מהלכים דיגיטליים לקראת יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים
עם עלייה דרמטית במספר מקרי האלימות נגד נשים, כולל מעשי רצח, מצוין היום (יום ב') יום המאבק הבינ"ל למניעת אלימות נגד נשים. מספר גופים בישראל ציינו את היום במהלכים פרסומיים ושיווקיים.
חברת שילוט החוצות CTV בשיתוף עמותת ל.א. לאלימות, מפרסמת היום בשלטי החוצות הדיגיטליים שלה ברחבי הארץ סרטון להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים. בעבר כבר שיתפה CTV פעולה עם עמותות חברתיות רבות, כגון פתחון לב, תנו לחיות לחיות, בטרם, איגי ועוד.
פעילותה המרכזית של עמותת ל.א. לאלימות היא ניהול והפעלת 3 מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ולילדיהן, כמו כן, הפעלת קווי חירום הפועלים 24/7 ואת היחידה המשפטית המטפלת בהליכים המשפטיים של נשים במקלט. במהלך השנים הצליחה העמותה להציל חיי נשים רבות ולהביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות במשפחה.
ארגון ויצו עלה בקמפיין מיוחד תחת הכותרת "זו לא אהבה – זו אלימות", הקורא לנשים לשים לב לסמני האזהרה ולפנות לסיוע. בארגון מפרסמים כי אחת מתוך 5 נשים סובלת מאלימות טכנולוגית על ידי בן זוגה. הקמפיין הדיגיטלי מתמקד בזירה חדשה של אלימות שהתפתחה במהלך השנים האחרונות: אלימות טכנולוגית – שימוש לרעה בכלים טכנולוגים מתקדמים, ההופך נשים לשבויות ונתונות לשליטת בן זוגן.
במרכז הסרטון, בחורה המקבלת הודעות מאיימות מבן זוגה כאשר כל הודעה משקפת פלטפורמה טכנולוגית שונה, באמצעותה חודר הבן זוג לפרטיותה, מאיים עליה ומצליח לשלוט על אופן התנהלותה. ההודעות מתקבלות מהמייל, וואטסאפ, אינסטגרם, הודעות SMS באמצעות השתלטות על חשבון המייל וחשבונות ברשתות חברתיות, ועד הודעות מהבנק, שחשבונה נחסם בעקבות השתלטות הבן זוג של החשבון ועוד. ההודעות הופכות יותר ויותר תוקפניות ומאיימות, עד להודעה: "אני רואה אותך עכשיו דרך המצלמה של הלפטופ שלך על השידה, אני בא אלייך עכשיו, אל תזוזי". המסר של הקמפיין הוא: "זו לא אהבה. זו אלימות. שימו לב לנורות האדומות של האלימות הטכנולוגית".
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: האם פוטרה בשל דעותיה או מסיבות מקצועיות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: האם פוטרה בשל דעותיה או מסיבות...
הקמפיין באמצעות חברת הפקות אקו קריאייטיב, עלה לאוויר באתר האינטרנט של ויצו, בערוץ היוטיוב של הארגון ובעמודי הפייסבוק 'ויצו קידום מעמד האישה' ו'ויצו ישראל', והוא מוביל לעמוד נחיתה ובו מידע והפנייה לסיוע עבור נשים. "הטכנולוגיה המודרנית מעניקה לבן הזוג האלים מגוון הולך ומתרחב של דרכים לעקוב, לבודד, להתעלל ולשלוט בנשים באמצעות שימוש בכלים יומיומיים ובהשקעה מצומצמת של משאבים", אומרת אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל. "כמעט ללא מאמץ הם יכולים להשיג גישה למכשירים האישיים, לחשבונות המקוונים של האישה ואפילו לצעצועים ולמכשירים של הילדים, כגון אייפד, אקס בוקס ופלייסטיישן. ככל שנשים תהינה מודעות לאפשרויות למעקב, פגיעה ושליטה עליהן, כך הן תוכלנה למנוע את השליטה והפגיעה בהן באמצעים אלו.
גם תנועת הנשים הדתית אמונה יוצאת בקמפיין דיגיטלי בנושא, תחת הסלוגן "die לאלימות!". פעילות הארגון . חגי אורן ממשרד הפרסום אשדיר האחראי על המהלך: "אנו גאים ללוות את תנועת אמונה במאבק נגד אלימות בין יתר הפעילויות הרבות שעושה אמונה לאישה הדתית".

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם
כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד.
בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד.
שאר הרצועות
ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים.
בבוקר כרגיל
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים.

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם
כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד.
בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד.
שאר הרצועות
ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים.
בבוקר כרגיל
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים.