דרהי אגרסיבי על HOT: רוכש מפישמן ומוזס מניות בפרמיה של עשרות אחוזים - בדרך לאחזקה של 70% מהחברה
חברת 'קול החזקה' בעלותו של פטריק דרהי, ובעלת השליטה בחברת הכבלים HOT, הודיעה היום (יום ד') כי חתמה על 2 הסכמים עם קבוצת פישמן וקבוצת 'ידיעות תקשורת' לרכישת מניותיה של HOT.
יש לציין כי נכון למועד זה קבוצת פישמן מחזיקה 12.61% ממניותיה של HOT. מההודעה לבורסה עולה כי קול תרכוש כ-6% מהון המונפק של חברת HOT לפי מחיר של 54.5 שקל למניה, לעומת שער פתיחה 46 שקלים בבורסה.
בנוסף, בהסכם עם ידיעות תקשורת ניתנה אופציה ל-2 החברות לבצע מכירה או רכישה של מניותיה של HOT בהיקף של כ-13.2% מהון המונפק של החברה, כאשר כאן מחיר הרכישה למניה עומד על 65 שקלים.
חוק החברות מגביל רכישת שליטה בחברה על ידי ביצוע פעולות בשוק ההון ולפי הוראות סעיף 382 לחוק החברות, משקיע המעוניין להגדיל את שיעור ההחזקה מעל 45% חייב לצאת בהצעת רכש לציבור, כלומר לפנות ישירות לבעלי המניות עם הצאת רכש מסודרת, אך במקרה הנידון הקונסטרוקציה של העסקה תהיה כזאת שחברת HOT תקצה לחברת קול 2% מהונה המונפק של החברה ואז בעצם דרהי יגדיל את שיעור ההחזקה שלו לכ-47% ואז תתאפשר העברת מלוא הזכויות בחברה מבלי ביצוע הצעת רכש לציבור.
במסגרת ההסכם הוחלט כי הדירקטורים מטעם פישמן החזקות, טל מניפז ועופר וויס, יגישו מכתבי התפטרות. אותו תנאי נחתם בעסקה עם ידיעות תקשורת: מסירת מכתבי התפטרות של ינון אנגל ושמואל סלבין מדירקטוריון החברה.
ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מעריך כי "מדובר באירוע הכי טוב שיכול לקרות לחברה, כאשר לחברה ייכנס איש מקצוע מעולם הכבלים שלא תלוי בדירקטורים המושכים את השמיכה לצדדים שונים".
אם תושלם ההקצאה הפרטית, כלומר תאושר הקצאת 2% לקול, תחזיק קול כ-65.95% ממניות החברה, ו'קבוצת פישמן' ו'ידיעות תקשורת' יחזיקו כ-6.61% וכ-3.59%, בהתאמה. נזכיר כי הוראות רגולטוריות מחייבות כי 5% ממניות התקשורת הישראליות יוחזקו על ידי משקיעים ישראלים.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
