בניין קשת
צילום: צילום אלכסנדר כץ

מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE מתחיל לגייס תכנים

FREETV שיושק לקראת סוף השנה, חתם על הסכם תוכן ראשון עם חברת ההפקה WOT של גולן יוכפז ואולפני הרצליה, נמצא במגעים עם גופים נוספים ומטפטף מדי פעם - לאחר שגייס את היחצן רונן צור - פרטים נוספים על המיזם כדי ליצור עניין ציבורי
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה גולן יוכפז קשת

מיזם FREETV של קשת ו-RGE חתם על הסכם שיתוף פעולה ראשונה בתחום התוכן, עם חברת ההפקה WOT של גולן יוכפז, אולפני הרצליה והמנכ”לים המשותפים אפרת דרור ויואב פרץ. העסקה כוללת הפקת תוכנית תחקירים שצילומיה יתחילו בחודש מאי הקרוב. מאי 2022.

נראה שהמיזם של קשת ו-RGE שצפוי להיות מושק לקראת סוף השנה, מתכוון להפיק לא מעט שעות מקוריות, הגם שאין לו מחויבות רגולטורית להפקת תכנים. בחודשים האחרונים מקיימים אנשי המיזם מפגשים עם גופי מדיה וחברות הפקה, לטובת גיוס תכנים נוספים לפלטפורמה.

הפלטפורמה הזו שגם תכלול תכנים של הערוצים הליניארים של קשת 12 ושל RGE - שמשדרת את ערוץ הספורט על שלל אפיקיו ואת ערוץ הילדים. בנוסף על הפלטפורמה צפויים להיות משודרים גם כאן 11, רשת 13, ערוץ 14 ועוד כמה ערוצים.

המטרה היא למכור חבילת תוכן עשירה יחסית בתכנים, במחיר מוזל של כמה עשרות שקלים, ולהתחרות בחבילות הבסיס של HOT ושל yes.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.