מהלכים דיגיטליים לקראת יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים
עם עלייה דרמטית במספר מקרי האלימות נגד נשים, כולל מעשי רצח, מצוין היום (יום ב') יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות נגד נשים. מספר גופים בישראל ציינו את היום במהלכים פרסומיים ושיווקיים.
חברת שילוט החוצות CTV בשיתוף עמותת ל.א. לאלימות, מפרסמת היום בשלטי החוצות הדיגיטליים שלה ברחבי הארץ סרטון להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים. בעבר כבר שיתפה CTV פעולה עם עמותות חברתיות רבות, כגון פתחון לב, תנו לחיות לחיות, בטרם, איגי ועוד.
פעילותה המרכזית של עמותת ל.א. לאלימות היא ניהול והפעלת 3 מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ולילדיהן, כמו כן, הפעלת קווי חירום הפועלים 24/7 ואת היחידה המשפטית המטפלת בהליכים המשפטיים של נשים במקלט. במהלך השנים הצליחה העמותה להציל חיי נשים רבות ולהביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות במשפחה.
ארגון ויצו עלה בקמפיין מיוחד תחת הכותרת "זו לא אהבה – זו אלימות", הקורא לנשים לשים לב לסמני האזהרה ולפנות לסיוע. בארגון מפרסמים כי אחת מתוך 5 נשים סובלת מאלימות טכנולוגית על ידי בן זוגה. הקמפיין הדיגיטלי מתמקד בזירה חדשה של אלימות שהתפתחה במהלך השנים האחרונות: אלימות טכנולוגית – שימוש לרעה בכלים טכנולוגים מתקדמים, ההופך נשים לשבויות ונתונות לשליטת בן זוגן.
במרכז הסרטון, בחורה המקבלת הודעות מאיימות מבן זוגה כאשר כל הודעה משקפת פלטפורמה טכנולוגית שונה, באמצעותה חודר הבן זוג לפרטיותה, מאיים עליה ומצליח לשלוט על אופן התנהלותה. ההודעות מתקבלות מהמייל, וואטסאפ, אינסטגרם, הודעות SMS באמצעות השתלטות על חשבון המייל וחשבונות ברשתות חברתיות, ועד הודעות מהבנק, שחשבונה נחסם בעקבות השתלטות הבן זוג של החשבון ועוד. ההודעות הופכות יותר ויותר תוקפניות ומאיימות, עד להודעה: "אני רואה אותך עכשיו דרך המצלמה של הלפטופ שלך על השידה, אני בא אלייך עכשיו, אל תזוזי". המסר של הקמפיין הוא: "זו לא אהבה. זו אלימות. שימו לב לנורות האדומות של האלימות הטכנולוגית".
הקמפיין באמצעות חברת הפקות אקו קריאייטיב, עלה לאוויר באתר האינטרנט של ויצו, בערוץ היוטיוב של הארגון ובעמודי הפייסבוק 'ויצו קידום מעמד האישה' ו'ויצו ישראל', והוא מוביל לעמוד נחיתה ובו מידע והפנייה לסיוע עבור נשים. "הטכנולוגיה המודרנית מעניקה לבן הזוג האלים מגוון הולך ומתרחב של דרכים לעקוב, לבודד, להתעלל ולשלוט בנשים באמצעות שימוש בכלים יומיומיים ובהשקעה מצומצמת של משאבים", אומרת אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל. "כמעט ללא מאמץ הם יכולים להשיג גישה למכשירים האישיים, לחשבונות המקוונים של האישה ואפילו לצעצועים ולמכשירים של הילדים, כגון אייפד, אקס בוקס ופלייסטיישן. ככל שנשים תהינה מודעות לאפשרויות למעקב, פגיעה ושליטה עליהן, כך הן תוכלנה למנוע את השליטה והפגיעה בהן באמצעים אלו.
גם תנועת הנשים הדתית אמונה יוצאת בקמפיין דיגיטלי בנושא, תחת הסלוגן "die לאלימות!". פעילות הארגון . חגי אורן ממשרד הפרסום אשדיר האחראי על המהלך: "אנו גאים ללוות את תנועת אמונה במאבק נגד אלימות בין יתר הפעילויות הרבות שעושה אמונה לאישה הדתית".

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.