קלפי בחירות הצבעה
צילום: Istock

תוצאות הבחירות: הימין החדש בחוץ, הליכוד קיבל הכי הרבה קולות

סמוך לחצות פורסמו הנתונים הסופיים של הבחירות: הימין החדש קיבל 3.22% מהקולות - ונותר מתחת לאחוז החסימה. הליכוד - המפלגה הכי גדולה עם 36 מנדטים
מערכת Bizportal | (4)

הימין החדש נותר בחוץ. כך עולה מנתונים סופיים שפורסמו הלילה בסמוך לחצות על ידי ועדת בחירות. מפלגת הימין החדש של איילת שקד ונפתלי בנט קיבלה 3.22% מהקולות ונותרה מחוץ לכנסת. לבנט ושקד חסרו כ-1,300 קולות בשביל להיכנס לכנסת.

מהנתונים עולה כי לליכוד הצביעו הכי הרבה אזרחים - 1,138,772 שהם 26.45% מהקולות הכשרים. אחרי הליכוד ניצבת מפלגת כחול לבן עם 26.11% מהקולות. המפלגה השלישית בגודלה היא ש"ס (או בשמה הרישמי התאחדות הספרדים שומרי התורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל) שקיבלה 5.99% מהקולות.

מתוצאות אלו עולה כי הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר עם 36 מנדטים, כלומר הליכוד גדל במנדט אחד לעומת התוצאות הקודמות. במקביל מנדט אחד ירד ממפלגת יהדות התורה. המשמעות היא שמפת הגושים לא משתנה. עבור ליכוד מדובר בהישג משמעותי.  מאז בחירות 2003 - אז קיבל הליכוד 38 מנדטים - לא הצליחו במפלגת הליכוד לשחזר הישג בסדר גודל כזה. מי שהיה חתום אז על ההישג הוא רה"מ לשעבר אריאל שרון. 

רשימת המנדטים לכנסת הבאה:

הליכוד - 36 מנדטים

כחול לבן - 35 מנדטים

ש"ס - 8 מנדטים

יהודה התורה - 7 מנדטים

העבודה - 6 מנדטים

חד"ש תע"ל - 6 מנדטים

איחוד מפלגות הימין - 5 מנדטים

ישראל ביתנו - 5 מנדטים

כולנו - 4 מנדטים

רע"מ בל"ד - 4 מנדטים

מרצ - 4 מנדטים

ביממה האחרונה הועלו טענות בנוגע לאי סדרים בבחירות. בעיקר על רקע נתונים שלכאורה לא הוזנו כראוי באתר ועדת הבחירות. מדובר על חוסר תאימות בין נתוני הקולות הכשרים בפועל לנתוני הקולות הכשרים כפי שדווחו על ידי ועדת הבחירות. השופט חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, נאלץ הערב לשאת דברים ולנסות להרגיע את המצב. מלצר התחייב שעד חצות נתוני האמת יעודכנו - וכך היה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ל 12/04/2019 15:40
    הגב לתגובה זו
    היא וסבא שלה.
  • 3.
    אלכס 12/04/2019 15:04
    הגב לתגובה זו
    שוב האגוהמנופח של כמה אנשים גרם לאיבוד 8 מנדטים בימין.
  • 2.
    רמי 12/04/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    איזה יופי....פחות זאבים...
  • 1.
    שלמה 12/04/2019 00:39
    הגב לתגובה זו
    יש 1600 קולות שבמחשב נרשמו למפלגת העבודה ובדף הספירה של ועדת הקלפי רשומות ליהדות התורה ןלכן החלוקה של המנדטים תשתנה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.