ביטקוין מטבע דיגיטלי קריפטו
צילום: Istock

חשד: העלים מס על ביטקוין במיליוני שקלים

לפי החשדות נגדו, תושב קדימה צורן, מכר מטבעות וירטואליים ללא דיווח והשתמש בארנקים דיגטליים לטשטוש עקבותיו. הוא שוחרר בתנאים מגבילים וערבות של 100 אלף שקל
ארז ליבנה | (15)

תושב קדימה צורן חשוד שמכר ביטקוין ואית'ריום – מהמטבעות הדיגיטליים המובילים בעולם – במיליוני שקלים ולא דיווח על עסקאותיו לרשויות המס, תוך שהוא נוקט בפעולות טשטוש על מנת לחמוק מגילוי.

 

בחקירה סמויה של יחידת יהלו"ם - היחידה הארצית למאבק בפשיעה ברשות המסים - נמצאו התכתבויות הנוגעות לעסקאות רבות של המרת מטבעות וירטואליים בהיקף של מיליוני שקלים של החשוד.

 

על פי החשדות נגדו, הוא לא דיווח כמתחייב על פי פקודת מס הכנסה. כמו כן אותרו במסגרת החקירה עשרות ארנקים דיגיטליים המשויכים לחשוד שנועדו על פי החשד לטשטש את זהותו כבעלים של הכספים ולהסתיר את מקורות ההכנסה.

 

על סמך המידע שנאסף, נפתחה חקירה גלויה כנגד החשוד ומעורבים נוספים שסייעו לו בהעלמת הכנסות והסתרת הכספים. במסגרת החקירה ערכו חוקרי יחידת יהלום ויחידת הכלבנים של רשות המסים חיפושים, שם נתפסו חומרי חקירה רבים, והחשודים הובאו למשרדי יהלום ונחקרו על החשדות המיוחסים להם.

 

ברשות המסים ציינו כי מדובר בפעם השנייה בלבד בהנתפס חשוד במכירת מטבעות דיגיטליים בהיקף שכזה. היו עוד כמה פעמים שבהן נתפסו כמויות קטנות, אבל העלמה בהיקף כזה היא יחסית נדירה.

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    איך הכלבים של יח' הכלבנים איתרו ארנק דיגיטלי? (ל"ת)
    יובל 07/10/2020 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מכירות במיליונים ושחרור בערבות של 100 א' ? (ל"ת)
    הצבי ישראל 09/07/2020 19:51
    הגב לתגובה זו
  • שופטי חלם (ל"ת)
    טל 03/10/2020 20:01
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    טמבל 02/07/2020 10:55
    הגב לתגובה זו
    בתל אביב ? אמנם סכומים קטנים כל פעם, אבל בשביל מיליונים מה לא עושים ?? אפילו תשכור חדר ליד הכספומט ??
  • ד״ר לחשבון 27/08/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    נגיד 1,000 שקל ביום? אז רק מיליון שקל בודדים ייקחו לו 1,000 ימים. כלומר 3 שנים. 3 מיליון שקל? זה כבר כמעט 10 שנים. ואם אתה חושב שמישהו שנכנס כל יום ומושך 1,000 שקל במשך 10 שנים לא ימשוך תשומת לב, יש לי ממשלת אחדות שאולי תרצה להצטרך אליה כממלא מקום ר״מ.
  • 7.
    נ 27/06/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    אוכלת יושביה..חזירים מנוולים
  • 6.
    ככל הנראה הלשנה. אחרת לא היו תופסים. (ל"ת)
    גרגמל 27/06/2020 08:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יא 26/06/2020 00:01
    הגב לתגובה זו
    אז למה לשלם מיסים ???????
  • 4.
    . 24/06/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    כותרת יותר מדוייקת
  • 3.
    ערבה חבוטה 24/06/2020 15:34
    הגב לתגובה זו
    שלא מאפשרת להכניס לישראל כספים של רווחי ביטקוין, אבל דורשת עליהם תשלום מס מלא.
  • 2.
    Say what 24/06/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
    מה נתנו להם להריח ? חיבור usb? עקבות דיגיטליות? אולי הם מומחים לדוג'קוין
  • 1.
    עוד פעיל יש עתיד (ל"ת)
    עוד חוזר הניגון 24/06/2020 10:21
    הגב לתגובה זו
  • LoL 24/06/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    אין כמו להריח ביטקויין
  • רק לביבי מותר לא לשלם מיסים ועוד לשדוד את הקופה הציבורי (ל"ת)
    קחו בננות 24/06/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
  • שושי 03/07/2020 16:18
    יש לנו בכלל קופה ציבורית. וכמה שילם אהוד ברח מסים על שהות של 20 שקל ללילה במלון בפריז על חשבון קופת המדינה יחד עם אשתו השניה החסודה אחרי שזרק את אשתו הראשונה שהזקינה מהר מדי לכלבים?
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?