אל על לוקחת 299 דולר לטיסה לאתונה וחזרה - ארקיע גובה 900 דולר

האיחוד האירופי המליץ לחברות הזרות לא לטוס לישראל - רובן גם ככה לא טסו לכאן, אבל כעת ישראלים רבים צפויים למצוא את עצמם בשבועות הקרובים ללא דרך חזרה הביתה; הפתרון המסתמן - הפיכת אתונה ולרנקה כתחנת ביניים
רוי שיינמן | (8)

חיסול נסראללה טרף את הקלפים. רשות התעופה האירופית המליצה לחברות התעופה להימנע מלטוס לישראל. רובן גם ככה לא טסו לכאן, אבל בהינתן שהחברות שכן טסות כאן יפסיקו את הטיסות, מטיילים רבים צפויים להיתקע בחו"ל.

החברות הישראליות עובדות במלוא התפוקה, והן מלאות עד אפס מקום. מי שמצליח להשיג מושב אצל אל על  אל על 0% או ישראייר ישראייר גרופ 0% משלם סכומים גבוהים, אבל אין מקומות פנויים לימים ולשבוע הקרוב. חברות התעופה המקומיות מלאות מבחינת קפסיטי, הן מתוחות עד לקצה, כאשר כל צי המטוסים עובד במלוא התפוקה. המשמעות היא לא יהיו טיסות חילוץ, לא יהיו טיסות נוספות להחזרת ישראלים לחג. 

יש פתרון אחד שכן יכול לעבוד, לפחות חלקית. הישראלים יכולים לטוס ללרנקה או אתונה ושם לתפוס טיסה של חברה ישראלית. גם הטיסות האלו מלאות אבל הקרבה של היעדים האלו לישראל מאפשרת לחברות להפעיל לשם יותר טיסות. אולי אפילו אייר חיפה, המצטרפת החדשה לשוק התעופה, תוכל לעזור להביא ישראלים מקפריסין ומיוון, אבל גם היא עם קיבולת נמוכה מאוד - כרגע יש לחברה רק שני מטוסים קטנים עם בערך 70 מושבים כל אחד.

אל על הודיעה כי היא מתגברת טיסות בקווים של אתונה ולרנקה עם שתי טיסות חדשות. מחיר הכרטיס מאתונה עומד על 299 דולר, ומלרנקה על 199 דולר. מחיר לכיוון אחד יהיה מחצית מהסכום. מנגד ארקיע מרשה לעצמה לקחת 900 דולר על טיסה לאתונה וחזרה. פי 3 מהמחיר של אל על.   

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    קשקש 30/09/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    מה שבטוח הציבור יזכור לליכוד שהם עמדו מנגד בזמן שחברות התעופה הישראליות עברו לשלב הגזל והעושק של הציבור המסכן כמו כן זה יחזור כבומרנג לחברות התעופה הישראליות הציבור לא שוכח.
  • 7.
    לרון 30/09/2024 10:23
    הגב לתגובה זו
    ינפיק את אייר חיפה אני בפנים,לעת עתה קונה ישראייר נמנע מאל על לא המלצות
  • 6.
    ליאור 30/09/2024 08:52
    הגב לתגובה זו
    כל עוד תהיה לי אפשרות פרקטית אחרת לעולם לא אטוס עם חברה ישראלית
  • 5.
    ריקי 30/09/2024 08:13
    הגב לתגובה זו
    ומתפרעת ביעדים אחרים ושם עושה את ההון
  • 4.
    כלכלן 29/09/2024 17:57
    הגב לתגובה זו
    שאל על עקצו את המדינה בתמורה למחיקת חובות
  • 3.
    אנונימי 29/09/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    לגבי ארקיע זה נכון ושערורייתי! לגבי אלעל, הטיסות האלו הן חלק מהסכם עם משרד האוצר על מנת שיפחיתו להם את תשלום המס עבור הרווחים העצומים של השנה החולפת! הם מחוייבים למחירים האלו עד סוף השנה. הם לא שונים מארקיע בהתנהלות
  • 2.
    העונש יגיע ...בהמשך (ל"ת)
    יוסף 29/09/2024 17:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 29/09/2024 17:42
    הגב לתגובה זו
    שרות לקוחות הצחקתם אותי טלפון כנל ועכשיו מחיר גבוה
חיילי צהל חרבות ברזל
צילום: דובר צהל

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה

האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק ישראל חיילים

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור. 

היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים. 

מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך. 

כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית. 

באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית. 

מערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיותמערכת IRON BEAM 450 של רפאל. קרדיט: רשתות חברתיות

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה

רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור

רן קידר |
נושאים בכתבה רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם. 

המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם. 

לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.

בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.

במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית, נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.