קרפור צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025
כבר ברבעון השלישי של 2024 קרפור השלימה את המהפך ועברה לרווח רבעוני של 817 אלף שקל, עכשיו במצגת שפרסמה החברה היא מציינת כי היא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025; כתבנו שקרפור עשויה להפוך מנטל לנכס, זה מתממש
עד לא מזמן קרפור הכבידה על אלקטרה צריכה -0.6% . אלקטרה צריכה נכנסה ליינות ביתן ב-2021 אבל בשנים הראשונות נראה היה שהעסק לא מתרומם. עד בערך לסוף 2023 ההשקעה הסתכמה בסכום יחסית נמוך - 350 מיליון שקל, על זה התווספו 100 מיליון שקל של השקעות נוספות, בעיקר באותה השנה כדי להסב את הרשת לקרפור, לתת לה את הניחוח הבינלאומי. בסוף 2023 אלקטרה צריכה דיברה על שווי של 600 מיליון שקל לקרפור, אבל החברה עמוסת החובות לא הייתה שווה אפילו חצי מזה.
אבל לאחרונה קרפור התחילה להשתנות לטובה. כתבנו שקרפור הופכת מנטל לנכס. ברבעון השלישי המהפך הושלם, אלקטרה דיווחה על רווח מגזרי של 817 אלף שקל המיוחס לקרפור. עכשיו במצגת שמפרסמת החברה היא אומרת שהיא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025. בנוסף, החברה ציינה כי כבר 85% מהסניפים הוסבו במלואם וכי החברה צופה להשלים את הסבת הסניפים עד לסוף חודש פברואר.
שינוי האסטרטגיה של אלקטרה צריכה
קרפור לא הביאה מהפכת מחירים כפי שהבטיחה. היא ייצרה הפסדי ענק ומשכה למטה את אלקטרה צריכה להפסדים. אלקטרה
צריכה אומנם מפוזרת על פני מספר מגזרים, אבל היא שרפה הרבה כסף בקרפור, וגם הפגיעה בתדמית הייתה משמעותית.
- רשתות השיווק מציגות: בדרך לרווחים מטעים את הצרכנים
- קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואז התחיל השינוי. בסופו של דבר הצרכן רוצה שירות סביר ומוצרים טובים. השינוי החל בסוף 2023 , והוא לווה תכנית ארגון מחדש, החלפת הנהלה
והשקעה נוספת של אלקטרה צריכה והפניקס לצד משקיע חדש - סימון פינטו מצרפת. החברה הבינה שכדי להרוויח, צריך להפחית את ההשקעות בסניפים החדשים, להעביר את סניפי מגה במהירות למודל סניפי קרפור ולא להתפרע בהנחות ובמלחמה מול הרשתות האחרות. תחרות לא בריאה לשורה התחתונה.
2024 הייתה טובה לרשתות המזון, גם קרפור נהנתה
2024 הייתה אחת השנים הטובות של רשתות הקמעונאות. העובדה שהחברות הזרות לא באו לישראל הביאה לכך שהישראלים נשארו בארץ וכתוצאה מכך הם גם בזבזו כאן יותר. אם רבעון טוב של רשתות הקמעונאות בזמני שגרה מציג עלייה של אחוזים בודדים בהכנסות, השנה הרשתות דיווחו על שיפורים רבעוניים של 6% ומעלה ובחלקן אפילו שיפור דו ספרתי - כמו ויקטורי ויקטורי 0.78% למשל שההכנסות שלה ברבעון השלישי קפצו ב-11%.

- אפי נכסים: עלייה של 8.5% ב-NOI ו-10.7% ב-FFO המתואם בתשעת החודשים הראשונים
- שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
ההכנסות של קרפור היו די בריאות לאורך הדרך וכאמור מה שהכביד עליה הוא ההוצאות הגבוהות בעיקר בגין ההסבה של הסניפים. ועדיין, כשההכנסות מזנקות זה אף פעם לא רע וזה עוזר לשורה התחתונה. קרפור כבר הייתה במסלול הנכון, הנסיבות והסביבה בשנה האחרונה רק עזרו לה להגיע לשם מהר יותר.
