פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?

נערך למכור את  SFR Business כדי להוריד חובות של קבוצת אלטיס; גם הוט על המדף; אך מצד שני הוא מתעניין בידיעות אחרונות ואתרי תוכן נוספים

אדיר בן עמי | (24)
נושאים בכתבה פטריק דרהי

בעוד אימפריית התקשורת שבראשה עומד פטריק דרהי ניצלה בזכות הסדר חוב, הוא ממשיך להשקיע ולהתרחב בישראל דרך הקמת והרחבת  i24news. על הכוונת שני אתרי תוכן - בחדרי חרדים וסרוגים, אבל המו"מ החשוב באמת הוא על רכישת ידיעות אחרונות. היו בעבר שיחות בין דרהי ומוזס, ויש גם כעת שיחות, אם כי, לא ברור באיזה שלבים הם נמצאים. 

הכוונה של דרהי היא להפוך את הפעילות המקומית לאימפריה תקשורתית, אך כל זה קורה כשאלטיס הענקית שהיתה חברת תקשורת עם זרועות במספר מדינות באירופה, בעיקר בצרפת למעשה קרסה, והדבר היחיד שהציל אותה היה הסדר חוב עם מחזיקי החוב במקביל לוויתור על מיליארדים רבים. דרהי נשאר בעל השליטה (בארץ זה לא היה עובד - ראו מקרה נוחי דנקנר), וכך הצליח להציל את הונו שמוערך בכ-8 מיליארד דולר שאומנם נחתם בחצי ועדיין מדובר כמובן על הון נכבד. 

כעת מתברר שהוא נערך למכירת חברת התקשורת SFR,שהיא חברה מרכזית בסל של אלטיס, במטרה להוריד תא היקף החובות.מדובר בזרוע הפעילות הארגונית של החברה, המציעה שירותי תקשורת, ענן וסייבר ללקוחות עסקיים. החטיבה עשויה להימכר בכמה מיליארדי אירו, עם עניין מצד מתחרות כמו Bouygues ו־Iliad, לצד קרנות פרייבט אקוויטי. העסקה הפוטנציאלית מצטרפת לשורה של מהלכים שמוביל דרהי במטרה להנזיל חלקים מנכסיו, על רקע חובות עתק שנצברו בעקבות שנים של רכישות אגרסיביות במינוף גבוה.

SFR היא חברת התקשורת השנייה בגודלה בצרפת, אחרי Orange. חטיבת SFR Business נחשבת לנכס אסטרטגי, כיוון שהיא מחזיקה בלקוחות עסקיים גדולים ומספקת שירותים מתקדמים בעלי שולי רווח גבוהים יחסית. עבור מתחרותיה הקטנות יותר, החטיבה הזו היא הזדמנות להתרחב ולסגור פער מול Orange. 

 כמו כן, דרהי נערך למכירת הוט שהיא גם חלק מקבוצת אלטיס. אז איך זה קורה שאלטיס פושטת רגל שהוא לא מזרים כסף לחברה ונשאר בעל השליטה בה? קוראים לזה מינוף. דרהי לקח הלוואות גדולות ולא הצליח להחזירם. היופי בעולם העסקים שהוא לא צריך להחזיר אותן באופן אישי כי אלו הלוואות של החברות בקבוצה.

בעלי החוב יכלו לקחת את החברה, אבל הם העדיפו להגיע להסדר שבו הם מקבלים תספורת על החוב שלהן, והם מקבלים גם מניות. דרהי נשאר עם 55% מהחברה ובעלי החוב הקודם עם 45%, אחרי שויתרו על כ-8 מיליארד דולר של חוב. זה הסדר מצוין לדרהי, זה חבל הצלה. הוא שמר על הון גדול ונראה שהמטרה הבאה שלו היא - ישראל. 

המטרה - ישראל

דרהי הקים את i24news ב־2013, ערוץ חדשות בינלאומי שמופעל מישראל בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית. בנוסף, דרהי הוא בעל שליטה בקבוצת HOT בישראל, שנרכשה תחת אלטיס כבר ב־2011.

