קבוצת פסגות רוכשת את חברת ר.ג.א שירותים וניקיון תמורת עד 85 מיליון שקל
קבוצת פסגות מדווחת היום על כניסתה לתחום איכות הסביבה והתברואה עם רכישת חברת ר.ג.א שירותים וניקיון . החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מלוא הון המניות של ר.ג.א, העוסקת בשירותי ניקיון, פינוי ואיסוף אשפה לרשויות מקומיות וגופים ממשלתיים. הרכישה תבוצע בתמורה של עד 85 מיליון שקל, כאשר 65 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה, והיתרה (20 מיליון שקל) מותנית בהשגת יעדי רווח לשנים 2025-2026.
חברת ר.ג.א, שהוקמה בשנת 1987, פועלת בתחום שירותי התברואה בישראל. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים, ובבעלותה ציוד מגוון כולל מאות משאיות אשפה, מכונות טיטוא כבישים, ומשאיות גזם. ר.ג.א סיימה את שנת 2023 עם הון עצמי של כ-52 מיליון שקל, מחזור הכנסות של כ-350 מיליון שקל ורווח נקי של כ-9 מיליון שקל. החברה צופה גידול משמעותי בהכנסות והון עצמי עד לשנת 2026.
בנוסף, רכישת ר.ג.א כוללת גם את חברת רוגון בע"מ, העוסקת במימון רכבי ציוד מכני הנדסי לתעשיית התברואה. הרכישה מגיעה בעקבות שינוי בגרעין השליטה בחברת פסגות, לאחר שיניב בנדר, רכש את מלוא האחזקות של רני צים, בעל השליטה היוצא.
יניב בנדר, בעל השליטה החדש: " לאחר בחינה מעמיקה בחרנו להתמקד בתחום הצומח של איכות הסביבה. חברת ר.ג.א הינה חברת שירותים רווחית, וותיקה וצומחת, המספקת שירותים לרשויות מקומיות ולמוסדות ממשלתיים בכל רחבי הארץ, החברה הינה שחקן מוביל בענף בו היא פועלת ונהנית ממוניטין חיובי וניסיון מקצועי עשיר. החברה מייצרת תזרים חיובי וצומח מידי שנה, צבר הזמנות משמעותי לשנים הבאות, והיא צפויה להערכתנו ליהנות מהשקעות משמעויות הצפויות בארץ בתחום ניהול פסולות ומחזור. אנו סבורים כי הניסיון והידע הרב של ר.ג.א ומנהליה יחד עם היכולות והאיתנות הפיננסית של החברה לאחר מכירת נכסיה הפיננסים, יהוו מכפיל כוח ויתמכו בהמשך צמיחה אורגנית וכן באפשרות לרכישת חברות משיקות לתחום הפעילות של רגא, על מנת להגדיל את שרשרת הערך של רגא".
- פסגות מזנקת ב-35% - זו הסיבה
- רני צים מוכר את השליטה בפסגות ב-40 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה נתונה להשלמת תנאים מצטברים, לרבות התקשרות בהסכם מפורט והשלמת בדיקת נאותות, וכפופה לאישור הגורמים המוסמכים. מועד סיום המו"מ וחתימת ההסכם המלא צפוי עד לסוף דצמבר 2024.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?
המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0% תעלה ב-1.7%, טבע 0% ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה):
החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק.
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.