וקרפור יכולה להפוך גם את ההפסדים הצבורים שלה לנכס - עוד היא ציינה במצגת כי בחברה קיימים הפסדים לצרכי מס בסך של 2 מיליארד שקל, וכי קיימת אפשרות לניצול ההפסד ברמת הקבוצה תוך יצירת נכס מס של כ-500 מיליון שקל.
אחרי הדוחות האחרונים של החברה שוחחנו עם המנכ"ל צביקה שווימר: "תוצאות הרבעון הם תוצאה של הרבה עבודה קשה", הוא אמר, וגם נתן הצצה קדימה לרבעון הרביעי: "אנחנו בחלק האחרון של ההסבה. התוצאות ברבעון הרביעי יהיו חזקות מהשלישי".
- 10.מחירים גבוהים ושירות גרוע ביותר (ל"ת)אושר 23/01/2025 07:29הגב לתגובה זו
- 9.דין 22/01/2025 22:51הגב לתגובה זובתחילה היו זולים כלומר מוצרי קרפור שבאו במשטרה...בהמשך התחילו בהעלאת מחירים מתמדת שאין פה כמעט שום בשורה ושלא לדבר על החוסר התמידי במוצרי קרפור .לא מבין איך קראו לעצמם קרפור עם חוסר תמידי של מותג הבית שלא לדבר על סניפים במיקומים בעייתיים ללא חנייה ונגישות לדוגמא ראשון לציון סניפים קטנים ללא חנייה. הקיצר בדיחה צרפתית מהלכת
- 8.מוצרי קרפור זאת הסיבה (ל"ת)שמשון 22/01/2025 21:34הגב לתגובה זו
- 7.מוצרי קרפור איכותיים וזולים. (ל"ת)יואל 22/01/2025 21:33הגב לתגובה זו
- 6.מיכאל לובושיץ חזר לחברה . (ל"ת)דני 22/01/2025 21:31הגב לתגובה זו
- 5.ספק בינוני 22/01/2025 18:35הגב לתגובה זועושה כסף רק מסחיטת הספקים והתחננות לעוד ועוד כסף. סניפים ריקים. בהצלחה למשקיעים
- 4.ירון 22/01/2025 17:24הגב לתגובה זוחיכינו שנתיים לפתיחת הסניף שהייה סגור לפני זה אבל לצערנו המחירים מאד יקרים ונכון לעכשיו חודשים לפתיחתו הסניף כמעט ריק מלקוחות חבל מאד ועצוב לראות סניף יפה ומושקע אבל ריק
- 3.יקר קונה ברמי לוי (ל"ת)יקר שם 22/01/2025 14:46הגב לתגובה זו
- 2.זד 22/01/2025 12:53הגב לתגובה זואני מבטיח לכם שב 2025 קרפור לא תרוויח את הסכום שהם מדמיינים שהם ירוויחו... הצרכן לא רואה שום ערך בקרפור. מגה בתחפושת. לאט לאט הוא ינטוש... אם להם שום יתרון על פני רשתות אחרות. אין שום ניחוח צרפתי. במקרה הטוב הם מקלחת צרפתית. אני מאוד התאכזבתי מהמחירים שעולם וההבטחות שלא קוימו והפסקת לקנות אצלם.
