משפחת ה-DS של סיטרואן מתרחבת

סיטרואן מציגה את הדבר הבא במשפחת ה-DS – רכב פנאי גדול ויוקרתי בשם 'ויילד רוביס' (Wild Rubis)
עמרי ספיר |

סיטרואן ויילד רוביס (Wild Rubis)

סיטרואן חושפת לראשונה את רכב הקונספט החדש שלה, שמהווה קדימון לאחד הדגמים החדשים שיצטרפו למשפחת ה-DS בשנה הבאה. יש לו שם מעט משונה, כזה שצריכים להסביר ולהמשיך הלאה – ויילד רוביס (Wild Rubis). בתרגום חופשי זה יוצא אבן אודם פראית. בתרגום חופשי קצת פחות, הכוונה היא ככל הנראה לסדרת ספינות מלחמה צרפתיות שנשאו את השם רוביס. וספינה זה לא רחוק מהקונספט שלפנינו – רכב פנאי מגודל ויוקרתי שינסה להתמודד מול כמה מהתותחים הכבדים של התעשייה.
 

עם בסיס גלגלים של 290 ס"מ, הויילד רוביס חולק ככל הנראה פלטפורמה עם סיטרואן C6 ז"ל. עם אורך כולל של 470 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ וגובה של 159 ס"מ, הוא דומה במידותיו לאלו של ב.מ.וו X5, אינפיניטי FX, פורשה קאיין ושות'. כלומר, סיטרואן מתכננת לקפוץ למים העמוקים עם רכב הפנאי הצפוי שלה. בינתיים, היא תציג בתערוכת שנחאי הקרובה כמה מהטריקים שיש לה בשרוול בשביל לעמוד במשימה.
 
 

מצד שני, נכון לעכשיו, היא אינה מוכנה לחשוף את אותם טריקים. חוץ מהמידות שלמעלה, והצהרה על הנעת כלאיים ללא פירוט, אנחנו נשארים עם העיצוב. זה ניחן מראה נמוך ורחב שמעניקות לו המידות, עם הרבה קווים מעוצבים. ניתן בקלות לזהות המשכיות בין עיצובם של דגמי DS הקיימים, לצד מכונית הקונספט המרשימה נומרו 9 שהוצגה לפני שנה, גם כן בסין. סיטרואן מכנה אותו תכשיט, ומשלימה עם צבע אדום-בורדו עמוק וחישוקי 21 אינץ' מעוצבים.
תא הנוסעים נשאר מחוץ למשוואה לעת עתה. אבל ככה זה ברכבי קונספט.

קשה לקבוע מתי יעשו רכבי הקונספט של סיטרואן את המעבר לדגמים סדרתיים בייצור. קשה גם לומר מה מהעיצובים המרשימים הללו ישרוד את המעבר. מה שאנחנו כן יכולים להגיד זה שהיצרנית הצרפתית צפויה להרחיב את משפחת ה-DS עם מכונית סדאן ורכב פנאי חדשים. וכל שנותר זה לקוות שהם יהיו מרשימים לפחות כמו הקונספט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).