משפחת ה-DS של סיטרואן מתרחבת

סיטרואן מציגה את הדבר הבא במשפחת ה-DS – רכב פנאי גדול ויוקרתי בשם 'ויילד רוביס' (Wild Rubis)
עמרי ספיר |

סיטרואן ויילד רוביס (Wild Rubis)

סיטרואן חושפת לראשונה את רכב הקונספט החדש שלה, שמהווה קדימון לאחד הדגמים החדשים שיצטרפו למשפחת ה-DS בשנה הבאה. יש לו שם מעט משונה, כזה שצריכים להסביר ולהמשיך הלאה – ויילד רוביס (Wild Rubis). בתרגום חופשי זה יוצא אבן אודם פראית. בתרגום חופשי קצת פחות, הכוונה היא ככל הנראה לסדרת ספינות מלחמה צרפתיות שנשאו את השם רוביס. וספינה זה לא רחוק מהקונספט שלפנינו – רכב פנאי מגודל ויוקרתי שינסה להתמודד מול כמה מהתותחים הכבדים של התעשייה.
 

עם בסיס גלגלים של 290 ס"מ, הויילד רוביס חולק ככל הנראה פלטפורמה עם סיטרואן C6 ז"ל. עם אורך כולל של 470 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ וגובה של 159 ס"מ, הוא דומה במידותיו לאלו של ב.מ.וו X5, אינפיניטי FX, פורשה קאיין ושות'. כלומר, סיטרואן מתכננת לקפוץ למים העמוקים עם רכב הפנאי הצפוי שלה. בינתיים, היא תציג בתערוכת שנחאי הקרובה כמה מהטריקים שיש לה בשרוול בשביל לעמוד במשימה.
 
 

מצד שני, נכון לעכשיו, היא אינה מוכנה לחשוף את אותם טריקים. חוץ מהמידות שלמעלה, והצהרה על הנעת כלאיים ללא פירוט, אנחנו נשארים עם העיצוב. זה ניחן מראה נמוך ורחב שמעניקות לו המידות, עם הרבה קווים מעוצבים. ניתן בקלות לזהות המשכיות בין עיצובם של דגמי DS הקיימים, לצד מכונית הקונספט המרשימה נומרו 9 שהוצגה לפני שנה, גם כן בסין. סיטרואן מכנה אותו תכשיט, ומשלימה עם צבע אדום-בורדו עמוק וחישוקי 21 אינץ' מעוצבים.
תא הנוסעים נשאר מחוץ למשוואה לעת עתה. אבל ככה זה ברכבי קונספט.

קשה לקבוע מתי יעשו רכבי הקונספט של סיטרואן את המעבר לדגמים סדרתיים בייצור. קשה גם לומר מה מהעיצובים המרשימים הללו ישרוד את המעבר. מה שאנחנו כן יכולים להגיד זה שהיצרנית הצרפתית צפויה להרחיב את משפחת ה-DS עם מכונית סדאן ורכב פנאי חדשים. וכל שנותר זה לקוות שהם יהיו מרשימים לפחות כמו הקונספט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת