכב. מאז ששוחרר לתעשייה, תקן ה- MIPI A-PHY ממשיך לצמוח ולהתרחב, ומושך חברות חדשות המפתחות מוצרים המבוססים על תקן זה. ולנס סמיקונדקטור היא שותפה מרכזית בפיתוח התקן, והייתה הראשונה להציע מוצרים תואמי A-PHY עם סדרת שבבי VA7000 שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

אירוע נדיר: "תמכרו את המניה של וורן באפט"; ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה

מניית ברקשייר האת'וויי נחלשה לאחר המלצת המכירה. האנליסט מזהיר מירידה ברווחיות הביטוח, שחיקת הכנסות ההשקעה וחשש סביב פרישתו הקרובה של וורן באפט
אדיר בן עמי |

מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82%  ירדה בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט ביום שאחרי. באפט יפרוש בסוף השנה מניהול החברה. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A. ביטוח זה חלק מרכזי מפעילותה של ברקשייר וכשבוחנים את הרווחים שהשיגה לאורך השנים מגלים שהביטוח היה העוגן הכי מרכזי, עד ההשקעה באפל וההשבחה שלה שהפכה להיות הכי משמעותית לברקשייר מאז ומעולם. 


המלצת מכירה על ברקשייר זה לא משהו שקורה בכל יום, למעשה לא זכור שבשנים האחרונות מישהו המליץ למכור את המניה. ברקשייר של באפט מקבלת המלצות חמות מרוב האנליסטים המכסים אותה כשרק שילדס ממליץ למכור.  שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את הירידה מהשיא של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.


GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.


ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-340 מיליארד דולר במזומן ובאגרות חוב קצרות. אם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט - החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.


בעיית הירושה

שילדס מעלה גם החשש הגדול "מהיום שאחרי". באפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. המחליף של באפט מנוסה וידען, אבל הוא לא באפט וזה בצדק מעלה חשש: האיש שיירש את וורן באפט - המשימה הבלתי אפשרית של גרג אייבל