יאהו מנפנפת את מיקרוסופט: "הצעת הרכש נמוכה מאוד"
דירקטוריון יאהו הגיב היום לראשונה להצעת הרכש שהגישה מיקרוסופט בהיקף 44.6 מיליארד דולר, ודחה את ההצעה פה אחד בטענה כי היא "אינה עונה לאינטרסים של בעלי המניות ושל החברה".
לאחר בחינה מעמיקה של ההצעה במשך 10 ימים, חברי הדירקטוריון הגיעו למסקנה כי הצעתה של מיקרוסופט לרכוש את יאהו במחיר של 31 דולר למניה אינה אטרקטיבית. "הצעת הרכש נמוכה באופן משמעותי מערכה של יאהו, הכולל את קהל היעד הבינלאומי שלנו, אחיזתנו הגלובלית, ההשקעות המשמעותיות האחרונות בפרסום המקוון ותחזיות הצמיחה העתידיות, כמו גם את תכניותינו שטרם פורסמו", נכתב בהודעת החברה.
"יאהו חושבת שהיא שווה יותר בגלל התכניות האחרונות שלה שטרם נשאו פירות", אמר בתגובה האנליסט דניאל טיילור מ-Yankee Group. "הדירקטוריון למעשה אומר: 'אנחנו חושבים שאנו יכולים לשמור על החברה שלנו ולהצליח יותר טוב מאשר תחת שבטה של מיקרוסופט".
חברי הדירקטוריון מסרו כי כל האופציות נותרות פתוחות וכי הם מעריכים את שלל האסטרטגיות העומדות על הפרק. בימים האחרונים הועלו הערכות בתקשורת הזרה כי יאהו אכן תסרב להצעתה של מיקרוסופט. היום דווח, כי יאהו בוחנת שיתוף פעולה עם AOL, זרוע האינטרנט של טיים וורנר, במטרה להרחיב את פעילותה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.