נטו תכנון פיננסי
צילום: נטו תכנון פיננסי

איביאי וארבע עונות ירכשו 30 אחוז מההכנסות העתידיות של נטו תכנון פיננסי

IBI בית השקעות וארבע עונות רכשו 30% מתזרים ההכנסות העתידיות של קבוצת נטו תכנון פיננסי; המיזוג הופך את נטו וארבע עונות לזרוע ההפצה מהגדולות בישראל, המפקחת על כ-40 מיליארד שקל 
עדן ספיר | (4)

לאחר שהתקבל אור ירוק מרשות התחרות והתקיימו מלוא התנאים המתלים שנקבעו בהסכם הרכישה, הושלמה עסקת הענק בתחום הפיננסים במסגרתה הודיעו IBI בית השקעות איביאי בית השק 0.35%  וארבע עונות על רכישת 30 אחוז מתזרים ההכנסות העתידיות של חברת נטו תכנון פיננסי. מיזוג הפעילות של השתיים – נטו וארבע עונות – הופכת אותן כעת, עם פרסום ההודעה על סגירת (Closing) העסקה, לסוכנות הפיננסים מהגדולות בישראל, המפקחת על נכסים בהיקף מצטב של כ-40 מיליארד שקל.  

על-פי פרטי ההסכם בין הצדדים, המחיר הרכישה הסופי ייקבע בכפוף לביצועים הפיננסיים שתציג נטו במהלך שלוש השנים הבאות. לו העסקה הייתה נסגרת ביום חתימת ההסכם עליו דיווחו הצדדים (מארס 2023) ומתבצעת לפי הכנסות נטו במהלך שנת 2022, הרי שמחיר העסקה היה עומד על 46 מיליון שקל, המשקף לנטו שווי של למעלה מ-150 מיליון שקל.

עוד נקבע כי השדרה הניהולית בנטו פיננסים תמשיך לפעול כסדרה, זאת כאשר מאה אחוז מהסליקה שמבצעת נטו תעשה מעתה דרך ארבע עונות, הנמצאת בבעלות IBI בית השקעות ומורן סיטון, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה. 

בעקבות סגירת העסקה ושיתוף הפעולה בין החברות, שואפות נטו וארבע עונות להרחיב משמעותית את פעילותן העסקית, להגדיל את מצבת הסוכנים והמתכננים הפיננסיים ולחזק את הדומיננטיות בתחום ההשקעות והחיסכון, זאת לצד סינרגיה וניצול הידע, המקצועיות והמומחיות שנצברו במחלקות השונות של IBI בית השקעות, כגוף מוסדי מהוותיקים והמתקדמים בשוק. 

חברת נטו תכנון פיננסי הינה סוכנות פיננסים פרטית מהגדולות בישראל, הפקחת על היקף של כ-25 מיליארד שקל. נטו תכנון פיננסי מתמקדת בתכנון וניהול פיננסי באמצעות למעלה מ-200 מתכננים פיננסים בפריסה ארצית. בראש החברה עומדים המנכ"ל עידן כץ והיו"ר אילן בן־ישי.  

עידן כץ, מנכ"ל נטו תכנון פיננסי, ציין "סגירת העסקה סוללת את דרכה של קבוצת נטו תכנון פיננסי, יחד עם השותפים החדשים, ארבע עונות ו-IBI בית השקעות, בליווי היועצים הארגוניים והמשפטיים שלנו – גלעד קריב, רמי סופר ורון אבישר, אל המשך צמיחה עסקית וביסוס המעמד של נטו כסוכנות המייצרת ערך רב ללקוחותיה, לסוכניה ולעובדיה הנפלאים והנאמנים. הסינרגיה עם ארבע עונות ו-IBI תתרום לתנופת פעילותה של נטו ותהווה קפיצת מדרגה עבור צוות הסוכנים, המהווה מוקד הכוח של קבוצת נטו תכנון פיננסי".  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האם זה כדי לממן את החובות שלהם בווטסטון? (ל"ת)
    בועז ב. 28/08/2023 16:34
    הגב לתגובה זו
  • גיא 05/09/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    ראינו לא מעט שהתחמקו אבל הם מוכיחים את עצמם בגוף רציני ואחראי ותאמין לי אני מושקע שם לא מעט
  • היגיון 28/08/2023 20:52
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות, וזה אומר עד כמה הם אצילים שהחליפו משקיעים ולא נתנו להם להפסיד וכל זה על חשבון ההון הפרטי שלהם. הם איבדו 30 מתזרים הכנסות תשלום לא זול.
  • 1.
    דניאל 28/08/2023 16:05
    הגב לתגובה זו
    שני גופים מצויינים, בהצלחה!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים