ניר פלס ורן עמיר, קנאשור
צילום: יחצ

קנאשור גייסה 13.7 מיליון שקל בשביל להרחיב את מתקן ה-indoor שלה

חברת קנאשור הצליחה לגייס ללא דיסקאונט על מחיר השוק; התמורה מיועדת גם להחזרת חלק מהלוואת בעלת השליטה והמשך הפעילות השוטפת של החברה
גלעד מנדל | (6)

חברת קנאשורגייסה 13.7 מיליון שקל בעיקר במטרה להרחיב את פעילות גידול ה-INDOOR של החברה, להחזיר חלק מההלוואה שבעלת השליטה - סולבר העניקה לחברה ולהמשיך בפעילות השוטפת של החברה. 

קנאשור כבר מגדלת קנאביס ומוצריה נמכרים. אך ככל הנראה הסיבה שהיא רוצה להרחיב את מתקן האינדור שלה זה בגלל עלויות. למתקן אינדור יש הרבה עלויות קבועות שאין לחממות רגילות ועל כן בשביל להגיע לרווחיות צריך להקים אופרציה בסדר גודל גדול יותר מאשר חממה רגילה שרוצה להגיע לרווחיות.

לגידולי אינדור יש הרבה יתרונות, בין היתר - ניצול טוב יותר של החומרים הפעילים שבצמח, יכולת שליטה מלאה על תנאי מזג האוויר וכו'. אך בעניין העלויות הקבועות יש חיסרון לאינדור אל מול גידולי החממה הרגילים.

 

כך או כך, נראה שמדובר בהנפקה שהיא "תפורה" יחסית ללמשקיעים גדולים וזאת משתי סיבות עיקריות - 

1. בהנפקה אין כמעט דיסקאונט - כשמחזורי המסחר וההתעניינות שיש היום לסקטור זה לא כמו שהיה פעם, ובהינתן שקאנשור היא חברה יחסית קטנה עם שווי של 78 מיליון שקל, זה לא פשוט לגייס וכשמגייסים נותנים דיסקאונט. אלא אם יש משקיעים שרצו להיכנס.

2. סך הכל הגיעו בהנפקה 22 הזמנות בלבד וגויסו 13.7 מיליון שקל. זה אומר חד משמעית שהיו כמה הזמנות גדולות מאוד בהנפקה, וזאת עוד בהנחה שמהשוק עצמו (שחקנים קטנים) לא הגיעו הרבה הזמנות. 

עכשיו נשאלת השאלה מדוע שמישהו שרוצה להשקיע הרבה כסף יעדיף להשקיע דרך הנפקה ציבורית בלי דיסקאונט על פני הנפקה פרטית ששם בדרך כלל ניתן להשיג יותר דיסקאונט? התשובה היא שכאשר משקיעים בפרטי יש חסימה של חצי שנה ויותר בעוד שבהנפקה ציבורית האופציות והמניות נהיות סחירות ויכולות להימכר מיד עם קבלתן לחשבון.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מסורת אבות 03/07/2020 07:31
    הגב לתגובה זו
    כי האדם עץ השדה' - ככל שאנו מרבים להסתכל באילנות ובצורת גידולם, כן אנו מפיקים יותר לקחים לחיינו כבני אדם. מבט אחד באילן יבהיר לנו, שהשורשים והגזע מגבילים את חירותם של הענפים הצעירים. ונשאלת השאלה: למה ומדוע אינם מניחים לענפים להינתק מן הגזע העתיק, ולהינשא עם הרוח הנעימה? - מסתבר שהחירות הבאה על חשבון הינתקות מן השורשים, אינה חירות אלא אבדון וכיליון. לפיכך הננו תקווה כי אירוע זה, יזכנו שיתקיים בנו מאמר הכתוב: 'עטרת זקנים - בני בנים, ותפארת בנית - אבותם', יחד נמשיך, בעזרת ה', ברקמת חיינו, ולהוריש את מורשתנו כדי לשבצה במורשת ישראל לדורות הבאים.
  • 3.
    תנו לעשן בשקט 02/07/2020 17:27
    הגב לתגובה זו
    ומה זה האופציות בחינם ששוות 24 אגורות ???
  • גלעד מנדל 03/07/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    אם תעשה חישוב תראה שזה יוצא רק עם דיסקאונט של 0.3%, כי על כל מניה מקבלים רק 0.6 אופציות (בכל חבילה בהנפקה היו 100 מניות ו60 אופציות)
  • דן 02/07/2020 23:06
    הגב לתגובה זו
    שילמת 135 על מניה ו 0.6 אופ . 24*0.6 = 14.5 אג . זא המניה "שווה" 120 בחבילה . אתמול נסחרה בסביבות 120 (קצת פחות רוב היום ) לא הזמנצי ולא מחזיק
  • 2.
    זבל של חברות שרק מדללות את המשקיעים הראשונים הקטנים (ל"ת)
    רון 02/07/2020 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאת 02/07/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    האינדור מהווה לדעתי בידול מענין יחסית לשאר החברות . גנ מחזיקה שם . מענין מאוד , שיצליחו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.