קיראו עוד ב"בארץ"

החזון הוא להרחיב את רשת התקשורת המקומית, כשהיא תצא מגבולות הטלוויזיה ותהיה עם נוכחות חזקה גם באינטרנט. הדרך לעשות זאת היא בעיקר דרך רכישות ולכן השיחות עם אתרי תוכן גדולים וכן עם ידיעות אחרונות.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    נקווה שיהפוך את ידיעות אחרונות לעיתון ציוני (ל"ת)
    מאיר 26/09/2025 01:12
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אנונימי 25/09/2025 17:23
    הגב לתגובה זו
    בשקט
  • 16.
    הסרסור 25/09/2025 14:17
    הגב לתגובה זו
    תראה מי מנכלית הוט ואיך הגיעה לתפקיד.
  • קנאה גורמת לקמטים והזדקנות העור (ל"ת)
    רוני 26/09/2025 13:03
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    מרכז הביוב 25/09/2025 14:16
    הגב לתגובה זו
    משקיע בביביסטים. ביבי ידאג לו למימון.
  • 14.
    אין מקרה נוחי דנקנר זה היה הכל פוליטי. כמה גילוחים והסדרים עשו לאחרים (ל"ת)
    אנונימי 25/09/2025 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דהיינו יאכל גם הכסף הישראלי ויוכרז גם בארץ פושט רגל. ויצחק כל הדרך לאיי קיימן. (ל"ת)
    אנונימי 25/09/2025 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    נראה נוכל גדול (ל"ת)
    אנונימי 25/09/2025 11:19
    הגב לתגובה זו
  • תראה לאיזו מפלגה הוא תורם ותבין הכל. (ל"ת)
    עקוב אחרי הכסף 25/09/2025 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    נוכר טביט 25/09/2025 10:27
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחח כל הנוכלים מצאפת שגנבו ועשקו על מה שאפשר באים לפה וממשיכים לעשוק הוט זה החברה הכי גזלנית שקיימת במדינת היהודים עושקים קשישין אלמנות ויתומים
  • 10.
    אנונימי 25/09/2025 09:50
    הגב לתגובה זו
    ישראל לא צריכה עוד מנוולים שמלקקים לממשלת הדמים אין צורך בעוד הסתה.מניח שיפשוט רגל גם כאן
  • 9.
    אנונימי 25/09/2025 09:43
    הגב לתגובה זו
    יש באנו יצר גרוע....בהצלחה
  • 8.
    דרהי או דרעי. תמיד אותו סיפור... (ל"ת)
    סוחר ממוחל 25/09/2025 09:41
    הגב לתגובה זו
  • גזענות ונאציזם זה אותו דבר (ל"ת)
    רוני 26/09/2025 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 25/09/2025 08:51
    הגב לתגובה זו
    אנשים קונים אגחים כמו גרביים וחברות דוחים את הקץ כולם מגלגלים חוב.
  • 6.
    אנונימי 25/09/2025 08:44
    הגב לתגובה זו
    לה רגולטור לא ייתן לך אישור סה פה פרנס איסי טו אה מרוקאן
  • 5.
    אנונימי 25/09/2025 07:50
    הגב לתגובה זו
    אם הוא מספיק נאמן וידאג לסיקור מחמיא יוכל לקבל מיליארדים מכספי משלם המיסים כמו אלוביץ
  • 4.
    למה כל האלה באים לישראל גם כך יש פה מלא כאלה (ל"ת)
    סרוסי 25/09/2025 05:36
    הגב לתגובה זו
  • מגיב לאדיוטים 26/09/2025 13:07
    הגב לתגובה זו
    ואין לנו הרבה שעשו את הונם בחול . יש לנו הרבה שגנבו את קופת המדינה 75 שנה
  • 3.
    מאחל לפשוט רגלו גם בארץ (ל"ת)
    אנונימי 24/09/2025 22:56
    הגב לתגובה זו
  • למה (ל"ת)
    מגיב לרשעים 26/09/2025 13:08
    הגב לתגובה זו
  • אתה תשלם על הפשיטת רגל. הוא לא יושפע מזה (ל"ת)
    מצחיק אתה 25/09/2025 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עסק שבנוי על אדם אחד סופו שיתמוטט. (ל"ת)
    בוחן כליות 24/09/2025 22:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בקיצור גנב (ל"ת)
    אנונימי 24/09/2025 22:29
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

משפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gptמשפחה ישראלית מטיילת בנור סולטאן קרדיט: chat gpt

הסכמי אברהם שמו את קזחסטן על המפה - היעד הבא של הישראלים

אחרי ההכרזה על הצטרפות הסכמי אברהם, קזחסטאן צפויה להפוך ליעד חם עבור התיירים הישראליים, אז מה יש לראות במדינה המרכז אסייתית?