- 1.קש 22/01/2025 11:52הגב לתגובה זודרך אגב חברת CARREFOUR העולמית נסחר בבורסה בנמוך של הרב שנתי והיא הרשת השנייה בגודלה בעולם מה תגידו על זה
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהפי 7.5 ב-3 שנים - נאוויטס עוברת להפקה מלאה בשננדואה: הכנסות של כ-98 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-67.6 מיליון דולר
לפני שלוש שנים ניתחנו את נאוויטס וקיבלנו שיש שם סיכוי גדול. עם סיכון, תמיד יש סיכון, אבל המחיר של השותפות נראה לנו נמוך בהינתן החלום - כתבנו על זה ועל שותפויות אחרות - האם מניות הגז והנפט אטרקטיביות? והאם נאוויטס היא מציאה? נאוויטס עלתה מאז פי 7.5 - 650%. התוצאות ברבעונים האחרונים מספקים את הסיבה. האם אפשר היה לדעת זאת בעבר? זה היה החלום של גדעון תדמור ולהבדיל מחולמים אחרים הוא קיבל על החלום שלו מימון משורה ארוכה של בנקאים בארה"ב. אלה לא נכנסים כשהן חושבים שהסיכון גדול מדי. כלומר, זה היה חלום שראו אותו כבר מתגבש במציאות. היו גם סיכונים כמו מחירי הנפט שעלולים לרדת ובעיקר בעיות שעלולות להיות בתפעול וקידוח בשלבים המאוחרים.
משקיעים לקחו את הסיכון הזה כענק והוא היה בינוני. כשזה קורה, יש לפעמים הזדמנות. משקיעים גם נדבקו בסנטימנט השלילי של תחום הגז והתרחקו מנאוויטס. תדמור ידע לנצל את הסנטימנט בשוק הנפט בצורה מושלמת. הסנטימנט השלילי שנבע בעיקר מהקולות הרבים והחזקים שקראו להפסקת השימוש בדלקים פוסילים גרם לגופי הענק בתחום לעצור את התקדמות הקידוחים למרות שהושקעו בהם מיליארדים. זה היה עניין של תדמית והם חיפשו ועדיין מחפשים להיראות פחות פוגעים בסביבה. מעבר לכך, הם העריכו שמחירי הנפט יפלו.
אחרי שהשקיעו מעל מיליארד דולר בקידוח מכרו אותו במחיר של דירת 5 חדרים יקרה בת"א. תדמור סגר מימון, השקיע, הנפיק והצליח לייצר ברבעון האחרון Ebitda של 68 מיליון דולר כשנאוויטס נסחרת ב-14.4 מיליארד שקל. הצפת ערך עצומה. יש לטענת תדמור הזדמנויות נוספות והוא קודח בהם, אבל שוב נזכיר שהתחום לא חף מסיכונים. הסיכון הגדול ביותר הוא מחיר הנפט. טראמפ אמר בנאום כניסתו לבית הלבן Drill Baby Drill ושינה שוב את כללי המשחק, אבל המגמה ארוכת הטווח היא ירידה במחיר הנפט ושימוש מופחת. רק שזה לא עניין של שנתיים-שלוש, זה עניין של טווח ארוך.
בינתיים, הביקושים לנפט מתגברים. זה התחיל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה שגרם למחירי הנפט לעלות, נמשך במתיחות אצלנו במזרח התיכון ועכשיו מפנימים שהביקוש לאנרגיה מכל הסוגים יזנק כדי לתמוך במהפכת ה-AI. אז הנפט ישאר כאן עד תקופה ארוכה.
- ההפקה ממאגר שננדואה הגיעה ל-100 אלף חביות ביום
- ארגנטינה נגד נאוויטס: "פועלת באופן בלתי חוקי בפוקלנד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש מסכמת רבעון שבו פעילות פרויקט שננדואה נכנסה להפקה מלאה ומקבלת ביטוי משמעותי בדוחות. השותפות, הפועלת בתחום הפקת הנפט והגז במים עמוקים בארצות הברית, עברה במהלך הרבעון מתהליך הרצה מדורג של הבארות לכיוון הפקה יציבה, והשינוי ניכר בתוצאות הכספיות. מאגר שננדואה, שנכנס לשלב ה-Ramp-Up החל מיולי, הפך למנוע העיקרי של העלייה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות.
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"
האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים
של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.
הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%,
הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של יעקב פיננסים -7.31% נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10
שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.72% נעה סביב המכפיל.
על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.
אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?
- יעקב פיננסים: עלייה של 12% ברווח הנקי וצמיחה של 42% בתיק האשראי
- יעקב פיננסים עם קפיצה של 52% בתיק האשראי ועלייה של 21% ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."
