צביקה שווימר אלקטרה צריכה
צילום: יח"צ

קרפור צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025

כבר ברבעון השלישי של 2024 קרפור השלימה את המהפך ועברה לרווח רבעוני של 817 אלף שקל, עכשיו במצגת שפרסמה החברה היא מציינת כי היא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025; כתבנו שקרפור עשויה להפוך מנטל לנכס, זה מתממש

רוי שיינמן | (10)

עד לא מזמן קרפור הכבידה על אלקטרה צריכה -3.1%  . אלקטרה צריכה נכנסה ליינות ביתן ב-2021 אבל בשנים הראשונות נראה היה שהעסק לא מתרומם. עד בערך לסוף 2023 ההשקעה הסתכמה בסכום יחסית נמוך - 350 מיליון שקל, על זה התווספו 100 מיליון שקל של השקעות נוספות, בעיקר באותה השנה כדי להסב את הרשת לקרפור, לתת לה את הניחוח הבינלאומי. בסוף 2023 אלקטרה צריכה דיברה על שווי של 600 מיליון שקל לקרפור, אבל החברה עמוסת החובות לא הייתה שווה אפילו חצי מזה.


אבל לאחרונה קרפור התחילה להשתנות לטובה. כתבנו שקרפור הופכת מנטל לנכס. ברבעון השלישי המהפך הושלם, אלקטרה דיווחה על רווח מגזרי של 817 אלף שקל המיוחס לקרפור. עכשיו במצגת שמפרסמת החברה היא אומרת שהיא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025. בנוסף, החברה ציינה כי כבר 85% מהסניפים הוסבו במלואם וכי החברה צופה להשלים את הסבת הסניפים עד לסוף חודש פברואר.

מתוך מצגת החברה


שינוי האסטרטגיה של אלקטרה צריכה

קרפור לא הביאה מהפכת מחירים כפי שהבטיחה. היא ייצרה הפסדי ענק ומשכה למטה את אלקטרה צריכה להפסדים. אלקטרה צריכה אומנם מפוזרת על פני מספר מגזרים, אבל היא שרפה הרבה כסף בקרפור, וגם הפגיעה בתדמית הייתה משמעותית.


ואז התחיל השינוי. בסופו של דבר הצרכן רוצה שירות סביר ומוצרים טובים. השינוי החל בסוף 2023 , והוא לווה תכנית ארגון מחדש, החלפת הנהלה והשקעה נוספת של אלקטרה צריכה והפניקס לצד משקיע חדש - סימון פינטו מצרפת. החברה הבינה שכדי להרוויח, צריך להפחית את ההשקעות בסניפים החדשים, להעביר את סניפי מגה במהירות למודל סניפי קרפור ולא להתפרע בהנחות ובמלחמה מול הרשתות האחרות. תחרות לא בריאה לשורה התחתונה.


2024 הייתה טובה לרשתות המזון, גם קרפור נהנתה

2024 הייתה אחת השנים הטובות של רשתות הקמעונאות. העובדה שהחברות הזרות לא באו לישראל הביאה לכך שהישראלים נשארו בארץ וכתוצאה מכך הם גם בזבזו כאן יותר. אם רבעון טוב של רשתות הקמעונאות בזמני שגרה מציג עלייה של אחוזים בודדים בהכנסות, השנה הרשתות דיווחו על שיפורים רבעוניים של 6% ומעלה ובחלקן אפילו שיפור דו ספרתי - כמו ויקטורי ויקטורי 0.88%   למשל שההכנסות שלה ברבעון השלישי קפצו ב-11%.

קרפור
קרפור - קרדיט: צילום קרפור

קיראו עוד ב"שוק ההון"


ההכנסות של קרפור היו די בריאות לאורך הדרך וכאמור מה שהכביד עליה הוא ההוצאות הגבוהות בעיקר בגין ההסבה של הסניפים. ועדיין, כשההכנסות מזנקות זה אף פעם לא רע וזה עוזר לשורה התחתונה. קרפור כבר הייתה במסלול הנכון, הנסיבות והסביבה בשנה האחרונה רק עזרו לה להגיע לשם מהר יותר.


וקרפור יכולה להפוך גם את ההפסדים הצבורים שלה לנכס - עוד היא ציינה במצגת כי בחברה קיימים הפסדים לצרכי מס בסך של 2 מיליארד שקל, וכי קיימת אפשרות לניצול ההפסד ברמת הקבוצה תוך יצירת נכס מס של כ-500 מיליון שקל.


אחרי הדוחות האחרונים של החברה שוחחנו עם המנכ"ל צביקה שווימר: "תוצאות הרבעון הם תוצאה של הרבה עבודה קשה", הוא אמר, וגם נתן הצצה קדימה לרבעון הרביעי: "אנחנו בחלק האחרון של ההסבה. התוצאות ברבעון הרביעי יהיו חזקות מהשלישי".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מחירים גבוהים ושירות גרוע ביותר (ל"ת)
    אושר 23/01/2025 07:29
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דין 22/01/2025 22:51
    הגב לתגובה זו
    בתחילה היו זולים כלומר מוצרי קרפור שבאו במשטרה...בהמשך התחילו בהעלאת מחירים מתמדת שאין פה כמעט שום בשורה ושלא לדבר על החוסר התמידי במוצרי קרפור .לא מבין איך קראו לעצמם קרפור עם חוסר תמידי של מותג הבית שלא לדבר על סניפים במיקומים בעייתיים ללא חנייה ונגישות לדוגמא ראשון לציון סניפים קטנים ללא חנייה. הקיצר בדיחה צרפתית מהלכת
  • 8.
    מוצרי קרפור זאת הסיבה (ל"ת)
    שמשון 22/01/2025 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מוצרי קרפור איכותיים וזולים. (ל"ת)
    יואל 22/01/2025 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מיכאל לובושיץ חזר לחברה . (ל"ת)
    דני 22/01/2025 21:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ספק בינוני 22/01/2025 18:35
    הגב לתגובה זו
    עושה כסף רק מסחיטת הספקים והתחננות לעוד ועוד כסף. סניפים ריקים. בהצלחה למשקיעים
  • 4.
    ירון 22/01/2025 17:24
    הגב לתגובה זו
    חיכינו שנתיים לפתיחת הסניף שהייה סגור לפני זה אבל לצערנו המחירים מאד יקרים ונכון לעכשיו חודשים לפתיחתו הסניף כמעט ריק מלקוחות חבל מאד ועצוב לראות סניף יפה ומושקע אבל ריק
  • 3.
    יקר קונה ברמי לוי (ל"ת)
    יקר שם 22/01/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זד 22/01/2025 12:53
    הגב לתגובה זו
    אני מבטיח לכם שב 2025 קרפור לא תרוויח את הסכום שהם מדמיינים שהם ירוויחו... הצרכן לא רואה שום ערך בקרפור. מגה בתחפושת. לאט לאט הוא ינטוש... אם להם שום יתרון על פני רשתות אחרות. אין שום ניחוח צרפתי. במקרה הטוב הם מקלחת צרפתית. אני מאוד התאכזבתי מהמחירים שעולם וההבטחות שלא קוימו והפסקת לקנות אצלם.
  • 1.
    קש 22/01/2025 11:52
    הגב לתגובה זו
    דרך אגב חברת CARREFOUR העולמית נסחר בבורסה בנמוך של הרב שנתי והיא הרשת השנייה בגודלה בעולם מה תגידו על זה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.