קרפור צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025
כבר ברבעון השלישי של 2024 קרפור השלימה את המהפך ועברה לרווח רבעוני של 817 אלף שקל, עכשיו במצגת שפרסמה החברה היא מציינת כי היא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025; כתבנו שקרפור עשויה להפוך מנטל לנכס, זה מתממש
עד לא מזמן קרפור הכבידה על אלקטרה צריכה 2.18% . אלקטרה צריכה נכנסה ליינות ביתן ב-2021 אבל בשנים הראשונות נראה היה שהעסק לא מתרומם. עד בערך לסוף 2023 ההשקעה הסתכמה בסכום יחסית נמוך - 350 מיליון שקל, על זה התווספו 100 מיליון שקל של השקעות נוספות, בעיקר באותה השנה כדי להסב את הרשת לקרפור, לתת לה את הניחוח הבינלאומי. בסוף 2023 אלקטרה צריכה דיברה על שווי של 600 מיליון שקל לקרפור, אבל החברה עמוסת החובות לא הייתה שווה אפילו חצי מזה.
אבל לאחרונה קרפור התחילה להשתנות לטובה. כתבנו שקרפור הופכת מנטל לנכס. ברבעון השלישי המהפך הושלם, אלקטרה דיווחה על רווח מגזרי של 817 אלף שקל המיוחס לקרפור. עכשיו במצגת שמפרסמת החברה היא אומרת שהיא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025. בנוסף, החברה ציינה כי כבר 85% מהסניפים הוסבו במלואם וכי החברה צופה להשלים את הסבת הסניפים עד לסוף חודש פברואר.
שינוי האסטרטגיה של אלקטרה צריכה
קרפור לא הביאה מהפכת מחירים כפי שהבטיחה. היא ייצרה הפסדי ענק ומשכה למטה את אלקטרה צריכה להפסדים. אלקטרה
צריכה אומנם מפוזרת על פני מספר מגזרים, אבל היא שרפה הרבה כסף בקרפור, וגם הפגיעה בתדמית הייתה משמעותית.
- רשתות השיווק מציגות: בדרך לרווחים מטעים את הצרכנים
- קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואז התחיל השינוי. בסופו של דבר הצרכן רוצה שירות סביר ומוצרים טובים. השינוי החל בסוף 2023 , והוא לווה תכנית ארגון מחדש, החלפת הנהלה
והשקעה נוספת של אלקטרה צריכה והפניקס לצד משקיע חדש - סימון פינטו מצרפת. החברה הבינה שכדי להרוויח, צריך להפחית את ההשקעות בסניפים החדשים, להעביר את סניפי מגה במהירות למודל סניפי קרפור ולא להתפרע בהנחות ובמלחמה מול הרשתות האחרות. תחרות לא בריאה לשורה התחתונה.
2024 הייתה טובה לרשתות המזון, גם קרפור נהנתה
2024 הייתה אחת השנים הטובות של רשתות הקמעונאות. העובדה שהחברות הזרות לא באו לישראל הביאה לכך שהישראלים נשארו בארץ וכתוצאה מכך הם גם בזבזו כאן יותר. אם רבעון טוב של רשתות הקמעונאות בזמני שגרה מציג עלייה של אחוזים בודדים בהכנסות, השנה הרשתות דיווחו על שיפורים רבעוניים של 6% ומעלה ובחלקן אפילו שיפור דו ספרתי - כמו ויקטורי ויקטורי 4.85% למשל שההכנסות שלה ברבעון השלישי קפצו ב-11%.

- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
ההכנסות של קרפור היו די בריאות לאורך הדרך וכאמור מה שהכביד עליה הוא ההוצאות הגבוהות בעיקר בגין ההסבה של הסניפים. ועדיין, כשההכנסות מזנקות זה אף פעם לא רע וזה עוזר לשורה התחתונה. קרפור כבר הייתה במסלול הנכון, הנסיבות והסביבה בשנה האחרונה רק עזרו לה להגיע לשם מהר יותר.
וקרפור יכולה להפוך גם את ההפסדים הצבורים שלה לנכס - עוד היא ציינה במצגת כי בחברה קיימים הפסדים לצרכי מס בסך של 2 מיליארד שקל, וכי קיימת אפשרות לניצול ההפסד ברמת הקבוצה תוך יצירת נכס מס של כ-500 מיליון שקל.
אחרי הדוחות האחרונים של החברה שוחחנו עם המנכ"ל צביקה שווימר: "תוצאות הרבעון הם תוצאה של הרבה עבודה קשה", הוא אמר, וגם נתן הצצה קדימה לרבעון הרביעי: "אנחנו בחלק האחרון של ההסבה. התוצאות ברבעון הרביעי יהיו חזקות מהשלישי".
- 10.מחירים גבוהים ושירות גרוע ביותר (ל"ת)אושר 23/01/2025 07:29הגב לתגובה זו
- 9.דין 22/01/2025 22:51הגב לתגובה זובתחילה היו זולים כלומר מוצרי קרפור שבאו במשטרה...בהמשך התחילו בהעלאת מחירים מתמדת שאין פה כמעט שום בשורה ושלא לדבר על החוסר התמידי במוצרי קרפור .לא מבין איך קראו לעצמם קרפור עם חוסר תמידי של מותג הבית שלא לדבר על סניפים במיקומים בעייתיים ללא חנייה ונגישות לדוגמא ראשון לציון סניפים קטנים ללא חנייה. הקיצר בדיחה צרפתית מהלכת
- 8.מוצרי קרפור זאת הסיבה (ל"ת)שמשון 22/01/2025 21:34הגב לתגובה זו
- 7.מוצרי קרפור איכותיים וזולים. (ל"ת)יואל 22/01/2025 21:33הגב לתגובה זו
- 6.מיכאל לובושיץ חזר לחברה . (ל"ת)דני 22/01/2025 21:31הגב לתגובה זו
- 5.ספק בינוני 22/01/2025 18:35הגב לתגובה זועושה כסף רק מסחיטת הספקים והתחננות לעוד ועוד כסף. סניפים ריקים. בהצלחה למשקיעים
- 4.ירון 22/01/2025 17:24הגב לתגובה זוחיכינו שנתיים לפתיחת הסניף שהייה סגור לפני זה אבל לצערנו המחירים מאד יקרים ונכון לעכשיו חודשים לפתיחתו הסניף כמעט ריק מלקוחות חבל מאד ועצוב לראות סניף יפה ומושקע אבל ריק
- 3.יקר קונה ברמי לוי (ל"ת)יקר שם 22/01/2025 14:46הגב לתגובה זו
- 2.זד 22/01/2025 12:53הגב לתגובה זואני מבטיח לכם שב 2025 קרפור לא תרוויח את הסכום שהם מדמיינים שהם ירוויחו... הצרכן לא רואה שום ערך בקרפור. מגה בתחפושת. לאט לאט הוא ינטוש... אם להם שום יתרון על פני רשתות אחרות. אין שום ניחוח צרפתי. במקרה הטוב הם מקלחת צרפתית. אני מאוד התאכזבתי מהמחירים שעולם וההבטחות שלא קוימו והפסקת לקנות אצלם.
- 1.קש 22/01/2025 11:52הגב לתגובה זודרך אגב חברת CARREFOUR העולמית נסחר בבורסה בנמוך של הרב שנתי והיא הרשת השנייה בגודלה בעולם מה תגידו על זה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
