JAECOO 7
צילום: יואב פולס

ג'אקו 7 - קרוסאובר מאובזר ומעוצב מבית צ'רי

כלמוביל יבואנית ג'אקו לישראל השיקה הבוקר את הג'אקו 7 - קרוסאובר בנזין שיתחרה בסגמנט הלוהט של קרוסאוברים משפחתיים. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'אקו 7 כלמוביל

יבואנית הרכב כלמוביל חשפה היום את הג'אקו 7 (JAECOO 7)  – קרוסאובר בנזין שיתחרה בקטגוריה בקטגוריה הלוהטת של קרוסאוברים משפחתיים חמישה מקומות.

ג'אקו הינו מותג ייצוא של ענק הרכבים הסיני צ'רי, שדגמים שלו כבר משווקים בישראל באמצעות פריסבי (לשעבר קרסו). הג'אקו 7 שהושק הבוקר מביא עימו שלושה קלפים חזקים – עיצוב בולט, איבזור נדיב לרבות איבזור בטיחות ומחיר אטרקטיבי.

העיצוב החיצוני נחלק לשניים – הגריל הקדמי ושאר הרכב. הגריל הקדמי שעוצב לפי אנשי היצרן בהשראת מפל מים, גדול ובעל נוכחות. יופי זה כבר בעיני המתבונן. יש מי שמצא אותו מרשים מאוד, ויש מי שפחות התלהב. שאר הרכב נאה למדי, עם קוים אלגנטיים מאוד ונקיים מאוד.

גם עיצוב הפנים נאה למדי, עם מסך מולטימדיה גדול אנכי במרכז הדשבורד בגודל 13.2'' או 14.8'' בהתאם לרמת הגימור. צג לוח מחוונים בגודל 10.25'' והגה קטום תלת חישורי נאה. רשימת האיבזור ארוכה וכוללת טעינה אלחוטית, שקעי טייפ c, מושבים קדמיים חשמליים, ובגירסה הבכירה גם מחוממים ומאווררים, מצלמת 540° (כולל את הנעשה מתחת לרכב) בכל הדגמים, בורר מצבי נהיגה, חישוקי 19'' עם צמיגים 235/50,  תאורת לד ועוד ועוד.

בסיס הגלגלים של הג'אקו 7 הוא 2.672 מטר, 8 מ"מ פחות מטוסון או ספורטאז' חדשים, ו 2 מ"מ מטוסון או ספורטאז' דור קודם. האורך הכולל 4.5 מטר, והרוחב 1.865 מטר.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, המפיק 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. זהו אותו המנוע המוכר מדגמי צ'רי המשווקים בארץ, אולם כאן עם הספק מופחת על מנת לעמוד בתקינה המחמירה ביותר Euro 6e. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ציידו בג'אקו את ה 7 שלהם במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים, ובהתאם הרכב מקבל ציון איבזור בטיחות 7. איבזור הבטיחות כולל כמובן בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על שטח מת, 8 כריות אוויר, התראה ובלימה בתנועה חוצה מאחור ועוד.

צריכת הדלק הרשמית עומדת על כ 13.3-12.5 ק"מ לליטר תלוי גירסה. הנסיון עם מנוע דומה (אך הספק גבוה משמעותית) ברכבי צ'רי הראה שצריכת הדלק היתה משמעותית יותר גבוהה.

היצרן הציב לעצמו יעד לקבל ציון בטיחות מקסימלי בכל מבחני הבטיחות המערביים ובעיקר ב EuroNcap המחמיר. אין לי ספק שזה יקרה, ואנחנו נהיה כאן לעקוב ולדווח.

הג'אקו 7 ישווק בישראל בשלוש רמות איבזור, החל רמת איבזור 'אקזקיוטיב' במחיר של 170.0 אש"ח, דרך 'טיטניום' במחיר של 179.0 אש"ח ועד אדוונצ'ר 4X4 עם הנעה כפולה (בטכנולוגיה שנרכשה מלנדרובר), במחיר של 200.0 אש"ח.

הג'אקו 7 נכנס לסגמנט אגרסיבי מאוד – יתחרו בו הטוסון מבית היבואן שמחירו מתחיל ב 185.0 אש"ח אבל נהנה משם ושמירת ערך גבוהים מאוד, הספורטז' של קיה שמחירו מתחיל ב 180.0 אש"ח, הניסאן קשקאי שמחירו 177.5 אש"ח, הסקודה קארוק שמחירה 175.0 אש"ח ואחיו מבית  צ'רי הטיגו 7 במחיר של 160.0 אש"ח. באותה גיזרת מחיר מככב גם ה BYD Atto3 החשמלי. התחרות קיימת והיא אגרסיבית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.