קרפור צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025
כבר ברבעון השלישי של 2024 קרפור השלימה את המהפך ועברה לרווח רבעוני של 817 אלף שקל, עכשיו במצגת שפרסמה החברה היא מציינת כי היא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025; כתבנו שקרפור עשויה להפוך מנטל לנכס, זה מתממש
עד לא מזמן קרפור הכבידה על אלקטרה צריכה 1.28% . אלקטרה צריכה נכנסה ליינות ביתן ב-2021 אבל בשנים הראשונות נראה היה שהעסק לא מתרומם. עד בערך לסוף 2023 ההשקעה הסתכמה בסכום יחסית נמוך - 350 מיליון שקל, על זה התווספו 100 מיליון שקל של השקעות נוספות, בעיקר באותה השנה כדי להסב את הרשת לקרפור, לתת לה את הניחוח הבינלאומי. בסוף 2023 אלקטרה צריכה דיברה על שווי של 600 מיליון שקל לקרפור, אבל החברה עמוסת החובות לא הייתה שווה אפילו חצי מזה.
אבל לאחרונה קרפור התחילה להשתנות לטובה. כתבנו שקרפור הופכת מנטל לנכס. ברבעון השלישי המהפך הושלם, אלקטרה דיווחה על רווח מגזרי של 817 אלף שקל המיוחס לקרפור. עכשיו במצגת שמפרסמת החברה היא אומרת שהיא צופה רווח של 150-180 מיליון שקל ב-2025. בנוסף, החברה ציינה כי כבר 85% מהסניפים הוסבו במלואם וכי החברה צופה להשלים את הסבת הסניפים עד לסוף חודש פברואר.
שינוי האסטרטגיה של אלקטרה צריכה
קרפור לא הביאה מהפכת מחירים כפי שהבטיחה. היא ייצרה הפסדי ענק ומשכה למטה את אלקטרה צריכה להפסדים. אלקטרה
צריכה אומנם מפוזרת על פני מספר מגזרים, אבל היא שרפה הרבה כסף בקרפור, וגם הפגיעה בתדמית הייתה משמעותית.
ואז התחיל השינוי. בסופו של דבר הצרכן רוצה שירות סביר ומוצרים טובים. השינוי החל בסוף 2023 , והוא לווה תכנית ארגון מחדש, החלפת הנהלה
והשקעה נוספת של אלקטרה צריכה והפניקס לצד משקיע חדש - סימון פינטו מצרפת. החברה הבינה שכדי להרוויח, צריך להפחית את ההשקעות בסניפים החדשים, להעביר את סניפי מגה במהירות למודל סניפי קרפור ולא להתפרע בהנחות ובמלחמה מול הרשתות האחרות. תחרות לא בריאה לשורה התחתונה.
- אלקטרה צריכה סוגרת פעילות מפסידה; 100 עובדים יפוטרו
- קרפור מפטרת מעל 230 עובדים: מה עומד מאחורי המהלך?
2024 הייתה טובה לרשתות המזון, גם קרפור נהנתה
2024 הייתה אחת השנים הטובות של רשתות הקמעונאות. העובדה שהחברות הזרות לא באו לישראל הביאה לכך שהישראלים נשארו בארץ וכתוצאה מכך הם גם בזבזו כאן יותר. אם רבעון טוב של רשתות הקמעונאות בזמני שגרה מציג עלייה של אחוזים בודדים בהכנסות, השנה הרשתות דיווחו על שיפורים רבעוניים של 6% ומעלה ובחלקן אפילו שיפור דו ספרתי - כמו ויקטורי ויקטורי 1.31% למשל שההכנסות שלה ברבעון השלישי קפצו ב-11%.
ההכנסות של קרפור היו די בריאות לאורך הדרך וכאמור מה שהכביד עליה הוא ההוצאות הגבוהות בעיקר בגין ההסבה של הסניפים. ועדיין, כשההכנסות מזנקות זה אף פעם לא רע וזה עוזר לשורה התחתונה. קרפור כבר הייתה במסלול הנכון, הנסיבות והסביבה בשנה האחרונה רק עזרו לה להגיע לשם מהר יותר.
וקרפור יכולה להפוך גם את ההפסדים הצבורים שלה לנכס - עוד היא ציינה במצגת כי בחברה קיימים הפסדים לצרכי מס בסך של 2 מיליארד שקל, וכי קיימת אפשרות לניצול ההפסד ברמת הקבוצה תוך יצירת נכס מס של כ-500 מיליון שקל.
כל הכותרות
אחרי הדוחות האחרונים של החברה שוחחנו עם המנכ"ל צביקה שווימר: "תוצאות הרבעון הם תוצאה של הרבה עבודה קשה", הוא אמר, וגם נתן הצצה קדימה לרבעון הרביעי: "אנחנו בחלק האחרון של ההסבה. התוצאות ברבעון הרביעי יהיו חזקות מהשלישי".
- 10.מחירים גבוהים ושירות גרוע ביותר (ל"ת)אושר 23/01/2025 07:29הגב לתגובה זו
- 9.דין 22/01/2025 22:51הגב לתגובה זובתחילה היו זולים כלומר מוצרי קרפור שבאו במשטרה...בהמשך התחילו בהעלאת מחירים מתמדת שאין פה כמעט שום בשורה ושלא לדבר על החוסר התמידי במוצרי קרפור .לא מבין איך קראו לעצמם קרפור עם חוסר תמידי של מותג הבית שלא לדבר על סניפים במיקומים בעייתיים ללא חנייה ונגישות לדוגמא ראשון לציון סניפים קטנים ללא חנייה. הקיצר בדיחה צרפתית מהלכת
- 8.מוצרי קרפור זאת הסיבה (ל"ת)שמשון 22/01/2025 21:34הגב לתגובה זו
- 7.מוצרי קרפור איכותיים וזולים. (ל"ת)יואל 22/01/2025 21:33הגב לתגובה זו
- 6.מיכאל לובושיץ חזר לחברה . (ל"ת)דני 22/01/2025 21:31הגב לתגובה זו
- 5.ספק בינוני 22/01/2025 18:35הגב לתגובה זועושה כסף רק מסחיטת הספקים והתחננות לעוד ועוד כסף. סניפים ריקים. בהצלחה למשקיעים
- 4.ירון 22/01/2025 17:24הגב לתגובה זוחיכינו שנתיים לפתיחת הסניף שהייה סגור לפני זה אבל לצערנו המחירים מאד יקרים ונכון לעכשיו חודשים לפתיחתו הסניף כמעט ריק מלקוחות חבל מאד ועצוב לראות סניף יפה ומושקע אבל ריק
- 3.יקר קונה ברמי לוי (ל"ת)יקר שם 22/01/2025 14:46הגב לתגובה זו
- 2.זד 22/01/2025 12:53הגב לתגובה זואני מבטיח לכם שב 2025 קרפור לא תרוויח את הסכום שהם מדמיינים שהם ירוויחו... הצרכן לא רואה שום ערך בקרפור. מגה בתחפושת. לאט לאט הוא ינטוש... אם להם שום יתרון על פני רשתות אחרות. אין שום ניחוח צרפתי. במקרה הטוב הם מקלחת צרפתית. אני מאוד התאכזבתי מהמחירים שעולם וההבטחות שלא קוימו והפסקת לקנות אצלם.
- 1.קש 22/01/2025 11:52הגב לתגובה זודרך אגב חברת CARREFOUR העולמית נסחר בבורסה בנמוך של הרב שנתי והיא הרשת השנייה בגודלה בעולם מה תגידו על זה