נטו תכנון פיננסי
צילום: נטו תכנון פיננסי

איביאי וארבע עונות ירכשו 30 אחוז מההכנסות העתידיות של נטו תכנון פיננסי

IBI בית השקעות וארבע עונות רכשו 30% מתזרים ההכנסות העתידיות של קבוצת נטו תכנון פיננסי; המיזוג הופך את נטו וארבע עונות לזרוע ההפצה מהגדולות בישראל, המפקחת על כ-40 מיליארד שקל 
עדן ספיר | (4)

לאחר שהתקבל אור ירוק מרשות התחרות והתקיימו מלוא התנאים המתלים שנקבעו בהסכם הרכישה, הושלמה עסקת הענק בתחום הפיננסים במסגרתה הודיעו IBI בית השקעות איביאי בית השק 3.77%  וארבע עונות על רכישת 30 אחוז מתזרים ההכנסות העתידיות של חברת נטו תכנון פיננסי. מיזוג הפעילות של השתיים – נטו וארבע עונות – הופכת אותן כעת, עם פרסום ההודעה על סגירת (Closing) העסקה, לסוכנות הפיננסים מהגדולות בישראל, המפקחת על נכסים בהיקף מצטב של כ-40 מיליארד שקל.  

על-פי פרטי ההסכם בין הצדדים, המחיר הרכישה הסופי ייקבע בכפוף לביצועים הפיננסיים שתציג נטו במהלך שלוש השנים הבאות. לו העסקה הייתה נסגרת ביום חתימת ההסכם עליו דיווחו הצדדים (מארס 2023) ומתבצעת לפי הכנסות נטו במהלך שנת 2022, הרי שמחיר העסקה היה עומד על 46 מיליון שקל, המשקף לנטו שווי של למעלה מ-150 מיליון שקל.

עוד נקבע כי השדרה הניהולית בנטו פיננסים תמשיך לפעול כסדרה, זאת כאשר מאה אחוז מהסליקה שמבצעת נטו תעשה מעתה דרך ארבע עונות, הנמצאת בבעלות IBI בית השקעות ומורן סיטון, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה. 

בעקבות סגירת העסקה ושיתוף הפעולה בין החברות, שואפות נטו וארבע עונות להרחיב משמעותית את פעילותן העסקית, להגדיל את מצבת הסוכנים והמתכננים הפיננסיים ולחזק את הדומיננטיות בתחום ההשקעות והחיסכון, זאת לצד סינרגיה וניצול הידע, המקצועיות והמומחיות שנצברו במחלקות השונות של IBI בית השקעות, כגוף מוסדי מהוותיקים והמתקדמים בשוק. 

חברת נטו תכנון פיננסי הינה סוכנות פיננסים פרטית מהגדולות בישראל, הפקחת על היקף של כ-25 מיליארד שקל. נטו תכנון פיננסי מתמקדת בתכנון וניהול פיננסי באמצעות למעלה מ-200 מתכננים פיננסים בפריסה ארצית. בראש החברה עומדים המנכ"ל עידן כץ והיו"ר אילן בן־ישי.  

עידן כץ, מנכ"ל נטו תכנון פיננסי, ציין "סגירת העסקה סוללת את דרכה של קבוצת נטו תכנון פיננסי, יחד עם השותפים החדשים, ארבע עונות ו-IBI בית השקעות, בליווי היועצים הארגוניים והמשפטיים שלנו – גלעד קריב, רמי סופר ורון אבישר, אל המשך צמיחה עסקית וביסוס המעמד של נטו כסוכנות המייצרת ערך רב ללקוחותיה, לסוכניה ולעובדיה הנפלאים והנאמנים. הסינרגיה עם ארבע עונות ו-IBI תתרום לתנופת פעילותה של נטו ותהווה קפיצת מדרגה עבור צוות הסוכנים, המהווה מוקד הכוח של קבוצת נטו תכנון פיננסי".  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האם זה כדי לממן את החובות שלהם בווטסטון? (ל"ת)
    בועז ב. 28/08/2023 16:34
    הגב לתגובה זו
  • גיא 05/09/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    ראינו לא מעט שהתחמקו אבל הם מוכיחים את עצמם בגוף רציני ואחראי ותאמין לי אני מושקע שם לא מעט
  • היגיון 28/08/2023 20:52
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות, וזה אומר עד כמה הם אצילים שהחליפו משקיעים ולא נתנו להם להפסיד וכל זה על חשבון ההון הפרטי שלהם. הם איבדו 30 מתזרים הכנסות תשלום לא זול.
  • 1.
    דניאל 28/08/2023 16:05
    הגב לתגובה זו
    שני גופים מצויינים, בהצלחה!
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.