בלגן אטומי - מפגינים חסמו את צומת עזריאלי בת"א
צומת עזריאלי בת"א נחסם לקראת שיות הצהריים ע"י עובדי מפעל חיפה כימיקלים שדורשים מהממשלה למצוא פתרון מיידי שימנע את פיטורי 1,500 העובדים במפעלי החברה בדימונה ובחיפה בעקבות הסגירה הצפויה של מיכל האמוניה במפרץ חיפה. המפגינים נשכבו על הכביש ובשל החסימה נוצרו פקקי ענק באזור. לפי דיווחים מהשטח, נרשמו מספר עימותים פיזיים בין נהגים עצבניים למפגינים. כעבור שעה, הצומת נפתח לתנועה.
בהפגנה שקיימו עובדי המפעל לפני קצת יותר משבוע בסמוך למפעל בדימונה אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' שמתמודדת על תפקיד יו"ר ההסתדרות כי מעולה שמיכל האמוניה נסגר אבל אין סיבה ש1500 עובדים יזרקו לרחוב, יש מספיק פתרונות. איפה הבעלים שאסף ביצי זהב, איפה נתניהו".
הנה סרטון ותמונות מהאירועים כעת בצומת עזריאלי:
- 10.אתם הראשונים להפגע במקרה של אסון! (ל"ת)את אתם דופקים? 28/03/2017 16:36הגב לתגובה זו
- 9.השופט 28/03/2017 14:29הגב לתגובה זוימצאו לחבר'ה האלה עבודה במקום כלשהו. לפני זה צריך לרוקן ולהרוס את מיכל האמוניה! אנשים בצפון מתים ממחלות! לא רחוק היום שקרה אסון בגלל תאבת הבצע של גורמים כלשהם!
- גמד 29/03/2017 03:53הגב לתגובה זוהרבה זמן היה להתארגן, למה שיהיו 1500 מובטלים?
- 8.חיפאי 28/03/2017 13:41הגב לתגובה זולא שיש למישהו משהו אישי נגד, אבל פצצת אטום ליד גן הילדים מהבית שלך.... אין מה לעשות, צריך לסגור את האמוניה. וצריך גם לתת תשומת לב מיוחדת לשימור האנשים במעגל העבודה. אבל אלו דברים שצריכים לקרות במקביל.
- 7.אהרון אוחננינה נהג ס 28/03/2017 13:04הגב לתגובה זושלושה פשעים הביאו את חיפה כימיקלים לנקודת זמן זו: הפושעים הראשיים הם: הנהלת המפעל שלא ניהלה את סיכוניה ארוכי הטווח. היו לה שנים להתארגן על בניית מפעל ייצור אמוניה או מיכל רחוק מריכוזי אוכלוסייה. חיפה כימיקלים חברה עשירה מאד ויכלו לבצע זאת גם ללא מענקים ממשלתיים. טעו בתחזיתם כי המיכל ייסגר. טעו בתחזיתם כי יכופפו את הממשלה למענק או פתרון כלכלי אחר. זו לא טעות ניהולית, זו רשלנות ניהולית הגובלת בפשע. הפושעים במקום השני הנם שרי ממשלת ישראל: אמוניה הוא חומר אסטרטגי למאות מפעלים בארץ בכלל. האם ידעתם שמידיי חודש מיוצרת אמוניה במאות טונות על יד חברת החשמל ? בדקתם היכן המיכלים ? חברות ייצור משתמשות באמוניה על בסיס קבוע וקריטי, בתי חולים וכיוצא בזה. גם אם נסתכל על בעיית האמוניה בהקשר של חיפה כימיקלים לבדה, הרי שו חברה המפרנסת בכבוד אלפי משפחות ואחראית לכאחוז עד שניים מכלל היצוא מישראל. שניים וחצי מיליארד שקל לשנה. האם ממשלת ישראל לא הייתה אמורה לקחת פוזיצייה ברורה ולהקים מיכל או מפעל לאמוניה ? ואם לא זאת, מדוע הממשלה לא אנסה את הנהלת המפעל לממן פתרון בעצמה ? המכרז ל ממשלת ישראל כשל, ומאז הממשלה ז
- ארנון 28/03/2017 14:04הגב לתגובה זוהם כתבו שהמכל מסוכן ולא חיוני לבטחון ישראל. זה שהחברה והממשלה הימרו כשמרחו את נושא העברת המיכל והתייצבו בבית משפט זה נכון. עבור המפעל זו שאלה קיומית אז מאוד לא אחראי מצידו. הטיעון לגבי שאר מיצרי/צרכני האמונייה לא רלוונטי כי כל סכנה כזו צריכה טיפול.
- 6.eby 28/03/2017 12:26הגב לתגובה זומפוטרי רשות השידור אומרים:"היום זה אנחנו.מחר זה אתם".אני טוען ההיפך.אז הינו אנחנו המפוטרים והיום זה אתם.אז שתקתם ולא השמעתם את קולכם.היום אנו שותקים ואף אומרים.לפטר וכמה שיותר מהר כדי ליצר פה שקיפות ולפרק מונופולים.
- 5.אני רואה שגם החילונים יודעים להפגין לא רע בכלל (ל"ת)שני 28/03/2017 12:25הגב לתגובה זו
- 4.חשבתי על מחירי הדיור. כנראה שאין בעיה איתם.הימור למשתכן (ל"ת)טל 28/03/2017 12:21הגב לתגובה זו
- 3.רגיש 28/03/2017 12:11הגב לתגובה זואולי שייגיס אותם לתאגיד החדש...
- 2.נתי 28/03/2017 11:57הגב לתגובה זואם זאת הייתה הפגנה של קבוצות אחרות כמו יוקר המחיה, איכות השלטון וכו, אז מזמן היו עוצרים אותם. אבל, מאחר ואלו שייכים למחוברים (ההסתדרות) אז אף אחד לא מפריע להם.
- נכה מחוסר דיור 28/03/2017 12:16הגב לתגובה זוהעלאת והצמדת קצבת הנכות לשכר המינימום
- גמד 29/03/2017 03:56התקרה היום היא 2900 שח מזורגגים ואת התקרה הזו צריך להעלות ל7000
- 1.נכים תלמדו! כך צריך כדי שיקשיבו לכם (ל"ת)אור 28/03/2017 11:38הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".