פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
ההצעה לנושי אלטיס
קבוצה גדולה של נושים מובטחים הגישה לאחרונה הצעה לאלטיס, חברת התקשורת הענקית שבבעלות המיליארדר הישראלי-צרפתי פטריק דרהי. מדובר בהצעה להתמודדות עם חובות ענק של 24.4 מיליארד יורו, שנצברו כתוצאה מרכישות ממונפות בתקופה של ריביות נמוכות. אם ההצעה תתקבל, דרהי עלול לאבד את השליטה בחברה שלו.
פטריק דרהי בתקופה טובה יותר (קרדיט: שמואל נחמני)
הנושים הציעו "תספורת" של כ-15%-20% על החובות המובטחים, כשבתמורה הם יקבלו אג"ח שניתן להמיר למניות בעתיד. המהלך הזה, עלול להוביל לכך שדרהי יאבד את השליטה באלטיס. השאלה אם יש לדרהי פתרון אחר, אחרי הכל - אין לאלטיס איך להחזיר את החובות האלו לנושים ולמעשה היא בידי הנושים.
הנושים בחודשים האחרונים מאבדים סבלנות והם הבהירו שהצעדים הבאים יהיו דרמטיים יותר על רקע חוסר היכולת של הקבוצה להתמודד עם נטל החובות שלה, במיוחד כשנכנסים לתמונה הריביות הגבוהות וההוצאות הגדולות על תחזוקה שוטפת. במקביל, הם דורשים כי חלק מהכנסות החברה ממכירת נכסים (כ-3 מיליארד יורו) יועבר לשלם חובות, ואפילו מבקשים שדרהי יכניס הון אישי משלו להצלת החברה.
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלטיס, שמחזיקה בבעלות על חברות תקשורת באירופה, בארה"ב ובישראל, נכנסה לצרות פיננסיות בעקבות ההתרחבות המהירה שלה, והמצב בצרפת לא עוזר לה – עסקי הטלקום שם, במיוחד SFR, סובלים מביצועים חלשים.
פטריק דרהי והנוכחות שלו בישראל
אז מי זה פטריק דרהי, ומה הקשר שלו לתקשורת בישראל? חוץ מהיותו איל תקשורת בינלאומי, דרהי שולט גם בכמה מהנכסים הגדולים ביותר בשוק התקשורת הישראלי. הוא מחזיק בבעלות על הוט, ספקית התקשורת המובילה שמספקת שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה. דרהי רכש את הוט בשנת 2009 ומאז החברה היא חלק בלתי נפרד מהשוק המקומי.
- 2.מזכיר צרפתי אחר מר מיכאל גולן... (ל"ת)פראייר 20/09/2024 13:14הגב לתגובה זו
- 1.עושה חשבון 20/09/2024 11:47הגב לתגובה זוכך זה תמיד עם הממונפים.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
