ערוץ 9
צילום: מסך

בצל משבר הערוצים הייעודיים: זינוק בהכנסות פרסום לערוץ 9

עם זינוק של 40% ומיליון שקלים בהכנסות ביחס לדצמבר 2016, בערוץ 9 מסכמים חודש דצמבר טוב, בעיקר על רקע המשבר בערוצים הייעודיים
אלכסנדר כץ |

בערוץ 9 יכולים להיות מרוצים מנתוני חודש דצמבר האחרונים, דווקא על רקע הדרישה של הערוצים הייעודיים להקלות רגולטוריות תוך כדי איום כי ישנו חשש לסגירתם. לאייס נודע כי דצמבר 2017 היה החזק ביותר של הערוץ ב-4 השנים האחרונות, וההכנסות מפרסום זינקו משמעותית ביחס לדצמבר 2016.

 

חודש דצמבר ידוע כחודש המאופיין בצריכת שיא של ציבור דוברי הרוסית, כששיאו "הנובי גוד" שמצוין בסוף החודש, חג בעל מסורת ארוכת שנים בישראל ובעולם, שמעודד רכישת מתנות ומזון. כתוצאה מכך, המפרסמים במשק מרחיבים את היקפי הפרסום למגזר באופן משמעותי.

 

ההכנסות של ערוץ 9 זינקו ב-40% בהשוואה לדצמבר שנה לפני כן, ופי 2 לעומת החודשים האחרים בשנת 2017. במספרים מדובר על גידול של מיליון שקלים בין דצמבר 2017 לזה של 2016.

 

הערוץ נמצא בעיצומו של רענון לוח השידורים וחשף 5 משבצות שידור חדשות שחלקן כבר עלו לאוויר בחודשיים האחרונים. זאת לצד קמפיין רחב שכלל טלוויזיה, דיגיטל ושלטי חוצות, עם הטאלנטים של הערוץ ו-2 הפרזנטוריות שלו אנסטסיה מיכאלי וקסניה טרנטול. לגבי הליך ההתייעלות, מספר עובדים סיימו את דרכם בערוץ בשל הורדת מספר תכניות, ואולם גויסו עובדים נוספים – כך יצא שמצבת העובדים הצטמצמה במספר בודד של עובדים.

 

"העלייה הנוכחית נובעת מהיערכות של הערוץ לקראת דצמבר האחרון, גם בריענון התכנים וגם בהשקעה בקמפיין פרסומי רחב, שימוש בפרזנטורים ומובילי דעת קהל", אומר מנכ"ל ערוץ 9 יורי קגנוביץ'. "בנוסף, עשינו שינוי באסטרטגית השיווק שלנו ואנחנו נותנים שירותים של משרד פרסום, בדגש על מוצרי קונספט חדשים שידברו לקהל דוברי הרוסית. השינויים האחרונים הפכו את דצמבר לחזק ביותר ב-4 שנים האחרונות".

 

המשנה למנכ"ל, טל סיטון שאחראי על השיווק והפיתוח העסקי בערוץ, אומר כי "המפרסמים צמאים לפתרונות חדשים ונגישות לקהלים איכותיים, אליהם הם לא מגיעים בערוצים הכלליים. האסטרטגיה שלנו מתמקדת בפריסה רחבה במגוון נכסי המדיה שלנו: טלוויזיה, אתר הערוץ ורשתות חברתיות. הקריאייטיב שאנחנו מייצרים, נותן למפרסמים נגישות גבוהה וייחודית לדוברי הרוסית בארץ, שידועים כבעלי הרגלי צריכה גבוהים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.