קבוצת פסגות רוכשת את חברת ר.ג.א שירותים וניקיון תמורת עד 85 מיליון שקל
קבוצת פסגות מדווחת היום על כניסתה לתחום איכות הסביבה והתברואה עם רכישת חברת ר.ג.א שירותים וניקיון . החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מלוא הון המניות של ר.ג.א, העוסקת בשירותי ניקיון, פינוי ואיסוף אשפה לרשויות מקומיות וגופים ממשלתיים. הרכישה תבוצע בתמורה של עד 85 מיליון שקל, כאשר 65 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה, והיתרה (20 מיליון שקל) מותנית בהשגת יעדי רווח לשנים 2025-2026.
חברת ר.ג.א, שהוקמה בשנת 1987, פועלת בתחום שירותי התברואה בישראל. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים, ובבעלותה ציוד מגוון כולל מאות משאיות אשפה, מכונות טיטוא כבישים, ומשאיות גזם. ר.ג.א סיימה את שנת 2023 עם הון עצמי של כ-52 מיליון שקל, מחזור הכנסות של כ-350 מיליון שקל ורווח נקי של כ-9 מיליון שקל. החברה צופה גידול משמעותי בהכנסות והון עצמי עד לשנת 2026.
בנוסף, רכישת ר.ג.א כוללת גם את חברת רוגון בע"מ, העוסקת במימון רכבי ציוד מכני הנדסי לתעשיית התברואה. הרכישה מגיעה בעקבות שינוי בגרעין השליטה בחברת פסגות, לאחר שיניב בנדר, רכש את מלוא האחזקות של רני צים, בעל השליטה היוצא.
יניב בנדר, בעל השליטה החדש: " לאחר בחינה מעמיקה בחרנו להתמקד בתחום הצומח של איכות הסביבה. חברת ר.ג.א הינה חברת שירותים רווחית, וותיקה וצומחת, המספקת שירותים לרשויות מקומיות ולמוסדות ממשלתיים בכל רחבי הארץ, החברה הינה שחקן מוביל בענף בו היא פועלת ונהנית ממוניטין חיובי וניסיון מקצועי עשיר. החברה מייצרת תזרים חיובי וצומח מידי שנה, צבר הזמנות משמעותי לשנים הבאות, והיא צפויה להערכתנו ליהנות מהשקעות משמעויות הצפויות בארץ בתחום ניהול פסולות ומחזור. אנו סבורים כי הניסיון והידע הרב של ר.ג.א ומנהליה יחד עם היכולות והאיתנות הפיננסית של החברה לאחר מכירת נכסיה הפיננסים, יהוו מכפיל כוח ויתמכו בהמשך צמיחה אורגנית וכן באפשרות לרכישת חברות משיקות לתחום הפעילות של רגא, על מנת להגדיל את שרשרת הערך של רגא".
- פסגות מזנקת ב-35% - זו הסיבה
- רני צים מוכר את השליטה בפסגות ב-40 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה נתונה להשלמת תנאים מצטברים, לרבות התקשרות בהסכם מפורט והשלמת בדיקת נאותות, וכפופה לאישור הגורמים המוסמכים. מועד סיום המו"מ וחתימת ההסכם המלא צפוי עד לסוף דצמבר 2024.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