הדס ברטל |

הצטרפותה של קזחסטן להסכמי אברהם, מסמנת התפתחות דיפלומטית משמעותית. ישראל וקזחסטן אומנם בקשרים שוטפים, אבל החותמת הדיפלומטית והתיווך האמריקאי מעלים את היחסים לשלב גבוה יותר. זה עשוי להוביל גם לעלייה משמעותית בהיקף הסחר והעסקאות בין המדינות, כשלישראלי "הממוצע" זה יתבטא בעיקר בעוד אזור שניתן לטייל ולנפוש בו. כן, יעד תיירותי נוסף. כבר כעת ניתן לבקר ולטייל במדינה הגדולה, אבל על רקע ההסכם, זה ירחיב את האפשרויות, יוביל לטיסות ישירות, וישים את קזחסטן על המפה של התייר הישראלי.  

ביום חמישי האחרון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שוחח טלפונית עם נשיא קזחסטן קאסים-ג'ומארט טוקאייב וראש הממשלה בנימין נתניהו, והודיע כי קזחסטן היא "המדינה הראשונה בכהונתי השנייה" שמצטרפת למסגרת, שהוקמה ב-2020 לנרמול יחסים בין ישראל למדינות מוסלמיות. טוקאייב, שהגיע לוושינגטון עם מנהיגי אוזבקיסטן, טורקמניסטן, טג'יקיסטן וקירגיזסטן, תיאר את הצעד כ"המשך טבעי" למדיניות קזחסטן של דיאלוג ויציבות אזורית. טקס חתימה רשמי צפוי להתקיים בקרוב בבית הלבן, עם כוונה להרחיב את המעגל למדינות נוספות, כולל סעודיה שמתוכננת לביקור וושינגטון ב-18 בנובמבר, אם כי לא צפויה הכרזה על הסכם וגם לא על נורמליזציה, אם כי יכול להיות שהטון מהמפגש יהיה חיובי.   

החשיבות של המהלך עולה על ההיבט הסמלי: קזחסטן, שמקיימת יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל מאז 1992, מצטרפת כמדינה מוסלמית מרכז-אסייתית ראשונה, מה שמרחיב את ההסכמים מעבר למזרח התיכון ומחזק את ישראל בעיני העולם לאחר ביקורת על מלחמת עזה. מבחינה גיאופוליטית, זהו צעד אמריקאי לחיזוק ציר נגד השפעת סין, רוסיה ואיראן, קזחסטן, שגובלת ברוסיה ובסין ומחזיקה במאגרי אורניום (כ-40% מייצור העולם) ונפט, משמשת כגשר אסטרטגי. במקביל להכרזה נחתמו עסקאות בשווי 16 מיליארד דולר, כולל רכישת מטוסי בואינג ופרויקט כריית טונגסטן ב-1.1 מיליארד דולר בתמיכת בנק EXIM האמריקאי, שמטרתם להבטיח גישה מערבית למשאבים קריטיים. עבור ישראל, זה פותח דלתות לשיתופי פעולה בטכנולוגיה, חקלאות וסייבר, עם פוטנציאל להסכמי סחר חופשי דרך האיחוד האירואסייתי.

עבור הישראלי הממוצע, ההשפעה המיידית של ההסכמים תהיה תיירותית: פתיחת שמיים פוטנציאלית תהפוך את קזחסטן שנתפסה כיעד מרוחק ומסתורי, לנגיש כמו גיאורגיה או אזרבייג'ן. חברות תעופה ישראליות בוחנות קווים ישירים לאלמטי ולנור-סולטן (לשעבר אסטנה), שיקצרו את הטיסה ל-5 שעות בלבד, בהשוואה ל-7-9 שעות כיום דרך איסטנבול או דובאי. כניסה ללא ויזה ל-30 יום מאז 2017, יחד עם עלויות נמוכות שירדו עוד יותר, הופכים את המדינה לאופציה משתלמת למשפחות ולמטיילים עצמאיים. בחצי השנה הראשונה של 2025 ביקרו במדינה 7.5 מיליון תיירים, עלייה של 25%, והממשלה שואפת ל-12 מיליון ב-2026.

נור-סולטן, הבירה הצעירה שנוסדה ב-1997 ותוכננה על ידי אדריכלים כמו נורמן פוסטר, משלבת עתידנות עם שורשים נוודיים ומציעה ביקור של יומיים-שלושה כחלק מטיול רחב יותר. העיר אירחה השנה מעל 500 אירועים בינלאומיים, כולל הופעה של ג'ניפר לופז וכנס קומיק-קון בהובלת אנדי סירקיס, מה שהוביל לעלייה של 13% בתיירות.