עיקול רכב
צילום: רשות המסים

180 מיליון שקל מחייבי מס. או: מי מסתובב עם 65 אלף שקל בכיס?

זאת, במסגרת מבצע גבייה ברחבי הארץ; רשות המסים גם עיקלה 135 מכוניות 

במטרה להיאבק בהון השחור, נתפסו 2,200 עוסקים שצברו חובות למע"מ, ורשות המסים הצליחה לגבות מעל 180 מיליון שקל, ועוקלו 135 רכבים.

על פי הרשות, לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 169 עוסקים בענף המסחר במצברים ובצמיגים, ובענף שטיפת המכוניות. כך לדוגמא, הגיעו מבקרי החשבונות לחנות למכירת חלקי חילוף ומצברים לרכב באזור עכו, שם נמצאה קופה רושמת אשר לא הייתה פעילה. כשנשאל העוסק היכן נמצאים כספי המזומן שהתקבלו עבור מכירת הסחורה, ענה: "מה הבעיה? הכל בכיס" והוציא מכיסו את המזומנים. בעקבות הביקורת ספרי העוסק ייפסלו. בביקורת אחרת, בעסק למכירת צמיגים לרכבים בטייבה עלה במהלך בדיקת הקופה וחשבון הבנק כי העוסק לא הנפיק חשבוניות על סך 65 אלף שקל בגין שיקים והעברות בנקאיות שהתקבלו. בעקבות הממצאים תבוצע לעוסק ביקורת מקיפה.

בעסק לשטיפת מכוניות בפתח תקווה, נערכה ביקורת חוזרת לאחר שבביקורת קודמת שנערכה עלה, כי העוסק השמיד ראיות והסתיר מסמכים. במהלך הביקורת התברר כי, העוסק לא רשם הכנסות עבור שטיפת 21 רכבים ואף ניסה להסתיר מסמכים המעידים על כך. מחישובים שנערכו על בסיס תצפיות ודיווחי העוסק בפועל עולה כי קיימת העלמת הכנסות של כ-2 מיליון שקלים. התיק יועבר להמשך חקירה וביקורת מעמיקה במשרדי המע"מ. במהלך פעולות הגבייה והאכיפה, הגיעו עובדי מע"מ יחד עם עובדי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה לעוסק בעבודות עפר באזור נתניה בעל חוב של כ-840 אלף שקל למע"מ. במהלך הליכי האכיפה כנגדו, ניסה העוסק להבריח את רכבו הפרטי אך נתפס בטרם הצליח. בהמשך, לאחר שנתפסו גם מזומנים בסך של כ-120 אלף שקל, הסדיר העוסק את מלוא החוב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חייבים לבצע פעולות אכיפה בעיקר במגזר הערבי (ל"ת)
    שלומי 25/05/2022 06:05
    הגב לתגובה זו
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.