מהלכים דיגיטליים לקראת יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים
עם עלייה דרמטית במספר מקרי האלימות נגד נשים, כולל מעשי רצח, מצוין היום (יום ב') יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות נגד נשים. מספר גופים בישראל ציינו את היום במהלכים פרסומיים ושיווקיים.
חברת שילוט החוצות CTV בשיתוף עמותת ל.א. לאלימות, מפרסמת היום בשלטי החוצות הדיגיטליים שלה ברחבי הארץ סרטון להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים. בעבר כבר שיתפה CTV פעולה עם עמותות חברתיות רבות, כגון פתחון לב, תנו לחיות לחיות, בטרם, איגי ועוד.
פעילותה המרכזית של עמותת ל.א. לאלימות היא ניהול והפעלת 3 מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ולילדיהן, כמו כן, הפעלת קווי חירום הפועלים 24/7 ואת היחידה המשפטית המטפלת בהליכים המשפטיים של נשים במקלט. במהלך השנים הצליחה העמותה להציל חיי נשים רבות ולהביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות במשפחה.
ארגון ויצו עלה בקמפיין מיוחד תחת הכותרת "זו לא אהבה – זו אלימות", הקורא לנשים לשים לב לסמני האזהרה ולפנות לסיוע. בארגון מפרסמים כי אחת מתוך 5 נשים סובלת מאלימות טכנולוגית על ידי בן זוגה. הקמפיין הדיגיטלי מתמקד בזירה חדשה של אלימות שהתפתחה במהלך השנים האחרונות: אלימות טכנולוגית – שימוש לרעה בכלים טכנולוגים מתקדמים, ההופך נשים לשבויות ונתונות לשליטת בן זוגן.
במרכז הסרטון, בחורה המקבלת הודעות מאיימות מבן זוגה כאשר כל הודעה משקפת פלטפורמה טכנולוגית שונה, באמצעותה חודר הבן זוג לפרטיותה, מאיים עליה ומצליח לשלוט על אופן התנהלותה. ההודעות מתקבלות מהמייל, וואטסאפ, אינסטגרם, הודעות SMS באמצעות השתלטות על חשבון המייל וחשבונות ברשתות חברתיות, ועד הודעות מהבנק, שחשבונה נחסם בעקבות השתלטות הבן זוג של החשבון ועוד. ההודעות הופכות יותר ויותר תוקפניות ומאיימות, עד להודעה: "אני רואה אותך עכשיו דרך המצלמה של הלפטופ שלך על השידה, אני בא אלייך עכשיו, אל תזוזי". המסר של הקמפיין הוא: "זו לא אהבה. זו אלימות. שימו לב לנורות האדומות של האלימות הטכנולוגית".
- פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
הקמפיין באמצעות חברת הפקות אקו קריאייטיב, עלה לאוויר באתר האינטרנט של ויצו, בערוץ היוטיוב של הארגון ובעמודי הפייסבוק 'ויצו קידום מעמד האישה' ו'ויצו ישראל', והוא מוביל לעמוד נחיתה ובו מידע והפנייה לסיוע עבור נשים. "הטכנולוגיה המודרנית מעניקה לבן הזוג האלים מגוון הולך ומתרחב של דרכים לעקוב, לבודד, להתעלל ולשלוט בנשים באמצעות שימוש בכלים יומיומיים ובהשקעה מצומצמת של משאבים", אומרת אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל. "כמעט ללא מאמץ הם יכולים להשיג גישה למכשירים האישיים, לחשבונות המקוונים של האישה ואפילו לצעצועים ולמכשירים של הילדים, כגון אייפד, אקס בוקס ופלייסטיישן. ככל שנשים תהינה מודעות לאפשרויות למעקב, פגיעה ושליטה עליהן, כך הן תוכלנה למנוע את השליטה והפגיעה בהן באמצעים אלו.
גם תנועת הנשים הדתית אמונה יוצאת בקמפיין דיגיטלי בנושא, תחת הסלוגן "die לאלימות!". פעילות הארגון . חגי אורן ממשרד הפרסום אשדיר האחראי על המהלך: "אנו גאים ללוות את תנועת אמונה במאבק נגד אלימות בין יתר הפעילויות הרבות שעושה אמונה לאישה הדתית".

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
