זה מריח טוב: קמפיין אולד ספייס הקפיץ את המכירות ב-107% בחודש האחרון

משרד הפרסום צילם 180 סרטונים אישיים בהם פנה הפרזנטור אייזיה מוסטפה ישירות לגולשים שונים ברשת שהזכירו את המותג באחד מעדכוני הסטטוס שלהם ביוטיוב, טוויטר, מייספייס או פייסבוק
הראל עילם - אתר 140 |

הקמפיין שכל חברות הפרסום היו רוצות להריח כמוהו: מכירות מותג מוצרי הטיפוח לגבר, אולד ספייס, טיפסו ב-107% במהלך החודש האחרון ו-55% על פני 3 החודשים האחרונים. כך עולה מנתוני חברת נילסן שפורסמו באתר BrandWeek. הקפיצה במכירות היא בעיקר בזכות הקמפיין הפרסומי המצליח "הגבר שהגבר שלך יוכל להריח כמוהו", בכיכוב השחקן איזייה מוסטפה. נתוני נילסן מתבססים על איסוף מידע מקמעונאיים ברחבי ארצות הברית.

לאחר מספר פרסומות מצליחות שהוקרנו בטלוויזיה בשעות שיא, החברה עברה לשלב הפרסום החברתי - משרד הפרסום צילם 180 סרטונים אישיים בהם פנה מוסטפה ישירות לגולשים שונים ברחבי הרשת שהזכירו את המותג באחד מעדכוני הסטטוס שלהם ביוטיוב, טוויטר, מייספייס או פייסבוק.

הסרטונים הקצרים והמשעשעים היו באורך של 30 עד 60 שניות. בין השאר מוסטפה, כ"אולד ספייס גאי", הציע לאחת הצופות נישואים בשם אחד מהמעריצים, דיבר כרובוט, הקליט הודעה קולית עבור אחת מהצופות וחיזר אחרי השחקנית אליסה מילאנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.