ערוץ 9
צילום: מסך

בצל משבר הערוצים הייעודיים: זינוק בהכנסות פרסום לערוץ 9

עם זינוק של 40% ומיליון שקלים בהכנסות ביחס לדצמבר 2016, בערוץ 9 מסכמים חודש דצמבר טוב, בעיקר על רקע המשבר בערוצים הייעודיים
אלכסנדר כץ |

בערוץ 9 יכולים להיות מרוצים מנתוני חודש דצמבר האחרונים, דווקא על רקע הדרישה של הערוצים הייעודיים להקלות רגולטוריות תוך כדי איום כי ישנו חשש לסגירתם. לאייס נודע כי דצמבר 2017 היה החזק ביותר של הערוץ ב-4 השנים האחרונות, וההכנסות מפרסום זינקו משמעותית ביחס לדצמבר 2016.

 

חודש דצמבר ידוע כחודש המאופיין בצריכת שיא של ציבור דוברי הרוסית, כששיאו "הנובי גוד" שמצוין בסוף החודש, חג בעל מסורת ארוכת שנים בישראל ובעולם, שמעודד רכישת מתנות ומזון. כתוצאה מכך, המפרסמים במשק מרחיבים את היקפי הפרסום למגזר באופן משמעותי.

 

ההכנסות של ערוץ 9 זינקו ב-40% בהשוואה לדצמבר שנה לפני כן, ופי 2 לעומת החודשים האחרים בשנת 2017. במספרים מדובר על גידול של מיליון שקלים בין דצמבר 2017 לזה של 2016.

 

הערוץ נמצא בעיצומו של רענון לוח השידורים וחשף 5 משבצות שידור חדשות שחלקן כבר עלו לאוויר בחודשיים האחרונים. זאת לצד קמפיין רחב שכלל טלוויזיה, דיגיטל ושלטי חוצות, עם הטאלנטים של הערוץ ו-2 הפרזנטוריות שלו אנסטסיה מיכאלי וקסניה טרנטול. לגבי הליך ההתייעלות, מספר עובדים סיימו את דרכם בערוץ בשל הורדת מספר תכניות, ואולם גויסו עובדים נוספים – כך יצא שמצבת העובדים הצטמצמה במספר בודד של עובדים.

 

"העלייה הנוכחית נובעת מהיערכות של הערוץ לקראת דצמבר האחרון, גם בריענון התכנים וגם בהשקעה בקמפיין פרסומי רחב, שימוש בפרזנטורים ומובילי דעת קהל", אומר מנכ"ל ערוץ 9 יורי קגנוביץ'. "בנוסף, עשינו שינוי באסטרטגית השיווק שלנו ואנחנו נותנים שירותים של משרד פרסום, בדגש על מוצרי קונספט חדשים שידברו לקהל דוברי הרוסית. השינויים האחרונים הפכו את דצמבר לחזק ביותר ב-4 שנים האחרונות".

 

המשנה למנכ"ל, טל סיטון שאחראי על השיווק והפיתוח העסקי בערוץ, אומר כי "המפרסמים צמאים לפתרונות חדשים ונגישות לקהלים איכותיים, אליהם הם לא מגיעים בערוצים הכלליים. האסטרטגיה שלנו מתמקדת בפריסה רחבה במגוון נכסי המדיה שלנו: טלוויזיה, אתר הערוץ ורשתות חברתיות. הקריאייטיב שאנחנו מייצרים, נותן למפרסמים נגישות גבוהה וייחודית לדוברי הרוסית בארץ, שידועים כבעלי הרגלי צריכה גבוהים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.