לפי מחקר עולמי: בישראל משלמים הרבה יותר מהממוצע עבור צפייה בטלוויזיה
מחקר התנהגות צרכנים של חברת מחקרי התקשורת אריקסון מצביע על שינויים רבים בהרגלי הצפייה בטלוויזיה. נתוני המחקר נאספו בסין, גרמניה, ספרד, שבדיה, טייוואן, אנגליה וארה"ב. המחקר דגם אוכלוסיה של למעלה מ-300 מיליון צופים.
על פי המחקר, הצרכן הממוצע משלם 38 יורו שהם 183 שקלים בחודש, עבור צפייה בטלוויזיה, כאשר כמעט 60% מסך ההוצאה היא עבור טלוויזיה משודרת. זאת למרות שזמן הצפייה בטלוויזיה משודרת עומד על 40% מזמן צריכת תכני טלוויזיה ווידאו.
מנתונים שקיבל אייס ממועצת הכבלים והלוויין, עולה כי לקוח של חברת הכבלים HOT משלם בממוצע 205 שקלים בחודש, למעלה מ-10% יותר, ולקוח של חברת הלוויין yes משלם 230 שקלים, כ-25% יותר מהממוצע העולמי.
הנתונים מראים על קשר ישיר בין המרכיבים המעניינים את הצרכנים לבין מוכנותם לשלם עבורם. כיום סך ההוצאות של הצרכן אינו תמיד פרופורציונאלי, יחסית לזמן הצפייה.
המחקר מצביע על כך שאנשים מבלים כ-35% מזמנם הפנוי בצפייה בטלוויזיה ובתכני וידאו וכי אוכלוסיית הצופים מודעת יותר לטכנולוגיות חדשות, היוצרות דפוסים חדשים בצריכת תכני מדיה.
93% מן הצופים עדיין צופים בשידורי תוכניות 'מסורתיות', לפחות פעם בשבוע. עם זאת, תפקידה של הטלוויזיה המשודרת משתנה בעקבות כניסתם של ערוצי הפצה חדשים. למעלה מ-70% מן הצופים שנדגמו מזרימים מדיה, מורידים תכנים או צופים בתוכניות מוקלטות על בסיס שבועי.
יותר מ- 50% מהנחקרים גולשים באתרי טלוויזיה המכילים תכני VOD בכל שבוע. המחקר בדק גם את גישתם של הצופים למסכי מגע וטאבלטים וכיצד הם היו רוצים לראות אותם משתלבים בחוויית הצפייה - 37% מן הצופים היו מעוניינים להשתמש בטאבלט כשלט רחוק.
ממסקנות המחקר: שידורי תוכן חיים בזמן אמת עדיין חשובים מאד לצופים, אך אבל האפשרות מתי וכיצד לצפות בטלוויזיה עתידים עוד להשפיע על תכני הטלוויזיה המשודרת. הצופים דורשים תכנים אישיים, קלים לשימוש, באיכות גבוהה ולפי דרישה וללא הפסקות פרסומת בשירותי הטלוויזיה הבאים שלהם.
אנדרס ארלנדסון, יועץ בכיר באריקסון: "אחת ממסקנות מחקר זה היא כי הצריכה (של תכני טלוויזיה) הינה מורכבת ומפולחת מאד. נוסדו מספר דפוסי צפייה וסביבם נוצר שוק מסקרן מאד של ניסוי וטעייה. הצרכן מחפש אחר פתרון, שיאפשר לו לצפות במה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה ובאופן הנוח לו ביותר. הצפייה הופכת לממוקדת יותר ולא לפלטפורמה טכנית".
בעקבות ממצאי המחקר ולהערכת אריקסון, דפוסי הוצאות הצרכנים על תכני טלוויזיה עתידים להשתנות. הצרכנים ייתנו דגש גדול יותר על תכנים לפי דרישה, כל זאת בכפוף לכך שכל דרישות הצופה לאיכות גבוהה ושימוש נח וגישה לתכנים הנכונים יתמלאו.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024; סך העסקאות בהייטק במהלך 2024 עמד על 26.7 מיליארד דולר, בסיכום אקזיטים, מיזוגים ורכישות והנפקות
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. זהו נתון של בנק UBS לשנת 2025, והוא מציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות
בקצב של אלפים בשנה.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנת 2024 הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95
מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר.
מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון
(ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
