דרהי אגרסיבי על HOT: רוכש מפישמן ומוזס מניות בפרמיה של עשרות אחוזים - בדרך לאחזקה של 70% מהחברה

החברה של דרהי הודיעה היום לבורסה על הסכמים עם קבוצת פישמן וידיעות אחרונות. הדירקטורים מטעם פישמן יתפטרו, וכך גם שמואל סלבין מטעם מוזס

חברת 'קול החזקה' בעלותו של פטריק דרהי, ובעלת השליטה בחברת הכבלים HOT, הודיעה היום (יום ד') כי חתמה על 2 הסכמים עם קבוצת פישמן וקבוצת 'ידיעות תקשורת' לרכישת מניותיה של HOT.

יש לציין כי נכון למועד זה קבוצת פישמן מחזיקה 12.61% ממניותיה של HOT. מההודעה לבורסה עולה כי קול תרכוש כ-6% מהון המונפק של חברת HOT לפי מחיר של 54.5 שקל למניה, לעומת שער פתיחה 46 שקלים בבורסה.

בנוסף, בהסכם עם ידיעות תקשורת ניתנה אופציה ל-2 החברות לבצע מכירה או רכישה של מניותיה של HOT בהיקף של כ-13.2% מהון המונפק של החברה, כאשר כאן מחיר הרכישה למניה עומד על 65 שקלים.

חוק החברות מגביל רכישת שליטה בחברה על ידי ביצוע פעולות בשוק ההון ולפי הוראות סעיף 382 לחוק החברות, משקיע המעוניין להגדיל את שיעור ההחזקה מעל 45% חייב לצאת בהצעת רכש לציבור, כלומר לפנות ישירות לבעלי המניות עם הצאת רכש מסודרת, אך במקרה הנידון הקונסטרוקציה של העסקה תהיה כזאת שחברת HOT תקצה לחברת קול 2% מהונה המונפק של החברה ואז בעצם דרהי יגדיל את שיעור ההחזקה שלו לכ-47% ואז תתאפשר העברת מלוא הזכויות בחברה מבלי ביצוע הצעת רכש לציבור.

במסגרת ההסכם הוחלט כי הדירקטורים מטעם פישמן החזקות, טל מניפז ועופר וויס, יגישו מכתבי התפטרות. אותו תנאי נחתם בעסקה עם ידיעות תקשורת: מסירת מכתבי התפטרות של ינון אנגל ושמואל סלבין מדירקטוריון החברה.

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מעריך כי "מדובר באירוע הכי טוב שיכול לקרות לחברה, כאשר לחברה ייכנס איש מקצוע מעולם הכבלים שלא תלוי בדירקטורים המושכים את השמיכה לצדדים שונים".

אם תושלם ההקצאה הפרטית, כלומר תאושר הקצאת 2% לקול, תחזיק קול כ-65.95% ממניות החברה, ו'קבוצת פישמן' ו'ידיעות תקשורת' יחזיקו כ-6.61% וכ-3.59%, בהתאמה. נזכיר כי הוראות רגולטוריות מחייבות כי 5% ממניות התקשורת הישראליות יוחזקו על ידי משקיעים ישראלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.