בניין פסגות
צילום: אלכסנדר כץ

פסגות מזנקת ב-35% - זו הסיבה

פסגות מדווחת כי תרכוש את ר.ג.א - חברה גדולה בתחום התברואה - בתמורה של עד 81.5 מיליון שקל, יותר משווי השוק של קבוצת פסגות, לפני הזינוק; מניית קבוצת פסגות מזנקת 35% בעקבות ההודעה

חיים בן הקון | (2)

קבוצת פסגות פסגות קבוצה  העוסקת באשראי חוץ בנקאי ופיננסים מדווחת על חתימת הסכם מחייב לרכישת 100% ממניות חברת ר.ג.א שירותים וניקיון, המתמחה בניקיון מוסדי, פינוי אשפה וגזם ומימון כלים הנדסיים לקבלני משנה בעזרת חברה בת. תמורת העסקה צפויה להגיע עד ל-81.5 מיליון שקל. מניית פסגות מזנקת בעקבות הדיווח.

פרטי העסקה



העסקה מחולקת לשני חלקים - התמורה בשעת השלמת העסקה ותמורה מותנית. התמורה בשעת השלמת העסקה מסתכמת ב-61.5 מיליון שקל: 56.5 מיליון שקל מיד עם השלמת העסקה ועוד 5 מיליון שקל בתנאי שהרווח לפני מס של ר.ג.א לשנת 2024 יסתכם בלא פחות מ-15.3 מיליון שקל.

התמורה המותנית מסתכמת בסך של 20 מיליון שקל, וביחד העסקה מוערכת ב-81.5 מיליון שקל. התמורה המותנית תשולם בשתי פעימות של 10 מיליון שקל כל אחת, בתנאי שהרווח המתואם לפני מס יסתכם בלא פחות מ-19 ו-20 מיליון שקל בשנים 2025 ו-2026 בהתאמה.


בנוסף, יש בעסקה מנגון של השלמת תמורה. השלמת תמורה היא מנגנון הדומה לאופציה, לפיו אם תנאי מסוים מתקיים עד תאריך מסוים, אז החברה הקולטת תשלם לחברת היעד סכום מסוים.

בעסקת פסגות - ר.ג.א. ישנו מנגנון השלמת תמורה לפיו אם עד אפריל 2027 התמורה הכוללת שיקבלו בעלי המניות של ר.ג.א תפחת מ-66.5 מיליון שקל, תשלם פסגות את ההפרש. התרחיש הזה יכול לקרות רק במקרה בו ר.ג.א לא תרוויח רווח לפני מס של 19 מיליון שקל בשנת 2025, מאחר והרווח לפני מס לשנת 2024 הסתכם ב-19.6 מיליון שקל.

ערב השלמת העסקה, ר.ג.א תעביר דיבידנד לפסגות בסך של 20 מיליון שקל, כך שתזרימית פסגות תשלם רק 41.5 מיליון שקל במזומן.


תמצית הדוחות הכספיים של ר.ג.א

בשנת 2024 סך המכירות של ר.ג.א הסתכמו בכ-368 מיליון שקל, עליה של 5.6% לעומת שנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות בכ-348 מיליון שקל. 

הרווח התפעולי לשנת 2024 הסתכם בכ-25 מיליון שקל, עליה של 5.5% לעומת שנת 2023, אז הסתכם הרווח התפעולי בכ-23 מיליון שקל.


הרווח לפני מס הסתכם ב-19.6 מיליון שקל, לעומת 16 מיליון שקל בשנת 2023, עליה של 21.7%. הרווח לפני מס הוא תנאי לתמורה שתשלם פסגות, הסף הוא 15.3 מיליון שקל, כך שניתן לתפות למורה של 61.5 מיליון שקל מפסגות לר.ג.א ערב השלמת העסקה.

העסקה, בהנחה שהתמורה היא 81.5 מיליון שקל, מתבצעת לפי מכפיל 5.4 על הרווח הנקי של 2024. מניית פסגות עולה בכ-34% בעקבות הדיווח - עליה של 24.2 מיליון שקל בשווי שוק. 



אודות ר.ג.א שירותים וניקיון 



ר.ג.א הוקמה בשנת 1987 כחברה פרטית ומאז עוסקת בתחומי הפעילות בתוך שרשרת הערך של איכות הסביבה, עבור רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים. לאורך שנות פעילותה צברה ר.ג.א מוניטין רב והיא נחשבת לאחת החברות הגדולות בתחומי הפעילות שלה.

מתחילת שנת 2024 זכתה ר.ג.א ב-10 מכרזים ברשויות מקומיות שונות. בבעלותה ציוד רב הכולל מאות משאיות אשפה, מכונות טיאוט כבישים, משאיות גזם וציוד נוסף לביצוע עבודות ייעודיות.

 נכון למועד הדיווח, עוסקת ר.ג.א בתחומי הפעילות: ניקיון שטחים פתוחים ומוסדות ופינוי ואיסוף אשפה.

במסגרת תחום הפעילות הראשון עוסקת ר.ג.א באספקת שירותי ניקיון בפריסה ארצית ובכלל זה ניקוי ותחזוקה של שטחים ציבוריים עבור רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, מוסדות חינוך, בתי עלמין וארגונים ביטחוניים.

 במסגרת תחום הפעילות השני - פינוי ואיסוף אשפה - ר.ג.א מספקת בעיקר שירותי פינוי ואיסוף אשפה ומתן שירותי ניקיון ותברואה בתוך שרשרת הערך לפינוי פסולת עבור רשויות מקומיות וגופים ממשלתיים.


הדוחות הכספיים של קבוצת פסגות


הכנסותיה של קבוצת פסגות הסתכמו ב-1.35 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, עליה של 114%. ההפסד הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-50 מיליון שקל, ירידה חדה לעומת רווח של 13 מיליון שקל ברבעון המקביל. מניית קבוצת פסגות נסחרת לפי שיווי 71 מיליון שקל, ירידה של 38% מתחילת שנת 2024 ועליה של 0.1% מתחילת 2025.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שיחזירו למבוטחים שהיום אצל אלטשולר (ל"ת)
    אזרח 13/01/2025 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נשמע עסקת משפחות פשע (ל"ת)
    אחד 12/01/2025 21:41
    הגב לתגובה זו
צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמירצחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמיר

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%

הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%

צלי אהרון |

חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.  

מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות א6ו באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.  

החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.

סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?

הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.   

התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%

טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%

מערכת ביזפורטל |

השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת. 


ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?


הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.

הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".