לא אל-על: ישראייר קיבלה אישור להלוואה בהיקף של 115 מיליון שקל
המשבר בסקטור התעופה הגלובלי הוריד חברות רבות על ברכיהן. שמיים סגורים, חוסר רצון כללי לעלות על מטוסים והוצאות תפעול עצומות, פגעו משמעותית בענקי הסקטור, כמו גם בחברות הקטנות. אל על, שכתבנו עליה פה רבות, היא דוגמה מצוינת לחברה שהייתה מקולקלת עוד לפני הקורונה. אחת מהאחיות הקטנות בתעופה הישראלית, ישראייר, דווקא לא.
היום, במייל לעובדי החברה, מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, הודיע כי משרד האוצר נתן לחברה אישורים עקרוניים לקבלת הלוואה בערבות מדינה, בהיקף של 115 מיליון שקל. 90 מיליון מתוכם, כלומר 75%, יהיו בערבות המדינה.
>> התמיכה באל על היא פוליטית ורשלנית
>> תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן
"משמעות אישור זה הנה הבעת אמון של המערכת הבנקאית בחברת ישראייר ובתוכנית האסטרטגית שלה והינו אבן דרך מהותית בהליך קבלת ההלוואה אשר צפויה להתקבל מחצית חודש יוני", כתב סירקיס.
במקביל, למרות העלייה המפחידה במספר הנדבקים במגיפה בישראל, החברה הודיעה עוד כי היא נערכת להחזרת הטיסות ליעדי מונטנגרו, פאפוס, ברלין, איי יוון, גיאורגיה, סלובניה, בלגרד וזנזיבר. עכשיו רק צריך למצוא אנשים שיסכימו לעלות על המטוסים.
- מתנה או הלוואה? הסכנות בהעברת כספים בתוך המשפחה
- קנה חלק מדירה כדי לעזור לבעלת הדירה שנקלעה לחובות - וקיבל תביעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.אורי 10/07/2020 17:18הגב לתגובה זוהמזל של ישראייר הוא שיש לה מנכ"ל טוב ועובדים טובים ומשקיענים. הרבה הצלחה לכם !
- 1.ג'ק 08/07/2020 14:00הגב לתגובה זוכמה קשקוש בכתבה קטנה...תנו מחירים סבירים והמטוסים יהיו עמוסים עד שלא יהיה מקום אחד פנוי בטיסות,היעדים הר"מ נקיים ובטוחים מוגדרים כירוקים ,הישראלים מתים כבר לצאת לנפוש תראו מה קורה באילת 90% תפוסה בבתי המלון במחירים בשמיים מחירי רצח ועדיין כל התיירות באילת הם על טהרת הישראלים
- אורי 10/07/2020 17:27הגב לתגובה זובטח שכל בתי המלון באילת מלאים בישראלים. גם כי בגלל חובת הבידוד לחוזרים בחו"ל אין עוד אישור לצאת לשם אז זה מה שנשאר , וגם כי אין כרגע ביקוש מצד תיירים מחו"ל להגיע חארץ בגלל הגל השני.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

