דרהי אגרסיבי על HOT: רוכש מפישמן ומוזס מניות בפרמיה של עשרות אחוזים - בדרך לאחזקה של 70% מהחברה

החברה של דרהי הודיעה היום לבורסה על הסכמים עם קבוצת פישמן וידיעות אחרונות. הדירקטורים מטעם פישמן יתפטרו, וכך גם שמואל סלבין מטעם מוזס

חברת 'קול החזקה' בעלותו של פטריק דרהי, ובעלת השליטה בחברת הכבלים HOT, הודיעה היום (יום ד') כי חתמה על 2 הסכמים עם קבוצת פישמן וקבוצת 'ידיעות תקשורת' לרכישת מניותיה של HOT.

יש לציין כי נכון למועד זה קבוצת פישמן מחזיקה 12.61% ממניותיה של HOT. מההודעה לבורסה עולה כי קול תרכוש כ-6% מהון המונפק של חברת HOT לפי מחיר של 54.5 שקל למניה, לעומת שער פתיחה 46 שקלים בבורסה.

בנוסף, בהסכם עם ידיעות תקשורת ניתנה אופציה ל-2 החברות לבצע מכירה או רכישה של מניותיה של HOT בהיקף של כ-13.2% מהון המונפק של החברה, כאשר כאן מחיר הרכישה למניה עומד על 65 שקלים.

חוק החברות מגביל רכישת שליטה בחברה על ידי ביצוע פעולות בשוק ההון ולפי הוראות סעיף 382 לחוק החברות, משקיע המעוניין להגדיל את שיעור ההחזקה מעל 45% חייב לצאת בהצעת רכש לציבור, כלומר לפנות ישירות לבעלי המניות עם הצאת רכש מסודרת, אך במקרה הנידון הקונסטרוקציה של העסקה תהיה כזאת שחברת HOT תקצה לחברת קול 2% מהונה המונפק של החברה ואז בעצם דרהי יגדיל את שיעור ההחזקה שלו לכ-47% ואז תתאפשר העברת מלוא הזכויות בחברה מבלי ביצוע הצעת רכש לציבור.

במסגרת ההסכם הוחלט כי הדירקטורים מטעם פישמן החזקות, טל מניפז ועופר וויס, יגישו מכתבי התפטרות. אותו תנאי נחתם בעסקה עם ידיעות תקשורת: מסירת מכתבי התפטרות של ינון אנגל ושמואל סלבין מדירקטוריון החברה.

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מעריך כי "מדובר באירוע הכי טוב שיכול לקרות לחברה, כאשר לחברה ייכנס איש מקצוע מעולם הכבלים שלא תלוי בדירקטורים המושכים את השמיכה לצדדים שונים".

אם תושלם ההקצאה הפרטית, כלומר תאושר הקצאת 2% לקול, תחזיק קול כ-65.95% ממניות החברה, ו'קבוצת פישמן' ו'ידיעות תקשורת' יחזיקו כ-6.61% וכ-3.59%, בהתאמה. נזכיר כי הוראות רגולטוריות מחייבות כי 5% ממניות התקשורת הישראליות יוחזקו על ידי משקיעים ישראלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.