שלא ייסע באוטובוס: הכשרת הישוב תעמיד לרשות נמרודי רכב

עד לאישור תנאי השכר באסיפה הכללית, דירקטוריון הכשרת הישוב דיווח כי יעמיד לרשות נמרודי רכב אשר הוצאותיו נאמדות בכ-12.5 אלף שקל בחודש
נועם בראל | (3)

הכשרת הישוב 0.7% תכנס את בעלי המניות לאסיפה מיוחדת ובה יובא להצבעה חידוש ההסכם עם עופר נמרודי, בעל השליטה בחברה, ל-3 השנים הבאות. נמרודי השתכר כ-3.6 מיליון שקל בשנת 2016 (דו"ח 2017 עדיין לא פורסם).

אולם, בנוסף לדיווח על האסיפה, דיווחה החברה כי בין היתר, כי דירקטוריון החברה החליט להעמיד לרשות נמרודי רכב. דיווח זה מתחייב מכיוון שההסכם החדש לא יאושר עד ה-21 במרץ (מועד סיום ההסכם הנוכחי), ולכן החברה תעמיד החברה לרשות נמרודי רכב אשר הוצאותיו נאמדות בכ-12.5 אלף שקל בחודש. נמרודי יישא בהוצאות.

עוד יעלה באסיפה, חידוש הסכם העסקתה של דנית גורן-דרורי, שהינה קרובה של נמרודי, כמנהלת המרכז המסחרי לב-רעות ל-3 שנים הבאות.

הכשרת הישוב מתמקדת בתחום הנדל"ן. שטח הנכסים המניבים בארץ ובחו"ל עומד על מעל 500 אלף מ"ר והקבוצה היא בעלת עתודות קרקע באזורי ביקוש בישראל וגם בחו"ל.

החברה נוסדה באנגליה ב-1909 על ידי ההסתדרות הציונית, כמכשיר לרכישתם ופיתוחם של מקרקעין בארץ ישראל. ב-1953 היא נרשמה כחברה ציבורית ומאז נסחרות מניותיה בבורסה. באוקטובר 1987 נרכשה השליטה בחברה לידי משפחת נמרודי.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בא 14/03/2018 13:03
    הגב לתגובה זו
    הכול כאן זמני ,זמני מאוד .
  • 2.
    מנסיון, את התספורת, כשהחברה תיקלע לקשיים - הציבור ישלם. (ל"ת)
    נוחי דנקנר 14/03/2018 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הלוואי עליי משכורת שלמה ב-12.5 אלף בחודש... (ל"ת)
    ולא רק רכב 14/03/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים