הראל ויזל, פוקס
צילום: דימה טליאנסקי
משבר הקורונה

פוקס חתכה את ההוצאות הקבועות ב-94% ל-5 מיליון שקל בחודש

רשת האופנה קיימה היום שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, במסגרתה דווח על הצעדים שנקטה להתמודדות עם המשבר; בין היתר, גייסה מספר מינימלי של עובדים לטיפול בקולקציית החורף ולקחה הלוואה של 200 מיליון שקל
ערן סוקול | (9)
נושאים בכתבה הראל ויזל פוקס

רשת האופנה הגדולה בישראל פוקס 4.25% קיימה היום שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, במסגרתה דווח כי החברה חתכה את ההוצאות הקבועות מ-90 מיליון שקל בחודש ל-5 מיליון שקל בחודש, גייסה מספר מינימלי של עובדים לטיפול בקולקציית החורף ולקחה הלוואה של 200 מיליון שקל.

לקריאה נוספת:

> פוקס מקפיאה את תשלומי שכר הדירה לקניונים - אחרות ילכו בעקבותיה

> פוקס מנסה להרגיע - ההזמנות לעונת הקיץ הקרובה כבר סופקו

עוד עולה, כי החברה גייסה מספר מינימלי של עובדים כדי לטפל בכל מה שקשור לקולקציית החורף הבא. 

בפוקס ציינו כי היה לחברה תיק אג״ח בהיקף של כ-400 מיליון שקל שנפגע כתוצאה מהמשבר והוחלט לממש חלק מהתיק, בהיקף של כ-20 מיליון שקל - בעיקר אג״ח של חבות עם זיקה חזקה למשבר הקורונה.

בין הצעדים שהחברה ביצעה לצורך התמודדות עם משבר הקורונה, דיווחה היום החברה כי נטלה הלוואה בנקאית במהלך המשבר בהיקף של כ-200 מיליון שקל, מהלך שבחברה מקווים שיספק שקט בהמשך הדרך.

כבר בשבוע שעבר הודיעה החברה כי נוכח צמצום פעילות המשק הישראלי, ובכלל זאת, סגירת קניונים והגבלת התקהלות, החברה דיווחה כי חנויות הקבוצה לא יפעלו החל מה-15 במרץ 2020, כאשר אתרי הסחר המקוון ימשיכו לפעול, ומטה הקבוצה יפעל במתכונת מצומצמת בלבד.

בהתאם, הודיעה החברה לעובדיה ומנהליה על יציאה לחופשה ללא תשלום לתקופה בת 45 יום, וזאת למעט מספר מצומצם של עובדים. המנכ"ל ומבעלי השליטה הראל ויזל, הודיע לחברה כי ימשיך לעבוד כרגיל וכי הוא מוותר בשלב זה על תשלום משכורתו החודשית החל מהתשלום בגין המחצית השניה של חודש מרץ 2020. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בהתאם לכך, העריכה החברה כי ההשלכות על פעילות הקבוצה עלולות להיות בעלות השפעה שלילית מהותית.

שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות IBI בית השקעות: "קבוצת פוקס מגיעה למשבר התפשטות הקורונה עם איתנות פיננסית, כאשר לקבוצה נכון לסוף שנת 2019 עודף נכסים פיננסיים על התחייבויות פיננסיות של כ-57 מיליון שקל. בשיחת הוועידה לסקירת השלכות המגיפה על הענף ועל החברה צויין כי לקחה הלוואה מהבנקים בסכום של כ-200 מיליון שקל. בנוסף, פעלה מיידית לצמצום משמעותי של מבנה ההוצאות התפעוליות של הקבוצה, עם הוצאה לחל"ת של רוב עובדיה לצד הפסקת תשלום דמי שכירות וניהול לקניונים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    תמיר 26/03/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
    בטח לתחתוך בהוצאות...לא תדלם שכירות,לא תשלם לספקים,שלחה את כל העובדים לחל"ת... אי תשלום לספקים בתקופה זאת מהווה גזל...
  • דווקא הבנתי שהוא שילם לכל הספקים (ל"ת)
    גיא 04/04/2020 19:07
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    צביקה 26/03/2020 09:39
    הגב לתגובה זו
    פוקס מוכרים שנים סחורה נחותה ומרוויחים ים כסף בניגוד לקסטרו למשל שאחרי המשבר תימחק לגמרי.
  • 6.
    גאון 25/03/2020 21:17
    הגב לתגובה זו
    נגמר עידן פוקס זה יותר משנתיים / בעוד שנה .
  • 5.
    חתכה הוצאות =לא משלמת שכירות כחוק (ל"ת)
    דוד 25/03/2020 21:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דניאל 25/03/2020 20:05
    הגב לתגובה זו
    גם פוקס נכנסת לסחרור אם הוא חושב שהוא יפסיק לשלם שכירות באופן חד צדדי ובעלי הקניונים ישתקו יש לו טעות מרה הר של תביעות הוא יקבל בדרך בסוף גם יזרקו אותו קיבינימט מהחנויות עוד חודש כזה במשק ופוקס נכנסת לסחרור ענק מכירה חזקה לדעתי
  • 3.
    שיאכל פחות (ל"ת)
    Moses 25/03/2020 19:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוני 25/03/2020 19:15
    הגב לתגובה זו
    לקחה הלוואה 200 מיליון .לזה קוראים איתנות פיננסית? בגלל ששווי הנכסים גבוהה מהחוב? המושגים של הכלכלה משובשים לחלוטין ותקופת הקורונה תגרום לכולם להבין שלא חיים מהיד לפה,שמים כסף בצד לימים שחורים
  • 1.
    הוא רזה או שנדמה לי? (ל"ת)
    אני 25/03/2020 17:54
    הגב לתגובה זו
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".

 

סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".